دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

سامسونگ از دو سنسور دوربین جدید برای هدست ها و گوشی های AR/VR رونمایی کرده است

سامسونگ از دو سنسور دوربین جدید برای هدست‌های AR/VR و گوشی‌ها رونمایی کرد

دو سنسور جدید ایزوسل Vizion 63D و Vizion 931 کاربردهای گسترده‌ای در هدست‌های AR/VR، ربات‌ها، گوشی‌های هوشمند و هواپیماهای بدون سرنشین دارند.

سامسونگ از دو سنسور دوربین جدید ایزوسل Vizion 63D و Vizion 931 رونمایی کرد. این دو سنسور در هدست‌های واقعیت‌ مجازی یا واقعیت افزوده و گوشی‌های هوشمند به‌کار خواهند رفت. ایزوسل Vizion 63D یک سنسور ToF و ایزوسل Vizion 931 یک سنسور گلوبال شاتر است. انتظار می‌رود هر دوی این سنسورها در آینده در محصولات سامسونگ مانند هدست واقعیت ترکیبی (MR) استفاده شوند.

براساس وبلاگ رسمی سامسونگ، این شرکت کره جنوبی می‌گوید هر دو سنسور جدید آن‌ها در‌حال‌حاضر توسط سازندگان و برندهای مختلف در سراسر جهان درحال آزمایش هستند. این سنسورها کاربردهای مختلفی در انواع هدست‌ها، دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و ربات‌ها دارند.

ویژگی‌های سنسورهای ایزوسل Vizion 63D و Vizion 931

سامسونگ از دو سنسور دوربین جدید برای هدست‌های AR/VR و گوشی‌ها رونمایی کرد

ایزوسل Vizion 63D یک سنسور ToF سه‌بعدی است که می‌تواند عمق و فاصله را با دقت و وضوح استثنایی اندازه‌گیری کند. این سنسور قادر است تصاویری با کیفیت QVGA (320 در 240 پیکسل) با نرخ 30 فریم بر ثانیه بگیرد. همچنین این سنسور 1/6.4 اینچی دارای پیکسل‌های 3.5 میکرومتری است و می‌تواند ویدیوهایی با وضوح VGA (640 در 480 پیکسل) ضبط کند. سنسور جدید سامسونگ تغییر فاز بین نور ساطع‌شده و بازتاب‌ آن را محاسبه می‌کند تا محیط اطراف خود را به‌صورت سه‌بعدی تشخیص دهد. از این سنسور می‌توان در هدست‌های واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی، ربات‌ها و گوشی‌های هوشمند برای تشخیص بیومتریک چهره استفاده کرد.

ایزوسل Vizion 63D اولین سنسور در صنعت سنسورهاست که سخت‌افزار سنجش عمق یکپارچه ISP (پردازنده سیگنال تصویر) دارد؛ به این معنی که این سنسور می‌تواند اطلاعات عمق را ضبط کرده و بدون نیاز به تراشه جداگانه، آن‌ها را پردازش کند. این امر در مقایسه با سنسورهای معمولی مانند تراشه قبلی سامسونگ، ایزوسل Vizion 33D، مصرف انرژی را تا 40 درصد کاهش می‌دهد. همچنین این سنسور به BST (فناوری پراکندگی پشتی) مجهز است که بالاترین راندمان کوانتومی و سطح جذب نور را به ارمغان می‌آورد. این کار نویز و تاری حرکت را کاهش می‌دهد و وضوح را بالاتر می‌برد.

سامسونگ از دو سنسور دوربین جدید برای هدست‌های AR/VR و گوشی‌ها رونمایی کرد

ایزوسل Vizion 931 یک سنسور گلوبال شاتر است؛ به این معنی که می‌تواند حرکت سریع را بدون تغییر شکل و اثر ژله‌ای ثبت کند. برخلاف شاتر غلتکی که یک صحنه را خط‌‌به‌خط از بالا به پایین اسکن می‌کند، شاتر گلوبال، مانند ایزوسل Vizion 931، می‌تواند یک صحنه را در لحظه ثبت کند؛ پس این سنسور تقریباً همانند نگاه‌کردن با چشم به یک منظره عمل می‌کند. این ویژگی می‌تواند تصاویر واضح و واقعی از اجسام با حرکت سریع را ثبت کند که آن را برای هدست‌های AR، هواپیماهای بدون سرنشین و ربات‌ها مناسب می‌کند.

وضوح این سنسور 640 در 640 پیکسل است و برای تشخیص عنبیه، ردیابی چشم، تشخیص چهره و ژست در هدست‌های XR (واقعیت گسترده) مناسب است. ایزوسل Vizion 931 دارای بالاترین سطح بازده کوانتومی در میان سایر سنسورهاست.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋