سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

Adobe Premiere Pro به هوش مصنوعی برای تولید و ویرایش ویدئو مجهز شده است

ادوبی پریمیر پرو به هوش مصنوعی تولید و ویرایش ویدیو مجهز می‌شود

این هوش مصنوعی به کاربران پریمیر پرو امکان می‌دهد از طریق دستور متنی فریم جدید بسازند یا سوژه‌هایی را از ویدیو حذف کنند.

ادوبی اعلام کرد که روی یک مدل هوش مصنوعی مولد برای فایرفلای کار می‌کند تا نرم‌افزار پریمیر پرو را به ابزارهای جدیدی مجهز کند. ابزارهای جدید فایرفلای به کاربران پریمیر پرو امکان می‌دهد از طریق پرامپت متنی ویدیو جدید بسازند یا سوژه‌های خاصی را از ویدیو حذف یا به آن اضافه کنند. این قابلیت بیشتر شبیه به Generative Fill در فتوشاپ عمل می‌کند.

براساس گزارش ورج، ادوبی هنوز دقیقاً تاریخ عرضه نسخه اصلی یا بتای ابزارهای جدید تولید ویدیوی خود را اعلام نکرده است، اما به گفته این شرکت در سال 2024 باید منتظر عرضه این قابلیت‌ها باشیم. یکی از قابلیت‌های جذاب این هوش مصنوعی مولد این است که می‌توان اشیای خاصی را به یک پلان از ویدیو اضافه کرد. برای مثال می‌توان درون یک کیف، الماس قرار داد.

ادوبی پریمیر پرو به هوش مصنوعی تولید و ویرایش ویدیو مجهز می‌شود

هوش مصنوعی مولد در ادوبی پریمیر پرو

با کمک هوش مصنوعی مولد همچنین می‌توانید چند فریم به ابتدا یا انتهای یک کلیپ اضافه کنید؛ البته ادوبی هنوز نگفته است که چند فریم می‌توان با هوش مصنوعی تولید کرد. به‌نظر می‌رسد این فریم‌ها با تصویر و صدای کلیپ اصلی نیز همسان خواهند شد.

ادوبی پریمیر پرو به هوش مصنوعی تولید و ویرایش ویدیو مجهز می‌شود
اضافه‌کردن چند فریم کاملاً جدید با استفاده از پرامپت متنی به یک کلیپ

ادوبی گفته است برای رفع نگرانی‌ها پیرامون ساخت دیپ‌فیک‌ها، Content Credentials را به پریمیر می‌آورد. Content Credentials یک استاندارد رسانه‌ای ادوبی است که قبلاً در فتوشاپ و مدل فایرفلای وجود داشت. با این قابلیت می‌توان تشخیص داد که دقیقاً کدام محتواها با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند.

ادوبی اگرچه با مدل فایرفلای توانست هوش مصنوعی مولد را در اکوسیستم خود پیاده‌سازی کند، اما این شرکت از ادغام مدل‌های شرکت‌های شخص ثالث مثل Runway و Sora نیز خبر داده است. ادوبی هنوز اعلام نکرده که ابزارهای جدید هوش مصنوعی در پریمیر چقدر قیمت خواهند داشت، اما می‌گوید که طرح اشتراک آن مشابه طرح‌های دیگر ادوبی کریتیو و فایرفلای خواهد بود.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋