gansenja

gansenja

فاکتور های مهم برای رتبه بندی وب سایت

در این مقاله نگاهی بیندازید سفارش طراحی سایت مشهد که کدام فاکتورهای رتبه بندی گوگل برای استراتژی سئو مهم هستند؟
برای بهبود سئوی خود باید روی چه فاکتورهای رتبه بندی تمرکز کنید؟
با بیش از 1.8 میلیارد وب سایت در اینترنت، چگونه یک وب سایت جذاب ایجاد می کنید؟
از آنجایی که گوگل وب سایت ها را بر اساس صدها فاکتور رتبه بندی رتبه بندی می کند، ما باید مهمترین فاکتورها را برای رتبه بندی وب سایت ها بشناسیم و با کمی خلاقیت و دانش سئو می توانیم به رتبه های سئو خوبی دست پیدا کنیم.
برترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل چیست؟
1. محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید
تولید محتوای باکیفیت یکی از مهم ترین مسائل در رتبه بندی یک وب سایت است. کیفیت محتوای وب سایت شما بسیار مهم است. باید بدانید که محتوا همچنان پادشاه است.
محتوای شما باید اطلاعات جدید و ارزشمندی را در اختیار مخاطبانتان قرار دهد. با توجه به به روز رسانی الگوریتم پاندا و فرد، ایجاد صفحات بدون ارزش واقعی باعث افزایش رتبه صفحات سایت شما نمی شود. محتوای با کیفیت بالا باعث افزایش زمان صرف شده در صفحات، کاهش نرخ پرش و ارائه محتوای مفید به کاربران می شود.
RankBrain
دانستن اینکه کاربران به دنبال چه چیزی هستند برای ایجاد صفحاتی که ترافیک ارگانیک ایجاد می کنند بسیار مهم است. اینجاست که RankBrain وارد می شود.
RankBrain یک سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می کند تا قصد کاربر را برای یک عبارت جستجو درک کند.
پس این کلمه چقدر مهم است؟ بسیاری از سایت‌های محبوب با تنظیم استراتژی محتوای سئو برای هماهنگی با هدف جستجوگر، شاهد افزایش ۵۹۴ درصدی ترافیک وب‌سایت بوده‌اند.
برای اینکه بفهمید کاربران شما چه چیزی را هدف قرار می دهند، باید در گوگل آنالیتیکس جستجو کنید تا ببینید کاربران شما به دنبال چه چیزی هستند. چنین گزارش هایی می تواند به شما در درک انگیزه مشتریان کمک کند. باید بدانید که گزارش عملکرد وب سایت در کنسول جستجوی گوگل به شما بینشی از آنچه افراد روی SERP کلیک می کنند، می دهد.
تحقیق کلمات کلیدی
استفاده از کلمات کلیدی برای ایجاد محتوای اولیه بسیار مهم است. کلمات کلیدی به عنوان راهنمای تولید محتوا عمل می کنند.
با تحقیق کلمات کلیدی، می توانید کلمات کلیدی مهمی را بیابید که حجم جستجوی متوسطی دارند اما نرخ کلیک بالایی دارند. در نتیجه ترافیک سایت افزایش می یابد.
بهترین کار این است که موضوعات کلیدواژه را در جملات قرار دهید. در نهایت، باید روی مترادف ها، کلمات کلیدی دم بلند و کلمات کلیدی مرتبط با موضوع یا موضوعات مشابه تمرکز کنید.
تازگی مطالب
تازگی محتوا مشکل جدیدی نیست. گوگل اولین بار در سال 2011 آن را اعلام کرد. از آن زمان تاکنون تولید محتوای همیشه سبز ثبت شده است. این بسیار اشتباه است که برخی افراد از تاریخچه به روز رسانی برای داشتن محتوای همیشه سبز استفاده می کنند.
قبل از ایجاد هرگونه تغییر در محتوای خود، داده های خود را بررسی کنید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید.
2. سایت خود را برای موبایل تطبیق دهید
بهینه سازی سایت برای موبایل در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و در سال ۲۰۲۱ تکمیل شد.
هیچ شاخص جداگانه ای برای سازگاری تلفن و دسترسی به سایت وجود ندارد. گوگل محتوای شما را مستقیماً از نسخه موبایلی سایت ایندکس می کند و ارائه می دهد.
نباید با استفاده از موبایل به موبایل اشتباه گرفته شود.
در عصر نمایه سازی موبایل، وب سایت تلفن همراه شما شریان حیاتی سایت شما در SERP ها است. دستورالعمل های گوگل را دنبال کنید و مطمئن شوید که محتوای شما در دسکتاپ و موبایل یکسان است.
3. تجربه صفحه را بهبود بخشید.
تجربه کاربری خود را بهبود بخشید
تجربه کاربری (UX) تاثیر زیادی بر سئو دارد.
اگر به UX فکر نکنید، وب سایت شما آرام آرام جایگاه و اعتبار خود را از دست خواهد داد.
یک مثال کوچک می تواند محتوا و طرح بندی صفحه باشد. اگر به دلایلی کاربر تجربه خوبی با وب سایت شما ندارد. دیگر به وب سایت متصل نیست.
اگر می خواهید در SERP ها موفق شوید، طراحی یک تجربه کاربری که به خوبی با سئوی شما مطابقت داشته باشد ضروری است.
معماری وب سایت
طراحی سایت یکی از جنبه های مرتبط با تجربه کاربری است و تاثیر بسزایی در سئو سایت دارد. یکی از بزرگترین تغییراتی که می توان برای افزایش ترافیک وب سایت ایجاد کرد، تغییر طرح صفحه است.
معماری سایت نه تنها به کاربران کمک می کند تا آنچه را که به دنبال آن هستند با پیمایش بهتر در سایت پیدا کنند، بلکه به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات بیشتری را در سایت پیدا کنند.
به عبارت ساده، معماری وب سایت به این معنی است که وب سایت شما باید آسان برای استفاده باشد. برای یافتن هر صفحه در وب سایت، کاربر باید سه یا چهار بار کلیک کند تا صفحه مورد نظر را پیدا کند. در حالی که این کار همیشه در سایت‌های بزرگ امکان‌پذیر نیست، راه‌هایی وجود دارد که کاربران را راحت‌تر می‌کند تا در سایت پیمایش کنند تا مطمئن شوند آنچه را که نیاز دارند پیدا می‌کنند.
موارد حیاتی اصلی وب
سایت های اصلی مقیاسی هستند که بر بسیاری از عوامل دیگر مرتبط با سئو تاثیر می گذارند.
به عنوان مثال، Core Web Vitals بر توانایی شما برای استفاده از سایت تأثیر می گذارد. هنگام بازدید از یک صفحه؛ UX، سرعت صفحه و محتوای شما همگی بر نرخ تبدیل تأثیر می گذارند.
اساساً Core Web Vitals برای کمک به ارائه یک تجربه کاربری بهتر (UX) برای کاربر ایجاد شده است.
ایجاد یک وب سایت امن (HTTPS)
30 درصد از نتایج صفحه اول گوگل از HTTPS استفاده می کنند.
اگرچه نداشتن HTTPS لزوماً به وب سایت شما آسیب نمی رساند، از زمانی که گوگل برای اولین بار HTTPS را به عنوان سیگنال رتبه بندی در سال 2014 اعلام کرد، تغییراتی وجود داشته است که باید با آن همراه باشید. در سال در سال 2017، گوگل اعلام کرد که مرورگر کروم خود (45 درصد از ما از آن استفاده می کنیم) اگر سایت ها HTTPS نباشند، شروع به برچسب زدن "ناامن" در نوار URL می کند. پس از آخرین هشدار آنها، اگر تغییر را انجام ندهید، می توانید نرخ بازگشت خود را افزایش دهید.
با این حال، HTTPS (و SSL، از آنجایی که با هم کار می کنند) اگر به درستی انجام نشود، می تواند مشکلات زیادی را برای وب سایت شما ایجاد کند.
تجربه تبلیغاتی
تجربه تبلیغات در سال 2017 معرفی شد و کاربران کروم را هدف قرار می دهد.
اگر استانداردهای کیفیت تبلیغات را نقض کنید، Chrome ممکن است همه تبلیغات را از سایت شما حذف کند.
Advertising Experience به تجربه صفحه و Core Web Vitas مرتبط است. زیرا بر تجربه کاربر و نحوه تعامل کاربر با وب سایت شما تأثیر می گذارد.
4. سرعت صفحه خود را بهینه کنید
یکی از مهمترین جنبه های رتبه بندی دسکتاپ و موبایل گوگل، سرعت صفحه است.
هر چه سایت شما کندتر بارگذاری شود. هر چه بازدیدکنندگان بیشتری سایت شما را ترک کنند. و هر چه بیشتر ضرر کنید، درآمد بیشتری از دست خواهید داد.برای آمازون، تنها یک ثانیه می تواند سالانه 1.6 میلیارد دلار برای شرکت هزینه داشته باشد.
وب سایت های متوسط ​​ابزارهایی برای آزمایش سرعت صفحه دارند. فانوس دریایی یکی از آنهاست.
بارگذاری سریع‌تر صفحه منجر به تجربه کاربری بهتر در یک وب‌سایت می‌شود، بنابراین گوگل آن را یک عامل رتبه‌بندی موبایل در نظر می‌گیرد.
5. بهینه سازی در صفحه
ارتباط نزدیک با بهینه سازی در صفحه، محتوا و سئوی شما است.
سال‌هاست که وجود داشته است و همچنان تأثیر زیادی بر وب‌سایت شما و رتبه‌بندی SERP برای موضوعات کلیدواژه هدف شما دارد.
به عنوان مثال، با به روز رسانی تگ عنوان مانند H1 و ساختار لینک های داخلی، شاهد افزایش بسیار زیادی در ترافیک وب سایت ارگانیک خواهید بود.
آن را امتحان کنید و نتیجه را ببینید.
بهینه سازی وب سایت می تواند به یافتن محتوای با کیفیت کمک کند تا موتورهای جستجو و کاربران آن را سریعتر پیدا کنند.
داده های متا
این اطلاعات شامل عنوان صفحه و برچسب های توضیحات شما (اطلاعاتی در مورد سایت های شما که کاربران در SERP ها می بینند) می باشد.
گوگل گاهی اوقات محتوایی مانند توضیحات را در SERP ها قرار می دهد تا با نتایج جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد.
بهترین عنوان و توضیحاتی را که می توانید برای صفحه وب خود بنویسید در توضیحات متا قرار دهید.
فقط اضافه کردن یک متا تگ سفارشی می تواند منجر به افزایش 300 درصدی کلیک در Google Discover شود.
طرح
طرحواره یکی دیگر از جنبه های "پنهان" یک وب سایت است که به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد محتوای شما می دهد.
این برنامه در سال 2011 ایجاد شد و اکنون حدود 600 نوع اطلاعات مختلف وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.
فرم ها شناسایی اطلاعات مورد نیاز خود را در وب سایت برای موتورهای جستجو آسان تر می کنند.
طرحواره ها بخش مهمی از سئو هستند زیرا به گوگل کمک می کنند تا قطعات غنی را در نتایج جستجو نشان دهد.
برش های برجسته
تکه‌های ویژه، محتوایی هستند که از محتوای صفحه استخراج شده و مستقیماً در نتایج جستجو ارائه می‌شوند.
اگر محتوای شما ارزش بیشتری برای هدف جستجوی پنهان ایجاد کند، موتورهای جستجو محتوای شما را در قطعه‌های ویژه نمایش می‌دهند.
جمع بندی
E-A-T بر تمام فاکتورهای رتبه بندی تأثیر می گذارد
E-A-T مخفف Expertise, Authority and Trustworthiness است و در دستورالعمل های رتبه بندی موتور جستجوی گوگل برجسته است.
اگر ET یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته نشود، به طور غیرمستقیم بر امتیاز شما تأثیر می گذارد. این به ما کمک می‌کند بفهمیم هدف گوگل برای بهبود کیفیت نتایج جستجو کجاست.
EA برای بررسی صحت محتوای شما استفاده می شود که به نوبه خود بر رتبه شما تأثیر می گذارد.

gansenja
gansenja

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋