هدیه شریف

هدیه شریف

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

موهای زائد و آزاردهنده بسیاری از افراد را مجبور به استفاده از روش های دشوار و نه چندان مؤثر می کند. راه های زیادی برای خلاص شدن از شر موهای زائد وجود دارد. از تیغ و ژیلت گرفته تا اپیلاسیون. بسیاری از این روش ها برای از بین بردن موهای زائد چندان موثر نیستند. اما نگران نباشید! شات لیزر موهای زائد روشی موثر و طولانی مدت برای از بین بردن موهای زائد است. در مورد این روش باورها و شایعات نادرستی وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم.


عوارض لیزر موهای زائد مانند عوارضی که در تمامی عمل های زیبایی پوست دیده می شود در 2 دسته مختلف طبقه بندی می شوند. دلیل هر یک از این مشکلات ناشی از مشکلاتی است که در حین عمل و فرآیند درمان رخ می دهد. از طرفی برخی از معایب لیزر بدن به دلیل استفاده از تجهیزات غیر استاندارد، تعداد شات لیزر یا عدم تخصص فنی تجهیزات لیزر است. خوشبختانه مشکلات مربوط به گروه اول مانند تورم جزئی چندان بد نیست و در اولین ساعات بعد از لیزر به طور کامل از بین خواهد رفت.

 

از جمله مهمترین عوارضی که ممکن است با لیزر موهای زائد رخ دهد عبارتند از:

1- التهاب و قرمزی در ناحیه تحت درمان
2- اگر درجه سوختگی شدید باشد باعث سوختگی و تاول می شود
3- درد و احساس سوزش
4- لایه بندی شده است
5- تغییر رنگ در برخی مناطق یا مکان ها
6- هیپوپیگمانتاسیون
7- هایپرپیگمانتاسیون
8- عفونت پوست
9- در صورت عدم استفاده از عینک لیزری مخصوص در حین کار، آسیب به چشم

با وجود احتمال آسیب که در بالا ذکر شد، باید بگوییم که در صورت مراجعه به کلینیک های معتبر مجهز به تجهیزات استاندارد و انتخاب پزشک مجرب و با تجربه، هیچ یک از معایب لیزر موهای زائد که در بالا ذکر شد رخ نمی دهد. این به شما امکان می دهد از مزایای لیزر موهای زائد با حداقل آسیب یا عوارض جانبی لذت ببرید.

 

باور اشتباه: بی خطر بودن لیزر موهای زائد ثابت نشده است.

واقعیت: ایمنی لیزر موهای زائد به نوع لیزری که استفاده می کنید بستگی دارد. برخی از لیزرها توسط FDA برای رفع موهای زائد تایید شده اند.

بنابراین، شما باید مطمئن شوید که متخصص پوست دارای مجوز برای استفاده از سیستم های لیزر طبق دستورالعمل FDA است. برخی از کلینیک‌های زیبایی ممکن است از سیستم‌های لیزری ارزان‌تر استفاده کنند که مورد تایید FDA نیستند. بنابراین استفاده از سیستم ایمن متخصص پوست به پیشگیری از این مشکلات در حین و بعد از لیزر موهای زائد کمک می کند.

 

باور غلط: لیزر موهای زائد باعث رشد بیشتر موها می شود.
واقعیت: لیزر موهای زائد باعث افزایش موهای زائد نمی شود. اگر این درست باشد، میلیون ها نفر از افرادی که از طاسی یا ریزش مو رنج می برند به لیزر موهای زائد روی می آورند.

این باور غلط و نادرست است. هرکسی الگوی رشد موهای خود را دارد و بدن انسان تغییر می کند. برخی از افراد به مرور زمان موهای خود را از دست می دهند و برخی از افراد موهای جدید رشد می کنند. لیزر فقط می تواند فولیکول های مو را از بین ببرد، اما نمی تواند جادو ایجاد کند و موهای جدید تولید کند و همچنین نمی تواند از رشد فولیکول های مو در طول زمان جلوگیری کند.

آیا ناباروری یکی از معایب لیزر بیکینی نیست؟

هیچ پاسخی برای این سوال وجود ندارد. در ابتدای مطلب اشاره کردیم که سرعت نفوذ لیزر به گونه ای است که فقط از لایه اپیدرم عبور کرده و به فولیکول های مو در لایه درم می رسد و ریشه مو را می سوزاند. این بدان معنی است که سرعت نفوذ انرژی لیزر نه تنها در ناحیه بیکینی، بلکه در تمام قسمت های بدن، درست تا ریشه مو است.

پس قطعی می گوییم نور و اشعه لیزر فقط روی ریشه مو تاثیر می گذارد و هیچ تاثیری روی بافت ها و اندام های داخلی بدن مانند رحم و تخمدان ندارد. لیزری که برای درمان انواع مشکلات پوستی و ریزش مو استفاده می شود، لیزری یونیزه متفاوت از لیزرهای یونیزه (منابع هسته ای و اشعه ایکس) است.

لیزر درمانی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده به عنوان یک روش ایمن تایید شده است. به بیان ساده، اگر به سازمان اطلاع داده می شد که لیزر فقط اثرات مثبت یا منفی بر اندام های داخلی زنان و سایر قسمت های بدن دارد، استفاده از لیزر را تا انجام تحقیقات کافی ممنوع می کرد.

بر اساس تحقیقات انجام شده، می گوییم که لیزر موهای زائد بیکینی روشی مطمئن برای از بین بردن موهای زائد است و شایعات در مورد مواد سرطان زا و ناباروری صحت ندارد. خانم های مجرد می توانند بدون هیچ مشکلی ناحیه بیکینی خود را لیزر کنند. 

 

سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد بدن

احتمالا در 3 حالت مختلف ایجاد خواهد شد. سوختگی جزئی و خفیف که مشکل جدی و مهمی نخواهد بود و به مرور زمان برطرف می شود. اما سوختگی‌های نوع 2 و 3 که اغلب به دلیل انتخاب نادرست دستگاه لیزر و عدم صلاحیت اپراتور ایجاد می‌شوند، جدی‌تر هستند و می‌توانند منجر به تاول‌های پوستی، آسیب شدیدتر پوست و پوسته شدن پوست و حتی زخم شوند. گاهی اوقات جای زخم تا آخر عمر روی پوست باقی می ماند.

اگر در حین لیزر موهای زائد گرمای شدیدی روی پوست خود احساس کردید که با درد شدید همراه است، باید فوراً به متخصص زیبایی خود اطلاع دهید.

می توان علت ایجاد آن را به 3 رش تقسیم کرد:

در روش اول سوزش و گرم شدن پوست است کمی سوزش بعد از انجام لیزر مشکل بزرگ و مهمی نخواهد بود و به مرور حل می شود.

اما سوختگی نوع 2 و 3 که اغلب به دلیل انتخاب نادرست تجهیزات لیزر و سهل انگاری اپراتور رخ می دهد، جدی تر است و باعث لایه برداری، آسیب بیشتر به پوست و غضروف و زخم های شدید می شود. گاهی اوقات، جای زخم تا پایان عمر روی پوست باقی می ماند.

اگر در حین لیزر موهای زائد گرمای بیش از حد روی پوست احساس کردید که با درد شدید همراه است، باید سریعاً به متخصص زیبایی خود اطلاع دهید.

هدیه شریف
هدیه شریف

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋