hamednazarzadeh2020

hamednazarzadeh2020

تصادف و نحوه برخورد قانونی با آن

تصادف و نحوه برخورد قانونی با آن

 

با گسترش استفاده از خودروها در عصر امروز میزان و افزایش چشمگیر ترافیک در جاده و خیابان تصادفات جاده ای و شهری نیز افزایش می یابد. بهتر است همه افراد جامعه در خصوص تصادف اطلاعات هرچند اندکی داشته باشند تا در صورت بروز تصادف آگاهانه عمل کنند.

 

 

هنگامی که تصادف بین دو اتومبیل اتفاق می افتد ممکن است علاوه بر خسارت مالی وارد شده خسارت های جانی نیز برای سرنشینان اتومبیل ها اتفاق بیفتد. با بروز حادثه ی تصادف در صورت امکان جابه جایی خودرو ها، هر دو راننده (مقصر و زیان دیده) ابتدا باید اتومبیل خود را جابه جا نمایند تا باعث ایجاد ترافیک نشوند. سپس با تماس با افسر پلیس کروکی محل تصادف ترسیم شده و شخص زیان دیده به همراه راننده مقصر به دفتر بیمه مربوط به شخص زیان دیده مراجعه و نسبت به اخذ خسارت اقدام می نماید.

در صورتی که خودروی فرد زیان دیده کمتر از پنج سال پیش تولید شده باشد خسارت افت قیمت خودرو نیز توسط بیمه انجام می گیرد. مدت زمان تعیین شده برای ماشین های وارداتی حداکثر تا ده سال تصویب شده است. اما در صورتی که از زمان تولید خودرو بیش از پنج یا ده سال گذشته باشد شخص مقصر موظف به پرداخت افت قیمت خودروی شخص زیان دیده می باشد. در صورتی که علاوه بر خسارت مالی وارد شده به اتومبیل، سرنشینان نیز آسیب جانی دیده باشند مجازات و روند کار متفاوت پیش خواهد رفت.

در صورت وارد شدن صدمه بدنی به صورت غیرعمد شخص مقصر به یک تا پنج ماه زندان محکوم خواهد شد و در صورت درخواست دیه از سوی شخص زیاندیده موظف به پرداخت دیه به فرد مذکور است. اگر در تصادف پیش آمده قتل غیر عمد رخ دهد مجازات فرد مقصر به شش ماه تا یک سال افزایش یافته و پرداخت دیه در صورت مطالبه ی خانواده متوفی الزامی می باشد.

 در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده ی تصادفاتی که خسارت جانی وارد نشده در دادسراها رسیدگی نمی شود و در شورای حل اختلاف صورت می گیرد.

در پرداخت دیه ی تصادف، طول درمان تاثیری در میزان دیه ی پرداختی نخواهد داشت.

برای اخذ وکیل مجرب در شیراز در خصوص پرونده های تصادف با ما در ارتباط باشید.

hamednazarzadeh2020
hamednazarzadeh2020

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋