فراری با افتتاح تأسیسات تولیدی جدید E-building در کارخانه مارانلو، گام مهمی در راه عرضه اولین خودروی برقی خود در سال آینده برداشته است.
فراری با افتتاح تأسیسات تولیدی جدید E-building در کارخانه مارانلو گام مهمی در مسیر عرضه اولین خودروی برقی خود در سال آینده برداشته است.
تأسیسات جدید ۴۲۵۰۰ مترمربعی که در مراسمی با حضور «سرجیو ماتارلا»، رئیسجمهور ایتالیا، افتتاح شد، با هدف افزایش «انعطافپذیری تولید» این شرکت سازنده خودروهای سوپراسپرت طراحی شده است.
در این کارخانه، مدلهای درونسوز و هیبریدی همچنین اولین خودروی برقی این شرکت تولید خواهد شد. البته فراری میگوید حرف "E" در نام این کارخانه به معنای الکتریکی نیست، بلکه منظور از آن «انرژی، تکامل و محیطزیست» است.
قرار است فعالیت این کارخانه در ژانویه ۲۰۲۵ آغاز شود و احتمالاً پوروسانگوئه و SF90 اولین خودروهای جدید تولیدشده در آنجا هستند.
فراری گفته است طی سالهای آینده، تولید و توسعه انواع پیشرانههای محصولاتش در کارخانهای واحد در جهت استراتژی «اولویتبندی کیفیت درآمد بر کمیت» خواهد بود.
مونتاژ باتریهای ولتاژ بالا و موتورها و محورهای الکتریکی بهعنوان قطعات الکتریکی استراتژیک مهم با هدف تمایز میان فناوری و عملکرد فراری نیز آنجا انجام میشود.
فراری تأیید کرده است روی خودرویی برقی کار میکند اما تاکنون درباره جزئیات فنی آن صحبت نکرده است. ثبت اختراعات اولیه نشان میداد این خودرو میتواند مدل چهارچرخ محرک دونفره باشد. گزارش اخیر رویترز که فراری از اظهارنظر درباره آن امتناع کرده، برچسب قیمتی حدود ۵۰۰ هزار یورو را روی این مدل گذاشته است.
«بندتو ویگنا»، مدیرعامل فراری، بر مزیتهای ساخت کارخانه جدید برای این مدل برقی جدید تأکید کرد: «مدل تمام برقی فراری نیازمند فناوریها، اجزا و فرایندهای جدیدی است که ما میخواهیم آنها را در مارانلو طراحی و مهندسی کنیم؛ بنابراین ما بهطور خاص روی E-building سرمایهگذاری کردهایم. این کار به ما امکان میدهد دانش خود را درون شرکت نگه داریم و در سالهای آینده برتری رقابتیمان را حفظ کنیم. با تسلط بر این سیستم میتوانیم تفاوتی محسوس ایجاد کنیم. این کار تضمین میکند که فراری برقی مشابه سایر فراریها به رانندگی پرهیجان ادامه میدهد.»
تصمیم فراری به تولید باتریها و موتورها نشاندهنده تصمیم شرکت ایتالیایی برای کنترل حداکثری بر محصولات آینده خودش است.
بیش از 300 نفر در E-building مشغول به کار خواهند شد. آموزش خطوط تولید جدید بیش از دو سال پیش آغاز شد. فراری میگوید این فرایند برای تقویت دانش موردنیاز تولید موتور و مونتاژ باتری حیاتی بوده است.
درحالیکه مارانلو، نسبت به کارخانههای سایر خودروسازان، سطح بسیار بالاتری از مونتاژ دستی را حفظ خواهد، تعدادی ربات نیز به تولید محصولات در E-building جدید کمک میکنند.
ساخت E-building در شمال کارخانه کنونی فراری دو سال طول کشیده است. فراری میگوید این تأسیسات جدید با جایگزینی ساختارهای منسوخ، آلودگی کربنی این شرکت را ثابت نگه داشته است.
این کارخانه، شامل چهار سطح، با طبقات اختصاصی برای سیستمهای عمومی، مونتاژ خودرو و تدارکات؛ مونتاژ خودرو، موتورها و اجزای سازنده است. یک نیمطبقه با فضای اداری نیز وجود دارد.
فراری گفته E-building با بالاترین سطح عملکرد انرژی ساخته شده است، با بیش از 3000 پنل خورشیدی روی سقف آن که میتوانند حداکثر توان خروجی ۱.۳ مگاوات را تولید کنند. قدرت این کارخانه کاملاً از انرژیهای تجدیدپذیر تأمین خواهد شد.
همچنین E-building یک مخزن ذخیره بزرگ برای جمعآوری آب باران دارد. میتوان این مخزن را تصفیه و دوباره استفاده کرد. بیش از ۶۰ درصد انرژی مصرفی نیز برای آزمایش باتری و موتور با آکومولاتور بازیابی میشود.
فراری علاوهبراین زیرساخت جاده اطراف کارخانه جدید را بازسازی کرده تا ترافیک را از مسیرهای اصلی عابرپیاده دور کند. همچنین یک جاده و مسیر دوچرخهسواری جدید نیز برای دسترسی ساخته است.
پاسخ ها