گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۲ نفر دنبال می شود

سامسونگ ظاهراً روی سنسور دوربین 440 مگاپیکسلی کار می کند!

سامسونگ ظاهراً روی سنسور دوربین 440 مگاپیکسلی کار می‌کند!

سامسونگ روی چهار سنسور دوربین پیشرفته و گران‌قیمت کار می‌کند که شاید در گوشی‌های گلکسی استفاده نشوند.

طبق شایعه‌ای جدید، سامسونگ روی 4 سنسور دوربین پیشرفته جدید کار می‌کند که قدرتمندترین آن‌ها، سنسور 440 مگاپیکسلی HU1 خواهد بود. البته ظاهراً هیچ‌کدام از این سنسورها حداقل در آینده نزدیک برای گوشی‌های سامسونگ به‌کار نمی‌روند.

منبع گزارش امروز ادعا می‌کند که کره‌ای‌ها این 4 سنسور جدید را در اختیار سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهند و حتی شاید به صنایع دیگر نیز وارد شوند. به‌نظر می‌رسد این سنسورها قیمت بالایی خواهند داشت و شاید برخی از آن‌ها در صنایعی مانند خودروسازی استفاده شوند.

دوربین 440 مگاپیکسلی سامسونگ وارد دنیای خودرو می‌شود؟

سامسونگ دوربین 440 مگاپیکسلی

قدرتمندترین سنسور سامسونگ، دوربین 440 مگاپیکسلی HU1 خواهد بود. اگرچه درحال‌حاضر استفاده از چنین سنسوری در دنیای گوشی‌های هوشمند کمی غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد، اما چند سال پیش درباره سنسورهای 200 مگاپیکسلی هم چنین حسی داشتیم.

البته این احتمال وجود دارد که این سنسور 440 مگاپیکسلی برای دنیای گوشی‌های هوشمند توسعه پیدا نکند و هدف سامسونگ از توسعه آن، عرضه برای صنایع دیگر باشد. برای مثال، این سنسور می‌تواند در صنعت خودروسازی استفاده شود؛ مخصوصاً در زمانی که به‌سمت تکنولوژی خودروهای خودران حرکت می‌کنیم و به تجهیزات پیشرفته‌ای نیاز داریم.

در کنار دوربین 440 مگاپیکسلی، سامسونگ روی سه سنسور دیگر هم کار می‌کند. یکی از این سنسورها 50 مگاپیکسلی GN6 یک اینچی با اندازه پیکسل 1.6 میکرومتر است که ظاهراً با دوربین 1 اینچی سونی IMX989 رقابت خواهد کرد. البته شایعه امروز می‌گوید سنسور سامسونگ به‌اندازه‌ای گران خواهد بود که در گوشی‌های این شرکت استفاده نخواهد شد.

سنسور بعدی 200 مگاپیکسلی HP7 است که استفاده از آن در گوشی‌های سامسونگ منطقی به‌نظر می‌رسد. گزارش امروز می‌گوید سامسونگ به‌دنبال استفاده از این سنسور در گلکسی S25 اولترا بود، اما هزینه بالای ساخت آن باعث شد که کره‌ای‌ها از چنین تصمیمی منصرف شوند.

درنهایت با سنسور دوربین 320 مگاپیکسلی روبه‌رو هستیم که شاید روزی در گوشی‌های سامسونگ نیز به‌کار روند. این احتمال وجود دارد که گلکسی S26 اولترا به این دوربین مجهز شود، بنابراین چندین سال تا ورود آن به پرچمدارهای سامسونگ فاصله داریم.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋