گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

گامی برای تشخیص آسانتر اسکیزوفرنی؛ محققان منشا احتمالی این اختلال را کشف کردند

گامی در راه تشخیص آسان‌تر اسکیزوفرنی؛ محققان منشأ احتمالی این اختلال را کشف کردند

محققان دو ناحیه از مغز را شناسایی کردند که در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی دارای ناهنجاری‌های ساختاری است.

محققان در پژوهشی جدید مکان‌هایی را در مغز پیدا کرده‌اند که احتمالاً اسکیزوفرنی ابتدا آنجا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. یافته‌های این پژوهش می‌تواند تشخیص این اختلال عصبی را از طریق اسکن مغزی MRI آسان‌تر کند.

براساس گزارش ScienceAlert، محققان دانشگاه مک‌گیل، با استفاده از یک فرایند تحلیلی جدید به نام Epicenter Mapping، به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های اسکن مغزی 1124 فرد مبتلا به اسکیزوفرنی و 1046 فرد سالم پرداختند.

کشف منشأ احتمالی اسکیزوفرنی در مغز

محققان با بررسی اسکن مغزی شرکت‌کنندگان در پژوهش، دو ناحیه از مغز را در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی شناسایی کردند که احتمال دارد ناهنجاری‌های ساختاری عمدتاً از آنجا شروع شود: ناحیه بروکا (Broca) و قشر جزیره‌ای قدامی (Frontoinsular Cortex). این دو وظایف مربوط به زبان و احساسات را انجام می‌دهند. البته محققان همچنین دریافتند با وجود شناسایی این دو ناحیه، این اختلال می‌تواند در سایر مناطق مغز نیز ایجاد شود.

گامی در راه تشخیص آسان‌تر اسکیزوفرنی؛ محققان منشأ احتمالی این اختلال را کشف کردند

محققان می‌گویند این یافته‌ها نشان می‌دهد که هر فرد مبتلا به این اختلال، نقطه شروع منحصر‌به‌فرد خود را دارد و احتمالاً علائم متنوع این اختلال از این امر ناشی می‌شود.

به‌طورکلی، یکی از مشکلات درمان اسکیزوفرنی این است که در افراد مختلف علائم متفاوتی ایجاد می‌کند. درحالی‌که درمان‌هایی برای این اختلال وجود دارد، اما دانستن اینکه کدام درمان خاص بر کدام افراد مؤثر است، فرایند درمان را دشوار می‌کند. محققان می‌گویند Epicenter Mapping می‌تواند به شناسایی افرادی که اختلال آن‌ها از دو ناحیه بروکا یا قشر جزیره‌ای قدامی ناشی می‌شود، کمک کند.

اگر محققان بتوانند اطلاعات بیشتری درباره تشخیص این اختلال با اسکن‌های مغزی به دست آورند، ممکن است فرایند درمان‌ با دقت بیشتری انجام شود. تقریباً از هر 300 نفر در جهان یک نفر به اسکیزوفرنی مبتلا است؛ اغلب آن‌ها نیز به دلیل مشکلات گفتاری و ارتباطی با طرد اجتماعی مواجه می‌شوند، اما محققان می‌گویند اسکن مغزی می‌تواند در تشخیص و درمان اختلال عصبی آن‌ها کمک شایانی کند.

یافته‌های پژوهش محققان در مجله Science Advances منتشر شده است.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋