گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۲ نفر دنبال می شود

ظاهرا Adobe از تصاویر Midjourney برای آموزش مدل Firefly استفاده کرده است

ادوبی ظاهراً برای آموزش مدل Firefly از تصاویر Midjourney استفاده کرده است

به گفته نماینده ادوبی، برای آموزش هوش مصنوعی Firefly از 5 درصد تصاویر تولیدشده توسط مدل‌های دیگر استفاده شده است.

ادوبی سال گذشته هنگام معرفی مدل هوش مصنوعی تولید تصویر Firefly ادعا کرده بود که این ابزار با کمک صدها میلیون تصویر Adobe Stock آموزش داده شده است. اکنون در گزارش جدیدی ادعا شده که این شرکت از محتوای تولیدشده توسط سایر ابزارهای هوش مصنوعی رقیب نیز برای آموزش مدل خود بهره گرفته است.

براساس گزارش بلومبرگ، ادوبی در طول فرایند آموزش مدل هوش مصنوعی Firefly از برخی تصاویر ابزار رقیب آن، یعنی Midjourney نیز استفاده کرده است. این استارتاپ منبع داده‌های آموزشی مدل خود را هرگز اعلام نکرده، اما بسیاری گمان می‌کنند که برای آموزش آن از تصاویر بدون مجوز اینترنت استفاده شده است.

آموزش Firefly از طریق تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی؟

ادوبی ظاهراً برای آموزش مدل Firefly از تصاویر Midjourney استفاده کرده است

بلومبرگ در ادامه گزارش خود توضیح می‌دهد که محتوای تولید‌شده توسط هوش مصنوعی به این دلیل در داده‌های آموزشی F‌irefly وجود داشته است که سازندگان اجازه دارند میلیون‌ها تصویر که با کمک فناوری سایر شرکت‌ها ساخته شده است را در Adobe Stock منتشر کنند. در همین رابطه، «میشل هارهوف»، نماینده ادوبی، اخیراً گفته بود:

«تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی در Adobe Stock تنها بخش کوچکی از مجموعه داده آموزشی Firefly هستند.»

ادوبی ظاهراً برای آموزش مدل Firefly از تصاویر Midjourney استفاده کرده است

غول سازنده فتوشاپ همچنین می‌گوید مقدار نسبتاً کمی (حدود 5 درصد) از تصاویر مورد استفاده برای آموزش Firefly توسط سایر پلتفرم‌های هوش‌مصنوعی تولید شده‌اند. سخنگوی ادوبی در این رابطه می‌گوید:

«هر تصویری که در Adobe Stock ارسال می‌شود، ازجمله زیرمجموعه‌ای بسیار کوچک از تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی، یک فرایند تعدیل دقیق را پشت‌سر می‌گذارد تا اطمینان حاصل شود که شامل IP، علائم تجاری، کاراکترها یا آرم‌های قابل تشخیص یا نام هنرمندان مرجع نیست.»

ادوبی در زمان راه‌اندازی اولیه Firefly به مشتریان سازمانی خود اطمینان داد که این ابزار در برابر ادعاهای مربوط به کپی رایت ایمن است. این شرکت هوش مصنوعی Firefly خود را به‌عنوان یک جایگزین ایمن برای ابزارهای شرکت‌هایی مانند Midjourney و DALL-E معرفی کرد.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋