ghazaleee.panahi

ghazaleee.panahi

توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱۹ نفر را دنبال می کند

درمان آبسه مقعدی بدون جراحی ممکن است؟

علائم شایع آبسه مقعدی تورم در اطراف مقعد و درد ثابت و ضربان دار همراه با التهاب است. درد ممکن است با حرکات روده، سرفه و نشستن تشدید شود. علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • یبوست
  • ترشح چرک از راست روده و مقعد
  • خستگی، تب، تعریق شبانه و لرز
  • قرمزی، بافت دردناک و سفت شده در ناحیه مقعد

آبسه در نوزادان، اغلب به صورت یک توده متورم، قرمز و حساس در لبه مقعد ظاهر می‌شود. شیرخوار ممکن است از ناراحتی بداخلاق و تحریک پذیر باشد اما معمولا علائم دیگری وجود ندارد.

معاینه و تشخیص

بعد از مراجعه به پزشک، گرفتن شرح حال دقیق از بیمار در مورد علائم آنورکتال و سابقه پزشکی گذشته و به دنبال آن معاینه فیزیکی ضروری است. علائم ظاهری که منجر به تشخیص آبسه پری رکتوم می‌شود شامل تب، قرمزی، تورم و حساسیت به لمس است. با این حال، در حالی که اکثر آبسه‌های مقعدی در قسمت بیرونی پوست اطراف مقعد قابل مشاهده هستند، مهم است که انواع بدون علائم ظاهری این عارضه هم تشخیص داده شود. زیرا بسیاری از مبتلایان فقط با شکایت از درد یا فشار مقعدی به ما مراجعه می‌کنند.

ارتباط آبسه مقعدی و فیستول مقعدی

فیستول مقعدی را می‌توان ارتباطی غیر طبیعی میان دو بافت تعریف نمود، در مورد فیستول مقعدی این ارتباط ایجاد شده معمولا بین پوست اطراف مقعد و دهانه داخلی مقعد است اما علائم فیستول مشابه آبسه مقعدی است. در مورد ارتباط این دو بیماری می‌توان گفت در صورتی که پس از تخلیه چرک از آبسه مقعدی دهانه آن بسته نشود ممکن است به فیستول مبدل گردد.

در واقع در این صورت یک ارتباط غیر طبیعی میان پوست و قسمتی از روده ایجاد شده که موجب می‌شود باکتری‌های داخل مقعد به سطح پوست راه پیدا کرده و زخم مجدداً عود نماید و باعث شود هر چند مدت یکبار آبسه و جوش‌های چرکی در اطراف این ناحیه ایجاد شوند.

فیستول مقعدی چیست

درمان آبسه مقعدی بدون جراحی ممکن است؟

گاهی اوقات آبسه می‌تواند بدون درمان به خودی خود تخلیه شود یا بسیار کوچک باشد و نیازی به جراحی نداشته باشد. در صورتی که چرک ایجاد شده خود به خود تخلیه نشود، امکان درمان آبسه مقعدی بدون جراحی وجود ندارد و نیاز به تخلیه توسط پزشک می‌باشد. جراحی اغلب تنها راه برای درمان عفونت آبسه و برداشتن تمام بافت عفونی است.

 

مشاهده فیلم جراحی آبسه مقعدی

ghazaleee.panahi
ghazaleee.panahi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋