گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

گوگل به دنبال همکاری با سازنده Meta Ray-Ben برای عرضه عینک های هوشمند Geminai است

گوگل برای عرضه عینک هوشمند جمینای به‌دنبال همکاری با سازنده متا ری-بن است

درهمین‌حال، متا ظاهراً می‌خواهد سهام اقلیت این شرکت اروپایی حوزه مد با نام EssilorLuxottica را در اختیار بگیرد.

گوگل ظاهراً نمی‌خواهد خودش هدست یا عینک XR بسازد. طبق گزارش‌های منتشرشده، غول فناوری برای ساخت عینک هوشمند جمینای (Gemini) به‌دنبال همکاری با EssilorLuxottica است، شرکت سازنده عینک‌های متا ری-بن.

براساس گزارش The Verge، گوگل ظاهراً به‌تازگی با EssilorLuxottica در تماس بوده است تا دستیار هوش مصنوعی جمینای خود را به عینک‌های هوشمند آینده اضافه کند.

گوگل برای عرضه عینک هوشمند جمینای به‌دنبال همکاری با سازنده متا ری-بن است

EssilorLuxottica درحال‌حاضر با متا روی عینک‌های هوشمند ری-بن این شرکت کار می‌کند. اخیراً در گزارش دیگری گفته شده بود که متا می‌خواهد سهام اقلیت این شرکت را در اختیار بگیرد که با توجه به تصمیم گوگل می‌توان از آن به‌عنوان یک اقدام دفاعی یاد کرد.

جزئیات دیگری درباره همکاری احتمالی گوگل و EssilorLuxottica وجود ندارد، زیرا سرمایه‌گذاری احتمالی متا می‌تواند معامله بین آن‌ها را از بین ببرد. همچنین مشخص نیست که گوگل می‌خواهد عینک هوشمند خود را با چه برندی بسازد، زیرا EssilorLuxottica عینک‌های Oakley را هم می‌سازد و درعین‌حال LensCrafters و Sunglass Hut را نیز در اختیار دارد.

مشخصات احتمالی عینک هوشمند جمینای

گوگل برای عرضه عینک هوشمند جمینای به‌دنبال همکاری با سازنده متا ری-بن است

برای مشخصات احتمالی این عینک گفته شده که گوگل احتمالاً هنوز برای قراردادن یک نمایشگر در آن آمادگی ندارد و این دستگاه ممکن است فقط دارای یک میکروفون، اسپیکر و دوربین برای قابلیت‌های چندوجهی جمینای باشد.

هرچند به‌نظر می‌رسد که گوگل و متا برای سرمایه‌گذاری روی EssilorLuxottica درحال انجام نوعی جنگ نامحسوس هستند، اما هنوز جوانب بیشتری وجود دارد که این دو غول فناوری باید آن‌ها را بررسی کنند.

به‌عنوان مثال، EssilorLuxottica یک شرکت حوزه مد اروپایی است، نه یک شرکت مستقر در سیلیکون‌ولی با سرمایه‌گذارانی که اشتهای زیادی برای ریسک دارند. همچنین ترکیبی از تورم جهانی و هزینه‌های بالا برای مدتی باعث شده بود تا حاشیه سود این شرکت کاهش پیدا کند. قیمت سهام EssilorLuxottica در سال گذشته میلادی تنها حدود 7 درصد افزایش یافته است که نسبت به همتایان اروپایی خود رشد بسیار کمتری داشته است.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋