سایک، جنرالموتورز و CATL برای ساخت باتری LFP جدید همکاری سهجانبه خواهند کرد. این باتری بسیار کارآمد است.
رقابت بر سر تولید بهترین و کارآمدترین باتری برای خودروهای الکتریکی وارد مرحله جدیدی شده است. اکنون سایک، جنرالموتورز و CATL برای ساخت باتری LFP جدید همکاری سهجانبهای را آغاز کردهاند. باتری لیتیوم آهن فسفات نتیجه همکاری این 3 شرکت، میتواند فقط در 5 دقیقه به اندازه 200 کیلومتر برد شارژ شود. این باتری بین تمام باتریهایی که شرکتهای چینی تولید کردهاند، سریعترین سلول است.
همچنین بخوانید: شرکت چینی CATL از مدل جدید باتری اتوبوس برقی با عمر 15 سال رونمایی کرد
جوینت ونچر سایک و جنرال موتورز سرمایهگذاری مشترک آمریکایی-چینی است که سال 1997 و در شانگهای تأسیس شد. هرکدام از شرکتهای سایک چین و جنرالموتورز آمریکا 50 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارند. سایک طی سالهای اخیر به جنرالموتورز کمک کرده بخش قابلتوجهی از بازار خودرو چین را در اختیار بگیرد. سایک و جنرال موتورز مدتی پیش شراکت خود را گسترش دادند که حاصل آن تولد برندهای وولینگ و بائوجون بود.
در سوی دیگر، شرکت چینی CATL هفت سال متوالی بزرگترین تولیدکننده باتری جهان شناخته شده است. پیشتازی چینیها در بخش تولید باتری باعث شده آمریکاییها نیز به همکاری با CATL علاقهمند شوند. بهزودی مرکز تولید باتری LFP با همکاری مشترک جنرالموتورز و CATL در آمریکای شمالی ساخته خواهد شد. جنرالموتورز نیز از طریق اتحاد خود با سایک، همکاری موازی دیگری برای تولید باتری لیتیوم آهن فسفات جدیدی با نام 6C راهاندازی کرده است.
باتری جدید چینیها میتواند در 5 دقیقه به اندازه 200 کیلومتر برد شارژ شود. این باتری به نقطه عطفی در تاریخ خودروهای برقی تبدیل خواهد شد. این سرعت شارژ برای تمامی کاربران کافی است تا بتوانند اتومبیل خود را بهراحتی شارژ کنند. آنها زمان اندکی برای شارژ نیاز خواهند داشت و میتوانند با همین زمان اندک، برد لازم برای رفتوآمد روزانه خود را به دست آورند. این زمان کوتاه برای شارژ باتری LFP جدید چینیها، معادل زمانی است که برای پرکردن باک بنزین صرف میشود. سایک، جنرال موتورز و CATL وعده دادهاند که باتری جدید آنها در سال 2025 وارد مرحله عملیاتی شود.
پاسخ ها