گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

یافته‌های جدید محققان: بدن زنان از آسیب‌های حضور در فضا سریع‌تر بهبود می‌یابد

یافته جدید محققان: بدن زنان از آسیب‌های حضور در فضا سریع‌تر بهبود می‌یابد

بدن انسان‌ها در مجموع برای جبران تغییرات حاصل از حضور در فضا شرایط خوبی دارد.

بر اساس تحقیقات جدید، به‌نظر می‌رسد که بدن زنان ممکن است در تحمل شرایط خصمانه و سخت سفر در فضا، کمی بهتر از مردان عمل کند.

این یافته‌ها که در پژوهشی جدید به‌دست آمده و در مجله نیچر منتشر شده، مقدماتی هستند، اما می‌تواند به‌عنوان کشفی بزرگ در حوزه مقاومت بدن انسان در سفرهای طولانی‌ فضایی در نظر گرفته شود.

در یکی از جامع‌ترین مطالعات در مورد این موضوع تا به امروز، محققان دریافتند که انسان‌ها در بهبود از مأموریت‌های فضایی به‌طور قابل‌توجهی خوب هستند؛ بنابراین شاید فتح کیهان همچنان امکان‌پذیر باشد.

به نقل از واشنگتن پست، «کریستوفر میسون»، پژوهشگر ارشد این مطالعه و استاد فیزیولوژی و بیوفیزیک دانشکده پزشکی ویل کورنل می‌گوید:

«دلیلی وجود ندارد که نتوانیم با خیال راحت به مریخ برسیم و به زمین برگردیم.»

برای بررسی بیشتر، محققان داده‌های 64 فضانورد ناسا را ​​بررسی کردند.

زن فضا نورد

بدن زنان در فضا کمتر تحت تأثیر عوامل تخریب‌زا قرار می‌گیرد

با بررسی فعالیت ژن‌ها و پاسخ‌های سیستم ایمنی در نمونه‌های زیستی، محققان دریافتند که زنان فضانورد پس از بازگشت به زمین سریع‌تر از مردان از شرایط پرواز فضایی بهبود می‌یابند. محققان دریافتند که مردان به‌طور کلی، بیشتر تحت تأثیر پرواز فضایی قرار می‌گیرند.

علت دقیق آن نامشخص است، اما پروفسور میسون حدس می‌زند که این اتفاق می‌تواند به این دلیل باشد که زنان می‌توانند استرس‌های دوران بارداری را تحمل کنند که به نوبه خود به آن‌ها اجازه می‌دهد تغییرات بزرگ در فیزیولوژی و دینامیک مایعات بدن خود را تحمل کنند.

به‌طور کلی عضلات گرم بدن ما انسان‌ها برای خارج از جو زمین طراحی نشده‌اند. با توجه به اینکه عملاً هیچ نیروی جاذبه‌ای در فضا وجود ندارد، عضلات ما نمی‌توانند کارکرد صحیحی داشته باشند. همچنین به‌دلیل شرایط ریزگرانش، مواد و مایعات مغذی در بدن ما نمی‌توانند به‌طور مناسب در خون جریان داشته باشند و عدم تعادل‌های بالقوه خطرناکی را ایجاد می‌کنند.

به عبارت ساده، بدن انسان تحت فشارهای بسیار زیادی قرار می‌گیرد و بحث بر سر این است که آیا بیومکانیک شکننده ما می‌تواند در مأموریت‌های فضایی طولانی‌مدت مانند سفر به مریخ جان سالم به در ببرد یا خیر. حالا این تحقیق نشان می‌دهد که بدن نوع بشر در مجموع وضعیت خوبی دارد و می‌تواند اکثر تغییرات حاصل از حضور در فضا را جبران کند.

گیـــــــگ gig