Hamed Mirzayi Niyari

Hamed Mirzayi Niyari

چطور ویزای استارتاپ آمریکا بگیریم؟

ویزای استارتاپ آمریکا

ویزای استارتاپ آمریکا یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به این کشور است. این ویزا به شما اجازه خواهد داد تا ایده یا بیزینس خود را در ایالت‌های مختلف این کشور راه‌اندازی کنید و در بازار جهانی با بهترین زیرساخت‌ها به رقابت بپردازید.

توجه داشته باشید که در کشور آمریکا به هر کسب‌‌وکاری استارتاپ گفته نمی‌شود؛ درواقع ایده شما ابتدا باید خلاقانه بوده و سپس علاوه بر ایجاد اشتغال‌زایی برای مردم آمریکا، تأثیر مثبتی روی اقتصاد کشور داشته باشد.

ویزای استارتاپ آمریکا انواع مختلفی دارد که برخی از آنها برای ایرانی‌ها مناسب نبوده و برخی دیگر حتی اجازه اخذ گرین کارت و اقامت دائم را خواهند داد.

مرحله اول؛ شناخت انواع ویزای استارتاپ آمریکا

در مرحله اول ابتدا باید ویزاهای استارتاپ آمریکا را به‌خوبی بشناسید و پس از بررسی شرایط هرکدام، بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین ویزاهای استارتاپ آمریکا هستند.

  • ویزای استارتاپ E2: این ویزا مخصوص آن دسته از افراد خارجی است که کشور آنها معاهده E2 دارد. اخذ این ویزا نیاز به 100 هزار دلار سرمایه داشته و متقاضیان امکان دریافت گرین‌ کارت را ندارند.
  • ویزای استارتاپ EB-5: این ویزای یکی از محبوب‌ترین ویزاهای استارتاپ آمریکا است که امکان شروع فعالیت در آمریکا و اخذ گرین کارت را برایتان فراهم می‌کند. البته برای دریافت این ویزا باید حدود 500 هزار دلار سرمایه داشته و بتوانید 10 شغل تمام‌وقت ایجاد کنید.
  • ویزای استارتاپ L1: این ویزا هم مانند E2 غیرمهاجرتی است؛ یعنی نمی‌توانید با استفاده از آن گرین کارت آمریکا را دریافت کنید. اولین شرطی که برای اخذ ویزای L1 باید داشته باشید این است که شرکت اصلی باید در کشور مبدأ ثبت شده و شما با اخذ این ویزا دفتر خود را در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کنید. این ویزا امکان دریافت اقامت سه‌ساله را برایتان فراهم خواهد کرد.
  • ویزای استارتاپ EB1C: این ویزا شباهت زیادی با ویزای L1 دارد، اما با این تفاوت که با اخذ آن می‌توانید برای گرین کارت آمریکا اقدام کنید. لازم به ذکر است که ویزای EB1C دارای یک شرط اضافی است که ویزای L1 آن را ندارد؛ بر اساس این شرط، شرکت ایالات متحده باید حداقل یک سال کامل قبل از ثبت درخواست مهاجرت EB1C فعال باشد.
  • ویزای استارتاپ O-1A: این ویزا مختص افرادی است که در زمینه خاصی استعداد و توانایی ویژه‌ای دارند. این دسته از افراد با استفاده از ویزای O-1A  می‌توانند سه سال در آمریکا اقامت داشته باشند، اما قبل از هر کاری باید یک شرکت آمریکایی را برای اسپانسری خود پیدا کنند.
  • قانون بین‌المللی کارآفرین: درواقع قانون بین‌المللی کارآفرین ویزا نیست، بلکه یک دوره اقامت مجاز است که توسط وزارت امنیت داخلی (DHS) اعطا می‌شود. با استفاده از این روش می‌توانید 30 ماه در آمریکا فعالیت کنید و در صورت داشتن شرایط کافی تا 30 ماه دیگر آن را تمدید کنید. البته باید نشان دهید که کسب‌وکار شما می‌تواند تأثیر مثبتی روی اقتصاد آمریکا بگذارد.

مرحله دوم؛ فراهم‌کردن شرایط تعیین شده از سوی دولت آمریکا

برای اینکه بتوانید کسب‌وکار خاصی را در آمریکا راه‌اندازی کنید، باید شرایط تعیین شده از سوی دولت این کشور را داشته باشید. این شرایط عبارت‌اند از:

  • اولین و مهم‌ترین شرط برای اخذ ویزای استارتاپ آمریکا، داشتن تمکن مالی کافی است. برخی از ویزاها هزینه و سرمایه زیادی لازم ندارند، اما برخی دیگر بر اساس نوع ویزا ممکن است 100 هزار دلار الی 1 میلیون دلار تمکن مالی لازم داشته باشند.
  • باید بیزینس پلن قوی داشته باشید تا دولت آمریکا برای اعطای ویزا قانع شود.
  • در حوزه کاری خود تجربه و دانش کافی را برای راه‌اندازی و مدیریت کسب‌وکار داشته باشید.
  • بتوانید برای مردم آمریکا اشتغال‌زایی کنید.
  • تسلط کاملی به زبان انگلیسی داشته باشید.

مرحله سوم؛ فرایند اخذ ویزای استارتاپ آمریکا

اخذ ویزای استارتاپ آمریکا فرایند خاصی دارد که در ادامه مراحل آن را معرفی خواهیم کرد.

  • مرحله اول: ارسال فرم I-526 با عنوان درخواست اولیه ویزای EB-5   
  • مصاحبه در سفارت یا کنسولگری آمریکا و جواب‌دادن به سؤالات آنها
  • تأیید درخواست ویزا و امکان ادامه فعالیت در کشور آمریکا

مرحله چهارم: ارائه مدارک کامل

یکی از مهم‌ترین مراحل دریافت ویزای استارتاپ آمریکا این است که مدارک لازم را به سفارت و یا کنسولگری تحویل دهید. تنوع بالای مدارک و اهمیت آنها باعث شده که بیشتر افراد از وکلای معتبر و حرفه‌ای کمک بگیرند. موارد زیر مهم‌ترین مدارک برای اخذ ویزای استارتاپ آمریکا هستند.

  • مدارک مربوط به سرمایه‌گذار از جمله پاسپورت، کپی شناسنامه خارجی، رزومه، مدارک تحصیلی، کپی سند ازدواج (در صورت تأهل) و...
  • مدارک مربوط به بیزینس از جمله طرح جامع بیزینس، سوابق حقوق و دستمزد، اسناد واحد تجاری، اساسنامه شرکت، لیست سهام‌داران، قرارداد مشارکت و...
  • مدارک مربوط به منبع و مسیر منابع مالی شما

ایزی مهاجر برترین ارائه دهنده استارتاپ ویزا در ایران برای آگاهی از شرایط دقیق استارتاپ ویزای آمریکا به ایزی مهاجر مراجعه کنید

Hamed Mirzayi Niyari
Hamed Mirzayi Niyari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋