موتورها و باتری موجود در این کانسپت برقی به مفهومی Mission R تعلق دارند.
پورشه از یک کانسپت بسیار جذاب در فستیوال سرعت گودوود رونمایی کرد. این کانسپت به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد عرضه نخستین خودروی کمپانی یعنی 356 اسپیدستر توسعه پیدا کرده و ویژن 357 اسپیدستر نام دارد. همانطور که قابل حدس است، این کانسپت نسخه بدون سقف از مفهومی ویژن 357 محسوب میشود.
درحالیکه نسخه کوپه بر اساس پلتفرمی مشترک با 718 کیمن GT4 RS ساخته شده، نسخه اسپیدستر در مدل 718 GT4 e-Performance ریشه دارد و از شاسی مشترک با آن بهره میبرد. موتورها و باتری موجود در این کانسپت برقی به مفهومی Mission R تعلق دارند. جالب آنکه بخشی از کابین و جایی که باید صندلی سرنشین کناری نصب باشد، از طریق یک پوشش مخصوص محافظت میشود!
بدنه کانسپت پورشه ویژن 357 اسپیدستر طرح زیبایی دارد. این طرح شامل رنگهای آبی، سفید و طیفهایی از خاکستری تیره و روشن میشود. کانسپت پورشه ویژن 357 اسپیدستر به رینگهای 20 اینچی منیزیمی با قفل مرکزی مجهز است. این رینگها دارای قالپاقی مخصوص از فیبر کربن هستند.
در این مفهومی خبری از آینههای جانبی معمولی نیست و دو دوربین تصویر اطراف خودرو را در اختیار راننده میگذارند. چراغهای اصلی جلو و عقب پشت حفرههای ریز متعدد قرار دارند. چراغ سوم ترمز نیز بهطور هنرمندانهای با شیارهای موجود در پشت خودرو ادغام شده است. این شیارها به اولین خودروی ساخت پورشه اشاره میکنند.
در داخل کابین کانسپت پورشه ویژن 357 اسپیدستر، تنها یک صندلی وجود دارد. این صندلی از جنس پلاستیک تقویتشده با فیبرکربن است و ساختاری یکپارچه با شاسی مونوکوک خودرو دارد. راننده از طریق یک کمربند شش نقطهای که در خودروهای مسابقهای رایج است، روی صندلی ثابت حفظ میشود.
داشبورد کانسپت ویژن 357 اسپیدستر طراحی سادهای دارد و جنس آن از فیبرکربن است. جالب اینکه خبری از نمایشگر دیجیتال در این مفهومی زیبا نیست و اطلاعات مورد نیاز راننده روی یک پنل شفاف در پشت فرمان نمایش داده میشوند. همانند برخی از مدلهای مسابقهای پورشه در این کانسپت بهجای دستگیره در فلزی، از بند پارچهای استفاده کرده تا وزن خودرو کاهش پیدا کند.
مثل دیگر مفهومیهای اخیر پورشه، کانسپت ویژن 357 اسپیدستر نیز راهی خطوط تولید نخواهد شد و صرفاً قدرت ایدهپردازی طراحان کمپانی را بهنمایش میگذارد.
پاسخ ها