گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

توسعه "انسولین هوشمند" که می تواند قند خون بیماران دیابت نوع 1 را در زمان واقعی کنترل کند

توسعه «انسولین هوشمند» که می‌تواند قند خون بیماران دیابت نوع 1 را در لحظه کنترل کند

محققان چند دانشگاه مختلف درحال توسعه نوعی انسولین هوشمند هستند که می‌تواند به سطح قند خون در لحظه واکنش نشان دهد.

محققان چند دانشگاه مختلف درحال‌توسعه نوعی «انسولین هوشمند» هستند که به گفته آن‌ها می‌تواند در لحظه به قند خون واکنش نشان دهد. احتمالاً بتوان این انسولین‌ جدید را که نوعی «پاسخ‌دهنده به گلوکز» (GRI) است، درمانی برای دیابت نوع 1 دانست.

براساس گزارش گاردین، این انسولین‌ جدید تنها زمانی فعال می‌شود که مقدار مشخصی قند در خون وجود داشته باشد تا از هایپرگلیسمی یا Hyperglycaemia (گلوکز خون بالا) جلوگیری کند. هنگامی که قند خون به زیر یک نقطه خاص کاهش می‌یابد، دوباره غیر‌فعال می‌شود تا بیمار دچار هیپوگلیسمی یا Hypoglycaemia (گلوکز خون پایین) نشود. کارشناسان معتقدند در آینده بیماران ممکن است فقط یک بار در هفته به تزریق این انسولین نیاز داشته باشند.

انسولین هوشمند برای کنترل لحظه‌ای سطح قند خون

داروهای انسولین‌ معمولی وقتی وارد بدن می‌شوند، سطح قند خون را تثبیت می‌کنند اما وقتی کار خود را انجام دادند، دیگر نمی‌توانند نوسانات سطح قند خون را کنترل کنند؛ به همین دلیل بیماران اغلب در طول روز به چندین تزریق انسولین نیاز خواهند داشت.

انسولین هوشمند

«تیم هیس» (Tim Heise)، نایب‌رئیس هیئت‌علمی مؤسسه «Type 1 Diabetes Grand Challenge»، انسولین جدید GRI را «جام مقدس انسولین» نامیده است. دانشمندانی که مشغول توسعه انسولین‌های هوشمند جدید هستند، تاکنون میلیون‌ها پوند از این مؤسسه کمک مالی دریافت کرده‌اند. سازمان دیابت انگلستان، JDRF و بنیاد استیو مورگان نیز از این پروژه‌ها حمایت کرده‌اند.

تاکنون تقریباً 3 میلیون پوند (3.8 میلیون دلار) به 6 پروژه تحقیقاتی که درحال‌توسعه انسولین‌های هوشمند مختلف هستند، اعطا شده است. این محققان در دانشگاه استنفورد آمریکا، دانشگاه مانش استرالیا و دانشگاه ججیانگ چین هستند. هدف این پروژه‌ها تسریع توسعه و راه‌اندازی آزمایشات در اسرع وقت است.

در یکی از این پروژه‌ها محققان روی پروتئینی کار می‌کنند که باعث می‌شود انسولین با هورمون دیگری به نام گلوکاگون (Glucagon) ترکیب شود. این هورمون می‌تواند کبد را تحریک کند تا گلوکز بیشتری حین هیپوگلیسمی آزاد کند.

هیچ‌یک از محققان تاکنون پژوهش‌هایشان را منتشر نکرده‌اند و هنوز جزئیات پیشرفت‌ تحقیقات آن‌‌ها مشخص نیست.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋