گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۴ نفر دنبال می شود

BMW برخلاف روند جهانی؛ طراحی نسل جدید موتورهای بنزینی و دیزلی همچنان ادامه دارد

ب ام و برخلاف روند جهان؛ طراحی نسل جدید موتورهای بنزینی و دیزل ادامه دارد

برقی‌سازی خودروها روندی اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد. با روند کنونی، موتورهای درون‌سوز سرانجام جای خود را به موتورهای الکتریکی خواهند داد.

برقی‌سازی خودروها امری اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد. با روند کنونی، موتورهای درون‌سوز سرانجام جای خود را به موتورهای الکتریکی خواهند داد. قبلاً باور عمومی بر این بود که خودروهای بنزینی و دیزلی به‌زودی بازنشسته خواهند شد. اما با گذشت زمان مشخص شد که برقی‌سازی خودروها به این سادگی‌ها نیست و چالش‌های زیادی وجود دارد. ب ام و یکی از خودروسازانی است که با علم به این چالش‌ها اعلام کرده استفاده از موتورهای درون‌سوز را متوقف نمی‌کند.

براساس گزارش نشریه Handelsblatt، شرکت ب ام و درحال کار روی خانواده‌ای جدید از موتورهای بنزینی و دیزلی است. این موتورها چهار، شش و هشت سیلندر هستند و احتمالاً در دهه آینده نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این موتورها در مدل‌های شاسی‌بلند کمپانی نصب خواهند شد.

ب ام و

نشریه آلمانی می‌گوید ب ام و به‌خاطر تقاضای بالایی که برای مدل‌های دیزلی وجود دارد، به توسعه چنین موتورهایی می‌پردازد. شاید بدانید شاسی‌بلندهای بزرگ دیزلی در اروپا با افزایش تقاضا روبه‌رو شده‌اند و محبوبیت آنها رو به رشد است.

همسویی گزارش جدید با اظهارنظرهای قبلی مدیران ب ام و

گزارش نشریه Handelsblatt با خبرهای قبلی هم‌راستا است. مدیران ب ام و پیش از این نیز در مصاحبه‌هایی از برنامه کمپانی برای عرضه موتورهای درون‌سوز جدید خبر داده‌اند. برای مثال زمستان گذشته، مدیر توسعه محصولات ب ام و یعنی آقای «فرانک وبر» به رسانه‌های آلمانی اعلام کرده بود این شرکت «درحال کار روی نسل جدید موتورهای بنزینی و دیزلی شش سیلندر و هشت سیلندر است.»

با وجود وفاداری ب ام و به موتورهای درون‌سوز، این شرکت استراتژی برقی‌سازی محصولات خود را نیز به‌طور همزمان دنبال می‌کند. طبق این استراتژی باید حداقل 50 درصد از خودروهای تولیدی ب ام و تا سال 2030 به پیشرانه‌های برقی مجهز شوند.

ب ام و

ظاهراً باواریایی‌ها در خانواده جدید موتورهای بنزینی و دیزلی خود از تکنولوژی‌های نوینی در سرسیلندر استفاده خواهند کرد. به‌لطف این تکنولوژی‌ها، کارایی و راندمان موتورهای مذکور در مقایسه با موتورهای فعلی بسیار بیشتر خواهد بود. از این رو ب ام و امیدوار است با کمک این فاکتور، موتورهای بنزینی و دیزلی را تا جای ممکن زنده نگه دارد.

بد نیست اشاره کنیم مقامات کشور آلمان مخالف قانون منع فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال 2035 هستند. این کشور با تشکیل یک ائتلاف، به‌دنبال مقابله با این قانون است. ائتلاف مذکور علاوه‌ بر آلمان شامل ایتالیا، جمهوری چک، اسلواکی، رومانی، لهستان و مجارستان می‌شود. ژرمن‌ها معتقدند ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال 2035 فشار زیادی را به خودروسازان تحمیل می‌کند. همچنین آن‌ها بر این باورند که می‌توان از سوخت سنتتیک و پیشرانه هیدروژنی نیز برای کاهش یا حذف آلایندگی خودروها کمک گرفت.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋