گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

محققان گوگل و استنفورد ربات Mobile Aloha را برای انجام کارهای خانه [ساعت] ساختند

محققان گوگل و استنفورد ربات Mobile Aloha را برای انجام کارهای خانه ساختند [تماشا کنید]

این ربات را به‌راحتی می‌توان برای انجام فعالیت‌های مختلفی مانند پخت غذا یا کارهای دیگر در خانه آموزش داد.

تیمی از محققان «دانشگاه استنفورد» و گوگل DeepMind یک ربات به‌نام Mobile Aloha ساخته‌اند که با کمک هوش مصنوعی می‌تواند در انجام کارهای خانه کمک کند. این ربات را به‌راحتی می‌توان برای انجام فعالیت‌های مختلفی مانند پخت غذا یا کارهای دیگر در خانه آموزش داد.

Mobile Aloha شامل یک پایه قابل‌حرکت و یک رابط کنترل ازراه‌دور جامع است. به گفته توسعه‌دهندگان، این ربات می‌تواند وظایف پیچیده‌ای را شبیه‌سازی کند و بر محدودیت‌های موجود خود غلبه کند. در درجه اول، این ربات در زمینه جمع‌آوری داده‌ها، ایجاد زمینه برای کسب دانش و بازتولید فعالیت‌های متنوع خدمت خواهد کرد.

ویژگی‌های ربات Mobile Aloha در انجام کارهای خانه

ویژگی کلیدی و مهم Mobile Aloha به توانایی آن برای آموزش همزمان با مجموعه‌ای از داده‌های ثابت مربوط می‌شود که باعث می‌شود تفاوت زیادی نسبت به سیستم‌های رباتیک معمولی داشته باشد. به گفته محققان، این سیستم با ترکیبی از شبیه‌سازی رفتار نظارت‌شده و 50 مانور مختلف برای هر کار، به نرخ موفقیت چشمگیری دست می‌یابد که عملکرد آن در کارها را تا 90 درصد افزایش می‌دهد.

با این شرایط، این ربات می‌تواند به‌طور مستقل در موقعیت‌های پیچیده حرکت کند و کارهایی مانند «سرخ‌کردن و سرو یک تکه میگو، بازکردن کابینت دیواری برای قراردادن قابلمه‌های پخت‌و‌پز، فراخواندن و ورود به آسانسور و شستن تابه با استفاده از شیر آشپزخانه» را انجام دهد.

Mobile Aloha براساس نکات مثبت سیستمی دیگر که Aloha نام دارد ساخته شده است که با تغییرات خود یک سیستم مقرون‌به‌صرفه، ماهرانه و قابل تعمیر محسوب می‌شود. از جمله نکات مثبت آن می‌توان به متحرک‌بودن سیستم اشاره کرد که می‌تواند با سرعت تقریباً 1.42 متر در ثانیه حرکت کند. همچنین می‌تواند در هنگام برداشتن اشیاء خانه مانند گلدان‌ها ثبات خود را حفظ کند.

همچنین این سیستم امکان کنترل از راه دور تمام اندام‌های بدن خود را برای کاربر فراهم می‌کند تا بتوانید بازوها و پایه‌های متحرک آن را تکان دهید. در نهایت، Mobile Aloha بدون نیاز به اتصال به اینترنت و با کمک قدرت پردازنده و قابلیت‌های محاسباتی خود فعالیت می‌کند.

ربات

محققان همچنین از یک باتری 1.26 کیلووات‌ساعت به وزن 14 کیلوگرم در آن استفاده کرده‌اند. این باتری نه‌تنها سیستم دستگاه را تغذیه می‌کند بلکه به‌عنوان یک عامل تعادل‌کننده عمل می‌کند تا از واژگونی ربات جلوگیری کند. تمام وظایف محاسباتی آن نیز در حین جمع‌آوری داده‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در یک لپ‌تاپ معمولی با پردازنده گرافیکی Nvidia 3070 Ti و پردازنده اینتل i7-12800H انجام می‌شود. این لپ‌تاپ از طریق سه وب‌کم لاجیتک C922x RGB که هرکدام با وضوح 480 در 640 پیکسل و 50 هرتز فیلمبرداری می‌کنند، ویدیوهایی را دریافت می‌کند. دو مورد از این دوربین‌ها به مچ دست ربات متصل شده‌اند و دوربین سوم روبه‌جلو است.

در نهایت، این تیم ادعا می‌کند که کل سیستم برای آنها حدود 32 هزار دلار هزینه داشته که انتظار می‌رود در صورت تولید انبوه این مبلغ کاهش یابد.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋