حلال مدیکال توریسم

حلال مدیکال توریسم

حلال مدتور (گردشگری و سلامت حلال) سه حوزه فعالیت در زمینه گردشگری و سلامت حلال مدتور، گردشگری طبیعت درمانی Curative Tourism ، گردشگری پزشکی Medical Tourism ، گردشگری تندرستی Wellness Tourism می باشد.

ناباروری چیست

ناباروری و یا عقیم بودن به ناتوانی در تولید مثل گفته می‌شود که در بیشتر جانداران از جمله گیاهان و حیوانات پیش می‌آید. سازمان بهداشت جهانی، ناباروری را یک بیماری سیستم تولید مثل می‌داند که به وسیله ناکامی در رسیدن به حاملگی بالینی پس از دوازده ماه یا بیشتر آمیزش جنسی منظم بدون محافظت رخ می‌دهد.

ناباروری یکی از مشکلات زوج‌ها هست. این مشکل در انسانها و حتی حیوانات وجود دارد.از هر ۶ زوج یک زوج مبتلا به مشکلات ناباروری هستن که اکثر آنها با یا بدون درمان صاحب فرزند می‌شوند.

چنانچه یک زوج پس از حداقل یک‌سال فعالیت جنسی طبیعی و بدون استفاده از روش‌های پیشگیری، موفق به بارداری نشود در دسته ناباروری اولیه قرار می‌گیرد. اگر زوج حداقل یک‌بار به‌طور طبیعی و بدون استفاده از درمان‌های کمک باروری صاحب فرزند شده باشد، ولی در تلاش برای فرزند بعدی دچار مشکل شود به‌عنوان ناباروری ثانویه ارزیابی می‌شود که حدود 50 درصد از کل موارد ناباروری را در برمی‌گیرد. عوامل، رویکرد و درمان در هر دو نوع ناباروری تا حدود زیادی یکسان است.

ناباروری علل مختلفی دارد و در بسیاری از زوج‌های نابارور ممکن است چند عامل به‌طور هم‌زمان در آن نقش داشته باشند. ناباروری ممکن است به دلیل مشکلات مردان (ناباروری مردان: Male Infertility)، مشکلات زنان (ناباروری زنان: Female Infertility) و یا بدون دلیل و توجیه مشخصی (ناباروری‌های توجیه نشده: Unexplained Infertility) باشد.خوشبختانه با پیشرفت آگاهی، علم و تکنولوژی و با کمک‌گیری از دستاوردهای پزشکی آن امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که بی‌بهره مانده و نتواند به آرزوی داشتن فرزند جامه عمل بپوشاند.
امروزه با پیشرفت علم پزشکی و فناوری، درمان مشکلات ناباروری و نازایی با موفقیت بیشتری نسبت به قبل انجام می‌شود. درمان‌های دارویی در کنار روش‌های کمک‌باروری (ART) این شانس را برای بسیاری از زوج ها ایجاد کرده است که با وجود مشکلات ناباروری بتوانند باردار شوند. این مطلب می‌تواند

انواع روش های درمان ناباروری و نازایی

برای درمان ناباروری با توجه به علت اصلی ناباروری، گزینه‌های متفاوتی وجود دارد. درمان‌ها معمولاً با روش‌هایی که ریسک تهاجمی کمتر دارد شروع می‌شود و در صورت عدم نتیجه مشاعد سایر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پزشک با مشاهده آزمایش‌های زوجین، مشاوره های لازم را برای انتخاب بهترین روش درمانی کمک باروری (ART) در اختیار آنها قرار خواهد داد.
بعضی از روش‌های درمان نازایی و کمک باروری (ART) عبارت اند از تلقیح داخل رحمی IUI ، لقاح خارج رحمی IVF، میکرواینجکشن ICSI، و برخی بررسی های نقائص ژنتیکی مانند PGD و همچنین تشخیص و درمان سقط مکرر است که در مقالات بعد بطور مفصل توضیح داده خواهد شد.

گردشگری و سلامت حلال (حلال مدتور)

 

حلال مدیکال توریسم
حلال مدیکال توریسم حلال مدتور (گردشگری و سلامت حلال) سه حوزه فعالیت در زمینه گردشگری و سلامت حلال مدتور، گردشگری طبیعت درمانی Curative Tourism ، گردشگری پزشکی Medical Tourism ، گردشگری تندرستی Wellness Tourism می باشد.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋