gansenja

gansenja

راه های تشخیص کنیبالیزیشن

سفارش طراحی سایت مشهد آدم خواری سئو داخلی یکی از مشکلات اصلی است که بر رتبه صفحه سایت در موتورهای جستجو تاثیر می گذارد. شما فقط با مراجعه به سئو سایت خود متوجه این مشکل می شوید. آدمخواری می تواند حتی در بهترین سایت ها با بهترین استراتژی ها اتفاق بیفتد. شما فکر می کنید همه چیز را از نظر پیوندها، موضوعات و محتوا دارید. حق با شماست، اما اگر گوگل تشخیص دهد که سایت شما دارای صفحات دیگری با همین موضوع است، گوگل رتبه سایت شما را کاهش می دهد و باعث می شود رتبه خوب خود را از دست بدهید.
تاثیر آدم خواری بر سئو
این صفحه اشتباه است
سئوی صفحه اشتباه در سایت یکی از نتایج تخریب آن است. در واقع، خراش دادن گوشت گاهی اوقات باعث می شود که هزینه و بودجه ای که برای ایجاد صفحه اصلی صرف کرده اید را از دست بدهید.
رتبه پایین سئوی دو صفحه ای
نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد مربوط به زمانی است که گوگل هر دو صفحه شما را همزمان سئو می کند. در واقع، در این شرایط، گوگل به این دو صفحه اعتبار بسیار کمی برای آدمخوار بودن در سایت می دهد، زیرا ممکن است یکی در صفحه پنجم گوگل و دیگری در صفحه هفتم گوگل باشد.
صفحه بالا و پایین
گاهی اوقات مشکلات گوگل دور از ذهن است. اتفاقی که می تواند بیفتد این است که رتبه سایت شما بالا و پایین می شود. در این صورت، صفحه‌ای که سئو شده است اما در سایت شما آدم‌خوار است، رتبه‌بندی‌های متفاوتی را در صفحات جستجو تجربه می‌کند. مثلاً یک روز در رتبه پنجم گوگل قرار می گیرد و روز دیگر به صفحه دو می رود. حتی ممکن است گاهی اوقات یک صفحه اشتباه به جای آن سئو شود، رتبه خود را بگیرد و بالعکس. نتیجه نهایی در چنین شرایطی احتمالا حذف دو صفحه از نتایج یا کاهش جدی رتبه است.
کاهش اعتبار سئوی وب سایت
در برخی موارد، ممکن است سئو سایت خود را مدیریت کنید، همه کارها را به درستی انجام دهید، اما همچنان می بینید که بسیاری از صفحات آن رتبه خوبی ندارند. در این زمینه باید این مسائل زیر سوال رفت. بارها وجود صفحات آدم خواری، لینک های خراب، صفحات زامبی و غیره. آدم خواری به طور کلی اعتبار تمام صفحات وب سایت شما را کاهش می دهد و بر سئو تأثیر منفی می گذارد.
راه های تشخیص آدم خواری
یافتن سایت های رقابتی آسان نیست، به خصوص در سایت هایی که تعداد صفحات زیادی دارند یا محتوایی که توسط گروه بزرگی کنترل می شود. ابزارهای قدرتمند و روش های مختلفی برای بررسی سوء استفاده بین سایت ها وجود دارد.
تشخیص آدم خواری از کنسول جستجوی گوگل
کنسول جستجوی گوگل ابزاری مهم و مهم برای بررسی سئوی وب سایت است. این ابزار قدرتمند به ما کمک می کند تا به راحتی مسائل مربوط به آدم خواری را در وب سایت خود تشخیص دهیم. ابتدا با انتخاب PERFORMANCE از منوی سمت چپ در Search Console، می‌توانیم فهرستی از مفاهیم کلیدی را مشاهده کنیم که وب‌سایت ما توسط آن‌ها نمایش‌ها و کلیک‌ها را دریافت می‌کند. با کلیک بر روی یکی از این QUERIY ها و انتخاب تب PAGES، لیستی از صفحات فهرست شده برای آن کلمه کلیدی نمایش داده می شود. در اینجا می توانیم آمار کلیک ها و برداشت های این صفحات را مشاهده کنیم.
اگر برای یک کلمه کلیدی، چندین صفحه مختلف با آمار مشابه وجود دارد، باید این صفحات را برای آدمخواری بررسی کنیم. به طور کلی و در عبارات جستجو، دیدن چندین صفحه از سایت ما به عنوان لینک سایت معمول است و این مشکل را نباید مصداق آدمخواری دانست. اگر صفحه نتایج جستجو را بررسی کنیم، می بینیم که مشاهده این صفحه با این عبارت نه تنها مشکلی ندارد بلکه به بهبود تجربه کاربری کمک می کند.
از تکنیک های سایت برای تشخیص آدمخواری استفاده کنید
با استفاده از این روش کافی است مقاله مورد نظر را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید.
مکان: کلمه کلیدی example.com
مشکل اصلی هر دو روش این است که فرآیند به صورت دستی برای هر کلمه کلیدی انجام می شود که می تواند زمان بر باشد، بنابراین فرآیند ارزیابی را با مهمترین و جستجو شده ترین عبارات وب سایت خود شروع کنید.
چگونه می توانید مشکل آدم خواری را بدون آسیب رساندن به موقعیت ها و گردشگری حل کنید؟
توجه به این نکته ضروری است که هیچ راه حل واحدی برای مشکل آدمخواری وجود ندارد و همه مشکلات را نمی توان با یک روش حل کرد.
حذف و تغییر مسیر صفحات با تغییر مسیر 301
اگر یک سایت دارای چندین صفحه با محتوای یکسان و مشابه است که در حال آدم خواری است، یکی از بهترین راه حل ها هدف قرار دادن یک صفحه و حذف صفحات توهین آمیز است. با این روش ابتدا قوی ترین و بهترین صفحه را انتخاب می کنیم. بررسی لینک های ورودی، ترافیک ورودی و موقعیت صفحه در نتایج گوگل به ما کمک می کند بهترین صفحه را پیدا کنیم. اکنون سایر صفحات را حذف می کنیم و ارزش و اعتبار آنها را با استفاده از تغییر مسیر 301 به صفحه فرود منتقل می کنیم. با این کار، ربات ها و بازدیدکنندگان گوگل را به بهترین صفحه هدایت می کنیم. این روش یکی از ساده ترین راه ها برای رهایی از این مشکل است، اما به خاطر داشته باشید که پس از حذف صفحات، لینک های دریافتی از صفحات دیگر را به روز کنید تا سایت شما با لینک شکسته یا مشکل ریدایرکت تو در تو مواجه نشود.
با ترکیب صفحات، صفحه قوی تری ایجاد می کنید
قبل از حذف و فوروارد صفحات، بهتر است محتوای آنها را به دقت بررسی کنید تا در صورت وجود متن، تصویر یا ویدیوی ارزشمندی در آن صفحات، به صفحه فرود منتقل شود و مدتی طول بکشد تا نوشتن و بازنویسی آن را به صورت کامل و کامل ارائه کند. محتوای مفید برای کاربران .
لینک های داخلی و خارجی را بررسی کنید
اگر هنگام پیوند داخلی از یک متن لنگر برای پیوند به صفحات مختلف سایت خود استفاده کرده اید، ممکن است با مشکل آدم خواری مواجه شده باشید. گاهی اوقات بازسازی ساختار پیوند داخلی یک صفحه به ما کمک می کند تا مسائل مربوط به آدم خواری بین صفحات را برطرف کنیم. هنگام ایجاد لینک های داخلی، مطمئن شوید که لینک ها به درستی به صفحات مورد نظر با انکر تکست های مختلف پیوند داده شده اند. پیوند دادن به صفحات مشابه با متن لنگر مشابه یک سیگنال منفی است که تأثیر منفی بر رتبه بندی خواهد داشت. بررسی لینک های داخلی به تنهایی نمی تواند همه مشکلات ما را حل کند. این روش معمولا پس از حذف صفحات و تغییر مسیر آنها استفاده می شود.
حل مشکل آدم خواری با استفاده از تگ متعارف
گاهی اوقات ما نمی توانیم صفحات مشابه را حذف و تغییر مسیر دهیم و همان صفحه را حفظ کنیم. زیرا این صفحات برای کاربران مفید و مهم هستند اما در استراتژی سئوی سایت جایی ندارند. گاهی اوقات بدون نگاه کردن به اطلاعات کوچک مهم در صفحه سایت، باعث آدمخواری می شویم. از طریق این تگ می توانیم صفحه برتر را به گوگل معرفی کنیم و از گوگل بخواهیم صفحه مورد نظر ما را بخزد و ایندکس کند. به این ترتیب دیگر نیازی به حذف صفحات دیگر نیست. Canonical یکی از پیچیده ترین و مهم ترین مفاهیم سئو است.
با استفاده از تگ Noinde صفحه ای را برای ربات های گوگل مسدود کنید
زمانی از تگ ضد ایندکس استفاده می کنیم که صفحات مشکل دار حذف و هدایت شوند و آدرس صفحات تولید شده قابل پیش بینی باشد. برای استفاده از تگ فهرست جدید، آن را در عنوان صفحات قرار دهید تا گوگل آنها را ایندکس نکند. با این روش تمامی صفحات در وب سایت مورد نظر ما باقی می مانند. تنها صفحه‌ای که برچسب ایندکس جدید را ندارد توسط گوگل ایندکس می‌شود و در نتایج نشان داده می‌شود. این به ما اجازه داد تا مشکل نمایش چندین صفحه با محتوای یکسان را در نتایج گوگل حل کنیم.
جمع بندی
توجه داشته باشید که می توانید دسترسی گوگل به صفحه را از طریق فایل Robots.txt محدود کنید، اما در برخی موارد گوگل به خود اجازه می دهد که توصیه ها را نادیده بگیرد و صفحه را ایندکس کند. برای دقت بیشتر، از تگ noindex در صفحه استفاده کنید.

gansenja
gansenja

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋