گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

نیسان زامیاد جدید با تغییرات محدود جایگزین نیسان آبی می شود!

نیسان زامیاد جدید با تغییراتی محدود، جایگزین نیسان آبی می‌شود!

یکی از عجایب نیسان زامیاد جدید، اضافه شدن رادار خط‌خوان به این وانت است. همچنین پیشرانه جدیدی را روی این وانت می‌بینیم.

سایپا و زیرمجموعه آن یعنی زامیاد، در نمایشگاه قطعات خودرو 1403 از دستاوردهای جدید خود رونمایی کردند. یکی از محصولات جذاب این شرکت در نمایشگاه، نیسان زامیاد جدید بود. این خودرو برخلاف همیشه، دیگر آبی‌رنگ نبود و با رنگ سرمه‌ای مزین شده بود. با این حال تفاوت‌های نیسان زامیاد جدید و نیسان آبی قدیمی تنها به رنگ محدود نمی‌شود.

تغییرات نیسان زامیاد جدید چه هستند؟

نخستین تغییر بزرگ در بخش مشخصات فنی وانت زامیاد جدید، ابعاد بزرگتر اتاق بار خودرو است. اتاق بار وانت زامیاد اکنون 16 سانتی‌متر طویل‌تر از گذشته است و علاوه بر فضای بار، فضای سرنشینان نیز افزایش یافته است. صندلی‌ نیمکت مانند نیز از خودرو حذف شده است و به جای آن دو صندلی مجزا با قابلیت تنظیم تعبیه شده‌اند. یک کنسول نیز برای استراحت دستان راننده و سرنشین به خودرو اضافه شده است.

نیسان زامیاد جدید

یکی از عجایب نیسان زامیاد جدید، اضافه شدن رادار خط‌خوان به این وانت است. زامیاد همچنان از نصب کیسه هوا روی این وانت خودداری می‌کند اما به جای آن تصمیم گرفته است رادار تشخیص حرکت بین خطوط و هشدار برخورد را روی این محصول تعبیه کند. آیا نصب کیسه هوا ساده‌تر از رادار حرکت بین‌خطوط نیست؟ پاسخ این پرسش را مدیران زامیاد می‌دانند.

زامیاد برای بهبود نورپردازی خودرو، کاسه چراغ‌های جدیدی را برای وانت خود در نظر گرفته است. همان‌طور که گفتیم،‌رنگ آبی کاربنی جایگزین آبی ملایم فعلی خواهد شد. چندی پیش رییس سازمان استاندارد در انتقادی نسبت به مدیران زامیاد، اعلام کرده بود آن‌ها حتی حاضر نیستند رنگ وانت نیسان را تغییر دهند!

کابین وانت

در نهایت بزرگترین تغییر نیسان زامیاد جدید، تعویض پیشرانه آن با نمونه‌ای مدرن‌تر است. این خودرو دیگر از موتور 8 سوپاپ قدیمی استفاده نمی‌کند و به جای آن پیشرانه میتسوبیشی با حجم 2.4 لیتر و شانزده سوپاپ روی این وانت نصب خواهد شد. این پیشرانه از نوع تنفس طبیعی است، زنجیرتایم دارد و از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها یا VVT بهره می‌برد. مگاموتور این پیشرانه را با کد N25 معرفی کرده است. پیشرانه N25 مگاموتور در همکاری بین DAE چین و شرکت ایرانی به تولید خواهد رسید. حداکثر قدرت این پیشرانه، 154 اسب‌بخار اعلام شده است.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋