saharfazeli405

saharfazeli405

قوانین جدید ویزای استارتاپ و خوداشتغالی کانادا

                 

 

اداره مهاجرت کانادا از 30 آوریل برای ایجاد تغییرات جدید ویزای استارتاپ و خوداشتغالی کانادا ، قوانین جدیدی را اعمال خواهد کرد. هدف از این تغییرات تمرکز بر روی کارآفرینانی است که بیشترین پتانسیل را برای موفقیت در اقتصاد کانادا دارند.

 

مهمترین تغییرات به شرح زیر است:

کاهش تعداد پذیرش: تعداد اقامت دائم‌های اعطایی از طریق برنامه ویزای استارتاپ محدود خواهد شد. هر "سازمان تعیین‌شده" حداکثر می‌تواند سالانه 10 استارتاپ را برای دریافت ویزا حمایت کند. (این قانون برای متقاضیان فعلی نیز اعمال می‌شود.)

تمرکز بر روی حمایت کانادایی: اولویت با کارآفرینانی است که استارتاپ آنها توسط یک سرمایه‌گذار یا مرکز انکوباتور کانادایی عضو "شبکه فناوری کانادا" (Canada's Tech Network) حمایت می‌شود.

 

سازمان‌های تعیین‌ شده چه کسانی هستند؟

سازمان‌های تعیین‌شده شامل سرمایه‌گذاران خطرپذیر (Venture Capital Funds)، سرمایه‌گذاران فرشته (Angel Investors) و مراکز انکوباتور (Incubators) می‌شوند که توسط اداره مهاجرت کانادا برای برنامه ویزای استارتاپ تأیید شده باشند. متقاضیان ویزای استارتاپ برای واجد شرایط بودن باید از یکی از این سازمان‌ها حمایت دریافت کنند.

 

توقف برنامه خوداشتغالی:

اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است که برنامه ویزای خوداشتغالی تا پایان سال 2026 به طور کامل متوقف خواهد شد. دلیل این امر، افزایش شدید تعداد درخواست‌ها و طولانی شدن زمان پردازش آنها به بیش از 4 سال است.

توجه:

  • اداره مهاجرت کانادا همچنان به بررسی پرونده‌های موجود در برنامه خوداشتغالی ادامه خواهد داد.
  • این اداره در حال بررسی راه‌هایی برای اصلاح و احیای این برنامه در آینده است.

 

درباره برنامه ویزای استارتاپ:

برنامه ویزای استارتاپ کانادا به کارآفرینان خارجی که صاحب یا سهامدار یک استارتاپ نوپا هستند اجازه می‌دهد تا به طور دائم در کانادا اقامت کنند. الزامات این برنامه شامل موارد زیر است:

  • داشتن یک کسب‌وکار معتبر
  • دریافت نامه حمایت از یک سازمان تعیین‌شده
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • تمکن مالی برای اقامت در کانادا

 

درباره برنامه خوداشتغالی:

برنامه خوداشتغالی کانادا یکی از مسیرهای مهاجرت به این کشور برای افراد فعال در حوزه‌های هنر، فرهنگ، تفریح و سرگرمی یا ورزش است که می‌توانند به جامعه و فرهنگ کانادا خدمت کنند. الزامات این برنامه شامل موارد زیر است:

  • تجربه مرتبط
  • تمایل و توانایی خوداشتغالی در کانادا
  • برآورده کردن الزامات برنامه
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • سلامتی جسمانی و روحی

 

سیاست کانادا برای این دو برنامه مهاجرتی:

هردوی این برنامه‌ها جزو دسته‌بندی "کسب‌وکارهای فدرال" هستند که ظرفیت پذیرش آن در سال 2025 از 5000 به 6000 مهاجر افزایش خواهد یافت.

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا در سخنرانی 29 آوریل خود بر لزوم بررسی دقیق‌تر این مسیرهای مهاجرتی تأکید کرد:

"پردازش سریع و کارآمد پرونده‌ها برای موفقیت کارآفرینانی که از طریق برنامه‌های تجاری فدرال ما مهاجرت می‌کنند حیاتی است. این تغییرات ضروری سرعت بررسی

پرونده‌ها را افزایش می‌دهد. در حالی که ما همچنان به دنبال اصلاح این برنامه‌ها برای دستیابی به برنامه‌هایی پایدارتر و مفیدتر در بلندمدت هستیم."

 

 

 

نکات مهم:

قبل از اقدام برای هر کدام از این برنامه‌ها، حتماً از شرایط و الزامات آنها به طور کامل آگاه شوید.

در نظر داشته باشید که فرآیند مهاجرت به کانادا می‌تواند پیچیده باشد. برای راهنمایی و مشاوره می‌توانید از یک وکیل مهاجرت باتجربه کمک بگیرید.

saharfazeli405
saharfazeli405

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋