مدیرعامل کوالکام در اشاره به این تبلیغ ویدیویی میگوید: «بله، همهچیز تغییر میکند. همهچیز واقعاً تغییر میکند.»
«جاستین لانگ»، بازیگر سابق تبلیغاتهای موسوم به «من مک هستم» اپل برای مک، طی چند سال گذشته به اینتل مهاجرت کرد و اکنون در ویدیو تبلیغاتی جدیدی، بهدنبال یک رایانه ویندوز مجهز به تراشههای کوالکام برای جایگزینی مک است.
در این تبلیغ کوتاه 15 ثانیهای که در جریان سخنرانی کوالکام در کامپیوتک 2024 به نمایش درآمد، لانگ با نوتیفیکیشنها و اعلانهای زیادی در macOS روبرو میشود و سپس در مرورگر خود عبارت «چطور میتوانم یک کامپیوتر اسنپدراگونی بخرم؟» را جستجو میکند. لانگ که در گذشته حامی مک اپل بوده است، سپس به دوربین خیره میشود و میگوید: «اوضاع تغییر میکند.»
نوتیفیکیشنهایی که به لانگ نمایش داده میشوند شامل مواردی از جمله هشدار در مورد سازگاری برنامه، فضای کم حافظه، باتری و موارد دیگر است.
«کریستیانو آمون»، مدیرعامل کوالکام پس از نمایش این تبلیغ به روی صحنه بازگشت و گفت:
«بله، همهچیز تغییر میکند. همهچیز واقعاً تغییر میکند.»
این آگهی تبلیغاتی تنها چند سال پس از جذب لانگ توسط اینتل در سال 2021 منتشر شده است. اینتل با جذب این بازیگر قصد داشت تا تبلیغاتهایی برای ستایش از رایانههای شخصی خود بسازد و همچنین با تمسخر تاچبار اپل، عدم پشتیبانی از چند مانیتور و رنگهای مک بوک M1، به غول کوپرتینویی ضربه بزند. تبلیغات اینتل همچنین واکنشی نسبت به دور شدن اپل از پردازندههای این شرکت بوده است.
کوالکام و مایکروسافت طی چند سال گذشته در تلاش بودهاند تا به یک رقیب جدی برای مک بوک اپل تبدیل شوند. حالا رایانههای شخصی جدید مجهز به هوش مصنوعی «کوپایلوت پلاس» با تراشههای اسنپدرگون ایکس کوالکام قرار است در 18 ژوئن عرضه شوند.
پاسخ ها