حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

ورود بیمه تکمیلی به عصر دیجیتال پرداخت غیر حضوری هزینه های دارو امکان پذیر است

ورود بیمه‌های تکمیلی به عصر دیجیتال؛ پرداخت غیرحضوری هزینه‌های دارویی ممکن می‌شود

به گفته قائم‌مقام بیمه مرکزی، سهم بیمه تکمیلی از صورت‌حساب دارو نیز به‌صورت پیامکی به بیمه‌گذار ارسال می‌شود.

تمامی شرکت‌های بیمه تکمیلی درمان مکلف شده‌اند از اول اسفند، امکان پرداخت غیرحضوری هزینه‌های درمان در بخش دارو را فراهم کنند.

«مجید مشعلچی فیروزآبادی»، قائم‌مقام بیمه مرکزی، در گفت‌وگو با صداوسیما اعلام کرد که از امروز تمام شرکت‌های بیمه تکمیلی درمان مکلف شده‌اند امکان پرداخت غیرحضوری هزینه‌های درمان در بخش دارو را فراهم کنند. سهم بیمه تکمیلی از صورت‌حساب دارو نیز به‌صورت پیامکی به بیمه‌گذار ارسال می‌شود.

او دراین‌باره توضیح داد که اگر پیامکی برای بیمار ارسال نشود، به این معناست که اطلاعات او به دست بیمه نرسیده و باید مسیر کاغذی برای دریافت هزینه بیمار طی شود.

او همچنین افزود: «اگر مبلغ کسرشده از سوی داروخانه با سهم بیمه تکمیلی مغایر باشد، بیمه‌شده می‌تواند با بارگذاری اطلاعات، روند پیگیری را ادامه دهد. اگر بین اسنادی که بیمار پرداخت کرده و آن مبلغی که در پیامک آمده، مغایرتی وجود دارد، باید اطلاعات مربوط به آن اسناد را از همان راهی که در پیامک ذکر شده است، بارگذاری کنند.»

«علی استادهاشمی»، رئیس‌کل بیمه مرکزی نیز در همین راستا در نمایشگاه مطبوعات و رسانه اعلام کرد: «بحث نسخ الکترونیک نزدیک به ۲ سال است که بین بیمه‌گرهای پایه، وزارت بهداشت، بیمه‌های تکمیلی و بیمه مرکزی درحال انجام است. اکنون بعد از فرازونشیب‌های متوالی، برنامه این است که با آغاز اسفندماه نیاز نباشد که مردم برای پرداخت هزینه‌های دارو، نسخ فیزیکی را به بیمه‌های تکمیلی ارائه دهند.»

ورود بیمه تکمیلی به فرایند پرداخت آنلاین پس از بیمه تأمین اجتماعی می‌تواند اتفاق خوبی درزمینه سلامت الکترونیک تلقی شود.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋