gansenja

gansenja

چگونه یک CTA جذاب طراحی کنیم؟

سفارش طراحی سایت مشهد مفهوم دعوت به اقدام تا حدودی واضح تر از ترجمه تحت اللفظی آن است. همانطور که می توانید حدس بزنید، این مفهوم برای تشویق مردم به انجام یک کار یا عمل خاص استفاده می شود.
فراخوان به اقدام یا CTA چیست؟
مفهوم Call to Action تا حدودی از ترجمه تحت اللفظی آن مشخص است. همانطور که حدس می زنید، این مفهوم برای دعوت مخاطب به یک کار و فعالیت خاص استفاده می شود. اصطلاح CTA نیز مخفف عبارت انگلیسی Call to Action است. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به اینکه فراخوان به عمل چیست و چگونه یک CTA جذاب ایجاد کنیم.
برای درک بهتر فراخوان به عمل و نحوه طراحی یک CTA جذاب، به مثال زیر توجه کنید. یک آگهی دارای پیوند یا دکمه ای به نام «خرید» در انتهای متن است. این لینک یا دکمه در واقع یک فراخوان برای اقدام است که بینندگان را به خرید دعوت می کند. مفهوم دعوت به اقدام تنها در تبلیغات خرید استفاده نمی شود. برای وارد کردن اطلاعات در سایت، ثبت نام در کمپین ها، دانلود برنامه ها و به طور کلی هر فعالیتی که نیاز به مشارکت مخاطبان دارد، باید دارای CTA تعریف شده باشد.
فراخوان به اقدام را می توان به عنوان یک پیام، تصویر، پیوند یا دکمه در اشکال مختلف تعریف کرد. کلید طراحی یک دعوت به اقدام این است که به اندازه کافی جالب باشد تا مخاطبان شما را وادار به انجام عمل مورد نظر شما کند. در زیر اطلاعات بیشتری در مورد اینکه فراخوان برای اقدام چیست و چگونه یک CTA جذاب طراحی کنید به شما ارائه می دهیم.
فراخوان برای اقدام چیست و چگونه یک CTA جالب ایجاد کنیم
1- از رنگ مناسب استفاده کنید.
یک عامل مهم در چیستی فراخوان برای اقدام و نحوه طراحی یک CTA جذاب، موضوع قابل مشاهده بودن CTA است. بنابراین رنگ آن باید با پس زمینه صفحه وب متفاوت باشد یا کاملا شفاف باشد.
در انتخاب رنگ های مناسب علاوه بر دیده شدن، باید محتوای آگهی خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، رنگ مناسب برای فراخوانی «دانلود» آبی یا سبز است. برخی از برندها رنگ خاصی دارند. تا آن برند را با آن رنگ به خاطر بسپارید. هنگام طراحی CTA برای تبلیغات این برند، باید همه این موارد را در نظر بگیرید.
2 - فرمت CTA
اگرچه CTA ها معمولاً به صورت مستطیل تعریف می شوند، اما می توانید خلاقیت بیشتری داشته باشید و از عناصر دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال، استفاده از یک مقاله همبرگر برای دعوت به اقدام، سفارش غذا ایده خوبی است.
3- از چندین CTA استفاده کنید.
در اکثر کمپین ها می توان چندین CTA را تعریف کرد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک CTA برای یک آگهی در فروشگاه‌ها طراحی کنید، می‌توانید چند CTA با عنوان «خرید بلیط»، «خرید کفش»، «خرید تی‌شرت» و غیره در نظر بگیرید. برای ورود به صفحه فروشگاه
4- CTA را در مخفی ترین قسمت تبلیغ قرار دهید.
برای اینکه یک CTA بسیار قابل مشاهده باشد، قابل مشاهده نباشد، باید در اطراف آن ساکت باشد تا در انبوه تبلیغات گم نشود. هر چه CTA بیشتر قابل مشاهده باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطبان آن را انجام دهند.
5- اندازه مناسب CTA
اگر دکمه CTA خیلی کوچک و کوچک باشد، توجه کاربر را به خوبی جلب نخواهد کرد. از طرفی اگر اندازه آن خیلی بزرگ باشد، جای مناسبی برای متن آگهی وجود نخواهد داشت. هنگامی که به این فکر می کنید که فراخوان چیست و چگونه یک CTA جذاب طراحی کنید، به اندازه مناسب و مناسب آن با توجه به اندازه صفحه تبلیغ توجه کنید.
جمع بندی
به یاد داشته باشید که نحوه استفاده از call to action به نوع پاسخی که کاربران سایت شما انتظار دارند بستگی دارد. با این حال، رایج ترین کاربرد فراخوان در این متن این است که از مخاطب بخواهید صفحات بیشتری را در سایت باز کند، محتوا را به اشتراک بگذارد، در سایت مشترک شود یا محصولات آن سایت را خریداری کند.
از سوی دیگر، استفاده نادرست از دعوت به اقدام باعث دلسردی بینندگان یا جلوگیری از بازدید آنها از وب سایت شما می شود. بنابراین استفاده از یک ویدیوی طولانی یا پنهان کردن دکمه X و مجبور کردن بیننده به خواندن پیام محاسبه نشده است و نتیجه عکس دارد.

gansenja
gansenja

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋