حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

جزئیاتی از ویژگی های سلامتی جدید اپل واچ 10 و ایرپاد پرو 2 منتشر شده است

جزئیات قابلیت‌های سلامتی جدید اپل واچ 10 و ایرپاد پرو 2 منتشر شد

در این مطلب به تشریح جزئیات قابلیت‌های سلامتی جدید در اپل واچ 10 و ایرپاد پرو 2 می‌پردازیم.

اپل شب گذشته از ایرپاد 4 و اپل واچ 10 پرده برداشت؛ بااین‌حال یکی از نکات برجسته‌ای که اپل روی آن تأکید داشت، قابلیت‌های جدید ردیابی سلامت مانند محافظ شنوایی ایرپاد و تشخیص آپنه خواب در اپل واچ است. اکنون جزئیات بیشتری از این قابلیت‌ها منتشر شده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

قابلیت‌های جدید سلامتی در ایرپاد پرو 2 و ایرپاد 4

براساس اعلام اپل، در پاییز 2024 ایرپاد پرو 2 به قابلیت‌های «شنوایی‌سنجی» (Hearing Test)، چیزی شبیه سمعک یا کمک‌شنوایی (Hearing Aid) و محافظ شنوایی فعال (active Hearing Protection) مجهز خواهد شد. قابلیت سمعک که مبتنی بر نرم‌افزار توسعه یافته، دسترسی به ویژگی کمک‌شنوایی را با قیمتی مناسب برای افرادی که از مشکلات شنوایی رنج می‌برند، آسان‌تر می‌کند. این قابلیت ابتدا در آمریکا و کانادا در دسترس خواهد بود؛ اما انتظار می‌رود به‌زودی مجوز سازمان‌‌های بهداشت در کشورهای مختلف را دریافت کنند و در بیش از 100 کشور قابل استفاده باشد.

جزئیات قابلیت‌های سلامتی جدید اپل واچ 10 و ایرپاد پرو 2 منتشر شد

طبق مطالعات اپل با همکاری دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان و سازمان بهداشت جهانی، از هر سه نفر یک نفر به‌طور مرتب در معرض صدای بلند محیطی قرار می‌گیرد که می‌تواند بر شنوایی تأثیر بگذارد. این امر می‌تواند شامل مواردی مانند سوارشدن به مترو، تردد در ترافیک و شرکت در یک رویداد ورزشی باشد.

قابلیت‌های سلامتی جدید ایرپاد پرو اپل

به منظور کمک به کاربران برای جلوگیری از قرارگرفتن در معرض صدای بلند محیطی و درعین‌حال حفظ کیفیت صدایی که به آن گوش می‌دهند، قابلیت Hearing Protection به ایرپاد پرو 2 می‌آید. تراشه H2 در این ایرپاد به کاهش مداوم صداهای مضر بلند کمک می‌کند. این قابلیت به‌طور پیش‌فرض روشن است. از آنجایی که ایرپاد 4 نیز به تراشه H2 مجهز است، مخصوصاً مدل گران‌تر که به حذف نویز فعال (ANC) مجهز است، اجتمالاً قابلیت‌های جدید در ایرپاد 4 نیز در دسترس قرار بگیرند، اما هنوز چیزی تأیید نشده است.

قابلیت‌ تشخیص آپنه خواب در اپل واچ 10

براساس گزارش iClarified، یکی از قابلیت‌های حائز توجهی که اپل روی آن متمرکز بوده است، تشخیص آپنه خواب است. آپنه خواب یک اختلال شایع است که در آن تنفس به‌ صورت لحظه‌ای در طول خواب متوقف می‌شود و از دریافت اکسیژن کافی به بدن جلوگیری می‌کند.

تشخیص آپنه خواب در اپل واچ

تخمین زده می‌شود که این اختلال بیش از 1 میلیارد نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده باشد و در بیشتر موارد نیز تشخیص داده نمی‌شود. اگر آپنه خواب درمان نشود، می‌تواند پیامدهایی مانند افزایش خطر ابتلا به فشار خون، دیابت نوع 2 و مشکلات قلبی داشته باشد.

قابلیت جدید سنجش «اختلالات تنفسی» (Breathing Disturbances) در اپل واچ از شتاب‌سنج برای تشخیص حرکات کوچک در مچ دست – که نشان‌دهنده وقفه در الگوهای تنفسی طبیعی در طول خواب است – استفاده می‌کند. هر 30 روز، اپل واچ داده‌های مربوط به اختلالات تنفسی را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و در صورتی که علائم ثابتی از آپنه خواب متوسط ​​تا شدید را نشان دهد، به کاربر اطلاع می‌دهد تا بتواند در مراحل بعدی، برای تشخیص دقیق‌تر و درمان، به پزشک مراجعه کند.

قابلیت سلامتی، تشخیص آپنه در اپل واچ اولترا 2

الگوریتم آپنه خواب اپل با استفاده از یادگیری ماشینی پیشرفته و مجموعه داده‌های گسترده‌ای از تست‌های آپنه خواب در کاربران مختلف توسعه یافته است. این قابلیت در یک مطالعه بالینی، که اپل ادعا می‌کند از نظر اندازه تعداد شرکت‌کنندگان در نوع خود بی‌سابقه بوده، تأیید شده است. در مطالعه اعتبارسنجی بالینی، الگوریتم اپل حتی آپنه خواب خفیف را تشخیص می‌داد.

اسپانسر رویداد معرفی آیفون ۱۶ دیجیاتو، میلی‌گلد است؛ میلی؛ اپلیکیشن خرید و فروش طلای آب شده

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋