Hamed Mirzayi Niyari

Hamed Mirzayi Niyari

چطور ویزای استارتاپ دانمارک بگیریم؟ شرایط و هزینه 2023

ویزای استارتاپ دانمارک

برای مهاجرت به یکی از بهترین کشورهای اروپایی ازطریق راه‌اندازی کسب‌وکار خلاقانه خود، ویزای استارتاپ دانمارک را انتخاب کنید. دانمارک ازجمله کشورهایی است که از شرایط اقتصادی مطلوبی برای کسب‌وکارهای استارتاپی برخوردار بوده و از این طریق، به صاحبان ایده‌های خلاقانه اجازه اقامت و کار در این کشور را می‌دهد. علاوه‌براین، با داشتن این ویزا می‌توانید ویزای شینگن دریافت کرده و به‌راحتی به کشورهای عضو شینگن سفر کنید. یکی از مهمترین مزایای استارتاپ ویزای دانمارک مقرون‌ به‌صرفه بودن آن است.

درباره استارتاپ دانمارک

برنامه ویزای استارتاپ دانمارک به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا با طرح کسب‌وکار نوآورانه خود به این کشور مهاجرت کنند. مهمترین شرط اصلی برای واجدین شرایط در این برنامه، آن است که ایده کسب‌وکار آن‌ها از خلاقیت و نوآوری بالایی برخوردار باشد. بیزینس پلنی که برای شروع کار خود ارائه می‌دهید، باید توسط یک نهاد دولتی در دانمارک تأیید شود.

چند کارشناس از اداره تجارت دانمارک یا DBA (Dansih Business Authority)، باید بیزینس پلن شما را بررسی و تأیید کنند. درصورت تأیید، واجد شرایط اخذ اقامت و اجازه کار در دانمارک به‌عنوان یک کارآفرین خوداشتغال خواهید بود. مجوز اقامتی که با ویزای استارتاپ کانادا دریافت می‌کنید، تا دو سال اعتبار داشته و پس از آن، می‌توانید اقامت خود را برای یک دوره سه ساله هم تمدید کنید.

شرایط اخذ ویزای استارتاپ دانمارک

همان‌طور که پیش از این گفتیم، اخذ ویزای استارتاپ دانمارک تنها مختص کارآفرینان خوداشتغالی است که قصد دارند در این کشور کسب‌وکار نوپای خود را راه‌اندازی کنند. یعنی شما برای استخدام و یا روش‌های دیگر، باید ازطریق ویزاهای کاری دیگر اقدام کنید. حداکثر تا سه نفر می‌توانند برای ارائه یک بیزینس پلن اقدام کرده و به‌عنوان یک تیم، برای اخذ ویزای استارتاپ درخواست دهند. پس از تأیید طرح کسب‌وکار توسط DBA، متقاضیان باید به‌صورت جداگانه برای اخذ اقامت و اجازه کار اقدام کنند. برخی از شرایط اصلی استارتاپ ویزای دانمارک عبارت است از:

مالکیت فعال

داشتن مالکیت فعال، بخش مهمی از درخواست اخذ ویزا است. متقاضی ویزای استارتاپ باید در کسب‌وکار موردنظر نقش فعالی داشته و حضور او ضروری باشد. چنانچه متقاضی در کسب‌وکار خود نقشی نداشته و صرفاً سرمایه‌گذاری یا سهامدار باشد، واجد شرایط استارتاپ ویزای دانمارک نخواهد بود.

مشاغل واجد شرایط

این برنامه ویزا تنها مشاغل نوآورانه‌ای را که حاصل یک ایده خلاقانه باشد، شامل می‌شود. به همین دلیل، مشاغلی مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌های مختلف، شرکت‌های کوچک واردات و صادرات یا مشاغل مشابه، معمولاً در این برنامه موفق به اخذ ویزا نمی‌شوند.

تمکن مالی ویزای استارتاپ دانمارک

داشتن تمکن مالی، یکی از شرایط اصلی برای ویزای استارتاپ در دانمارک است. متقاضی باید نشان دهد که توانایی مالی لازم برای تأمین مخارج زندگی خود در یک سال اول اقامت خود در دانمارک را دارد. مبلغ تمکن مالی برای افرادی که با خانواده خود مهاجرت می‌کنند، متفاوت خواهد بود. حداقل تمکن مالی لازم در سال 2023 به‌صورت زیر خواهد بود.

  • متقاضی اصلی (بدون همراهی خانواده) = 143,328 کرون (کرون دانمارک)
  • درصورت همراهی همسر (بدون فرزندان) = 286,656 کرون
  • درصورت همراهی همسر و یک یا چند فرزند = 333,816 کرون
  • درصورت همراهی یک یا چند فرزند (بدون همسر) = 190,488 کرون

مدرک اثبات تمکن مالی، می‌تواند پرینت حساب بانکی باشد.

مزایای اخذ استارتاپ ویزای دانمارک

یکی از سوالات اساسی کسانی که برای برنامه ویزای استارتاپ دانمارک درخواست می‌ دهند، این است که درصورت موفقیت، چه مزایایی دریافت می‌کنند. به‌عنوان کسی که تحت این برنامه ویزای دانمارک را دریافت می‌کند، می‌توانید در این کشور زندگی و کار کرده و به‌راحتی به سایر کشورهای حوزه شینگن سفر کنید. درصورتی که بتوانید برخی شرایط اولیه را برآورده کنید، پس از گذشت 4 تا 6 سال می‌توانید اقامت دائم دانمارک را هم دریافت کنید. البته برای حفظ مجوز اقامت خود، نباید بیشتر از 6 ماه را به‌صورت متوالی در خارج از دانمارک باشید.

با داشتن استارتاپ ویزای دانمارک می‌توانید کسب‌وکار خود را در یک اکوسیستم کارآفرینی و شناخته‌شده، توستعه دهید. در دانمارک، می‌توانید از ابتکارات عالی توسعه تجارت عمومی و دسترسی به بازار واحد اروپا، بهره‌مند شوید. کمک‌های متعدد دولتی در این کشور را می‌توانید برای توسعه کسب‌وکار خود دریافت کنید.

علاوه‌بر تمام مزایایی که برای کسب‌وکار شما وجود دارد، نباید از مزایای رفاهی برای زندگی در کشوری پیشرفته مانند دانمارک هم غافل شد. با دریافت اجازه اقامت این کشور، می‌توانید از مزایای بهداشتی و درمانی، تحصیلی و ... بهره‌مند شوید. این مزایا نه تنها برای متقاضی اصلی، بلکه درمورد همسر و فرزندان شما هم صدق می‌کند. زندگی در شادترین کشور جهان، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خارجی را برای ورود به بازارکار دانمارک ترغیب می‌کند.

جمع‌بندی

جزئیات دریافت ویزای استارتاپ دانمارک و هرآنچه را که درباره اخذ آن لازم است بدانید، در این مطلب بررسی کردیم. دانمارک از شادترین کشورهای جهان و از اقتصادهای برتر اروپا است که راه‌اندازی کسب‌وکار در آن می‌تواند به پیشرفت و رشد سریع کارآفرینان کمک کند. مزایای زندگی در این کشور، امکان همراهی اعضای خانواده در این برنامه ویزا و همچنین کمک‌های متعدد دولتی در این کشور، ازجمله دلایلی است که شما را برای دریافت استارتاپ ویزای دانمارک ترغیب می‌کند.

اگر قصد دریافت استارتاپ ویزای دانمارک را دارید حتما به ایزی مهاجر مرکز تخصصی خدمات استارتاپ ویزا مراجعه کنید

Hamed Mirzayi Niyari
Hamed Mirzayi Niyari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋