حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

قانون جدید کالیفرنیا ایجاد نسخه های هوش مصنوعی بازیگران را محدود می کند

قوانین جدید کالیفرنیا ساخت نسخه هوش مصنوعی از بازیگران را محدود می‌کند

همچنین سه قانون برای مقابله با دیپ‌فیک‌های انتخاباتی هوش مصنوعی تصویب شده است.

فرماندار کالیفرنیا روز گذشته برخی از مهم‌ترین و سخت‌ترین قوانین حوزه هوش مصنوعی را تصویب کرد. 2 مورد از این قوانین استودیوهای هالیوودی را از ساخت نسخه‌های هوش مصنوعی از بدن یا صدای بازیگران (بدون کسب رضایت از آن‌ها) منع می‌کند. 3 قانون دیگر برای سرکوب دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی تصویب شده‌اند که می‌توانند روی انتخابات تأثیرگذار باشند.

دفتر «گاوین نیوسام»، فرماندار کالیفرنیا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:

«کالیفرنیا که اکثر شرکت‌های پیشرو هوش مصنوعی در آن مستقر هستند، تلاش می‌کند از این فناوری‌های متحول‌کننده برای کمک به مقابله با چالش‌های ضروری و درعین‌حال بررسی خطرات ناشی از آن‌ها استفاده کند.»

بزرگ‌ترین اتحادیه بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا، SAG-AFTRA، از 2 قانون مربوط به استودیوهای هالیوودی حمایت کرده‌اند. این 2 قانون استانداردهای جدیدی در صنعت رسانه ایجاد می‌کنند.

محدود‌کردن ساخت نسخه دیجیتال بازیگران با هوش مصنوعی

قوانین جدید کالیفرنیا ساخت نسخه هوش مصنوعی از بازیگران را محدود می‌کند
گاوین نیوسام

اولین قانون با عنوان AB 2602 از استودیوها می‌خواهد قبل از ساخت نسخه هوش مصنوعی بازیگران، از آن‌ها اجازه بگیرند. AB 1836 قانون دیگری است که استودیوها را از ساخت نسخه دیجیتالی بازیگران فوت‌شده، بدون کسب رضایت از خانواده یا ورثه آن‌ها، منع می‌کند.

ازجمله قوانین مربوط به انتخابات نیز می‌توان به AB 2655 اشاره کرد که پلتفرم‌های آنلاین بزرگ مانند ایکس و فیسبوک را مجاب می‌کند دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی مربوط به انتخابات را حذف یا برچسب‌گذاری و راهی برای گزارش این نوع محتواها ایجاد کنند. کاندیداها و مقامات منتخب درصورتی‌که پلتفرمی با این قانون مطابقت نداشته باشد، می‌توانند درخواست حکم قضایی کنند.

نیوسام هم‌‌اکنون درحال بررسی 38 لایحه مربوط به هوش مصنوعی، ازجمله طرح بحث‌برانگیز SB 1047 (قانون نوآوری ایمن برای مدل‌های هوش مصنوعی مرزی) است. نیوسام پیش‌ازاین در گفت‌وگویی با «مارک بنیوف»، مدیرعامل Salesforce، به نگرانی مخالفان این طرح پرداخته بود که از نظر آن‌ها می‌تواند تأثیر بدی بر اکوسیستم منبع‌باز هوش مصنوعی داشته باشد.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋