گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

آیا کارگردان Resident Evil 9 بهترین انتخاب برای انجام این کار است؟

آیا کارگردان رزیدنت اویل ۹ بهترین انتخاب برای انجام این کار است؟

کوشی ناکانیشی با کارگردانی قسمت هفتم، بنیان‌گذار دوره جدیدی در این سری شد

تایید ساخت قسمت نهم از سری رزیدنت اویل یکی از اخباری بود که در آخرین استریم شرکت کپکام شاهد آن بودیم. اگرچه با وجود موفقیت خیره‌کننده این سری در سال‌های گذشته، مطمئن بودیم که قسمت نهم ساخته می‌شود، اما اعلام رسمی آن توسط کپکام حکم یک دلگرمی تازه را برای هواداران داشت. اما این تنها خبری نبود که کپکام درباره رزیدنت اویل ۹ به اشتراک گذاشت.

«کوشی ناکانیشی» که نزد طرفداران این سری چهره‌ای آشناست، کارگردانی قسمت نهم را به عهده دارد. اولین نقش مهم او در این سری به طراحی مراحل در قسمت پنجم باز می‌گردد که حالا به عنوان گوسفند سیاه سری شناخته می‌شود. ناکانیشی پس از آن کارگردان نسخه‌های Mercenaries 3D، قسمت اول Revelations و از همه مهم‌تر قسمت هفتم را به عهده گرفت.

ناکانیشی در دوره‌ای که قسمت‌های پنجم و ششم با تمرکز زیاد روی اکشن، دل طرفداران نسخه‌های ترسناک سری را به درد آورده بود، مسئولیت ساخت اثری را قبول کرد که نشان داد کپکام هنوز هم به ریشه‌های رزیدنت اویل اهمیت می‌دهد. نسخه اول Revelations اگرچه ابتدا به عنوان یک بازی انحصاری کنسول دستی 3DS عرضه شد، اما طراحی خوفناک محیط‌ها و دشمن‌ها، توجه دوباره به المان‌های کلاسیک و آن دوربین اول شخص چالش‌برانگیزش موقع هدف‌گیری، اثری را رقم زد که دوباره دل طرفداران را به دست آورد. استقبال از بازی طوری بود که کپکام را ترغیب کرد آن را برای پلتفرم‌های بیشتری در دسترس قرار دهد و عده بیشتری از تجربه اثری مشابه نسخه‌های کلاسیک لذت ببرند.

آیا کارگردان رزیدنت اویل ۹ بهترین انتخاب برای انجام این کار است؟

افراد بسیاری اعتقاد دارند نسخه اول Revelations پایه‌گذار مسیری بود که امروزه کپکام آن را پیش گرفته است. بدون شک «رزیدنت اویل ۴» یکی از بهترین بازی‌های تاریخ است، اما همان زمان افراد بسیاری، کپکام و میکامی را متهم به دور کردن این سری از ریشه‌های خود کردند. قسمت پنجم و ششم هم حکم تایید بر این ادعا زدند و نشان دادند کپکام ساخت یک رزیدنت اویل با استفاده از ترندهای آن زمان را به وفاداری به ریشه‌ها ترجیح می‌دهد.

اما تیم سازنده قسمت اول رولیشنز و در راس آن‌ها ناکانیشی، نشان دادند هنوز هم می‌توان یک رزیدنت اویل مدرن داشت که از عناصر کلاسیک فرنچایز بهره ببرد. حد فاصل عرضه قسمت ششم و هفتم که پنج سال طول کشید، کپکام تنها یک ادامه برای رولیشنز ساخت که شاید به اندازه نسخه اول خوب نبود. اما همین فاصله طولانی نشان داد که کپکام برنامه دیگری برای محبوب‌ترین سری بازی تاریخ خود دارد.

اولین نتیجه این برنامه جدید هم چیزی جز قسمت هفتم رزیدنت اویل نبود که باری دیگر ناکانیشی را در مقام کارگردان قرار می‌داد؛ اثری که تغییر زاویه دوربین آن به اول شخص جنجال بسیار زیادی به پا کرد، اما در نهایت نه تنها یک اثر عالی در سبک ترسناک است، بلکه همچنان ریشه‌های رزیدنت اویل را در خود دارد. قسمت هفتم در ابتدا فروش درخشانی نداشت، اما تداوم فروش به کپکام نشان داد که راه درستی را انتخاب کرده است.

حتی ساخت ریمیک نسخه دوم هم چیزی است که شاید از عملکرد خوب قسمت هفتم نشأت گرفته باشد. کپکام با این اثر دید که چگونه ترکیب المان‌های قدیمی رزیدنت اویل با سیستم‌های مدرن و جنس متفاوتی از ترس، نتیجه خوبی دارد و تلاش کرد همین مورد را در آثار بعدی سری اعمال کند. طبق شایعات و گزارش‌های منتشر شده، قسمت نهم برای اولین بار در سری قرار است ساختاری جهان باز داشته باشد؛ سیستمی که ابتدا با بازی Dragon’s Dogma 2 در انجین داخلی کپکام یعنی RE Engine به کار گرفته شد و حالا قصد دارند آن را به مرحله جدیدی ببرند. یک رزیدنت اویل جهان باز قطعا چیزی است که دوباره برای طرفداران نگرانی ایجاد می‌کند، اما اینسایدر مشهور DuskGolem خاطر نشان کرده بود که کپکام همچنان هویت و دی‌ان‌ای این سری را در قسمت نهم حفظ خواهد کرد.

بنابراین می‌توان بهتر درک کرد که چرا ناکانیشی کارگردانی این نسخه را به عهده گرفته است؛ کسی که در دوره دور شدن رزیدنت اویل از ریشه‌های خود، تجربه‌ای چون رولیشنز را ادامه داد و امید طرفداران را زنده نگه داشت. پس از آن هم با قسمت هفتم موفق شد تجربه‌ای متفاوت از این سری در عین حفظ هویت آن خلق کند. بنابراین می‌توان دوباره به او اطمینان کرد تا اثری تحویل دهد که یک المان کاملا جدید به رزیدنت اویل اضافه می‌کند، اما هنوز هم تجربه‌ای اصیل باقی بماند.

مطلب پیشنهادی
چرا سریال جدید «دردویل» به حضور فاگی و کارن نیاز دارد؟
حضور شخصیت‌های نام آشنا
چرا سریال جدید «دردویل» به حضور فاگی و کارن نیاز دارد؟
گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋