gansenja

gansenja

وردپرس بهتر است یا برنامه نویسی؟

سفارش طراحی سایت مشهد اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به فکر داشتن یک وب سایت برای کسب و کار یا شرکت خود یا نمایندگی برند شخصی خود هستید، اولین چیزی که ممکن است شما را سردرگم کند این است که چگونه به این سوال پاسخ دهید. آیا طراحی بهتر است؟ آیا وب سایت شما دارای زبان های برنامه نویسی وب است یا از سیستم های مدیریت محتوای مختلف موجود استفاده می کنید که یکی از معروف ترین و محبوب ترین آنها وردپرس است؟ بهترین و بهینه ترین روش چیست؟ بیشتر کدام روش ارزانتر است؟ مزایا و معایب هر یک چیست؟ کدوم یکی برم؟ و هزاران مورد دیگر، امروز قصد داریم به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.
وردپرس چیست؟ وردپرس یک CMS یا سیستم مدیریت محتوا است که یک سیستم مدیریت محتوا است. این CMS از سایر CMS ها مانند جوملا یا دروپال محبوب تر است، بنابراین بیش از 45 درصد از وب سایت ها با این CMS طراحی شده اند. از مزایای وردپرس می توان به منبع باز (متن باز)، مدیریت ساده، امکان سفارشی سازی، قالب های مختلف زیاد، افزونه های گسترده و کاربردی، پیاده سازی آسان، امنیت خوب و اشکال زدایی آسان اشاره کرد. این دلایل باعث می شود که انتخاب طراحی سایت با وردپرس یا زبان های کدنویسی وب بسیار سنگین باشد.
تفاوت وردپرس و برنامه نویسی
بسیاری از افرادی که تصمیم می گیرند برای شرکت یا کسب و کار خود وب سایت داشته باشند یا برند شخصی خود را راه اندازی کنند، ابتدا از خود می پرسند که آیا بهتر است وب سایت خود را به زبان داشته باشند؟ آیا شما برنامه نویسی وب طراحی می کنید یا از سیستم های مدیریت محتوا که معروف ترین آنها وردپرس است استفاده می کنید؟! کدام روش بهتر است؟ هزینه کدام روش کمتر است؟ مزایا و معایب هر یک چیست؟
وردپرس یک CMS یا سیستم مدیریت محتوا است که نوعی مدیریت محتوا است. این CMS نسبت به سایر CMS ها مانند جوملا یا دروپال محبوبیت بیشتری دارد، بنابراین بیش از 45 درصد وب سایت ها با این CMS ساخته شده اند. از مزایای وردپرس می توان به کد منبع باز (متن باز)، مدیریت آسان، پیکربندی، قالب های متنوع و زیاد، افزونه های گسترده و مفید، پیاده سازی آسان، امنیت خوب و نگهداری آسان اشاره کرد. این دلایل انتخاب زبان کدنویسی یا سایت وردپرس را از نظر وردپرس سخت می کند!
مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس
استفاده آسان از وب سایت وردپرس:
کار با وب سایت باید تا حد امکان آسان و سریع باشد. وب سایت وردپرس دارای یک داشبورد مدیریت ساده است و می توانید به راحتی با آن کار کنید. به راحتی محتوا اضافه کنید، محصولات را تحویل دهید و تنظیمات را در داشبورد تغییر دهید. این در حالی است که شاید همه نتوانند به راحتی با صفحات اختصاصی کار کنند.
سایت وردپرس با قیمت پایین
هزینه ساخت یک وب سایت وردپرس بسیار ارزان تر از برنامه نویسی سفارشی است. طراحی وب سایت سفارشی نیاز به تیم طراحی و برنامه نویسی دارد که زمان زیادی را صرف می کند و چرخه توسعه نرم افزار را کامل می کند. همه این موارد هزینه است. اما CMS آماده وردپرس است و شما فقط برای ساخت آن پول پرداخت می کنید.
تسریع در رفع اشکال وردپرس:
استفاده گسترده از وردپرس امکان حل سریع مشکل را فراهم کرد. با جستجو در اینترنت به راحتی می توانید راه حل مشکلات خود را پیدا کنید. مشکل این است که هنگام انتخاب بین وردپرس یا کدنویسی، شما تمایل دارید از یک سایت وردپرسی استفاده کنید.
همچنین فایل های آموزشی زیادی در اینستاگرام Baliz وجود دارد که می توانید آنها را مشاهده کنید تا مشکل را حل کنید. اما در سایت های خاص نیاز به هماهنگی با یک طراح یا برنامه نویس دارید و ممکن است مدتی طول بکشد تا مشکل حل شود.
امنیت سایت وردپرس:
امنیت وب سایت موضوع بسیار مهمی است. زیرا وجود خطرات امنیتی نه تنها سایت شما، بلکه داده های کاربران شما را نیز در معرض خطر قرار می دهد و می تواند آسیب جدی وارد کند. وردپرس و افزونه های آن توسط بسیاری از توسعه دهندگان به روز می شوند. امکان از بین بردن یا یافتن باگ در این نرم افزار وجود دارد و همین موضوع باعث ایجاد نگرانی های امنیتی در مورد سایت های وردپرسی شده است. راه حل هایی از جمله نصب افزونه های تایید شده برای جلوگیری از بروز این مشکلات وجود دارد.
چند پلاگین را با دقت نصب کنید:
یکی از مشکلات وردپرس کندی به دلیل نصب افزونه است. معمولاً از افزونه ها برای افزودن ویژگی های مختلف به وردپرس استفاده می شود. با افزایش تعداد افزونه ها، سرعت سایت کاهش می یابد. راه حل این مشکل این است که فقط پلاگین های مورد نیاز خود را نصب کنید و از نصب افزونه های اضافی خودداری کنید. همچنین برخی از افزونه ها با یکدیگر تداخل دارند، بهتر است در نصب افزونه ها به این موضوع توجه کنید.
وردپرس بهتر است یا برنامه نویسی؟
انتخاب بهترین بین وردپرس یا نرم افزارهای سفارشی کار دشواری است و بستگی زیادی به نوع کسب و کار شما دارد. اگر تعداد کاربران شما زیاد است و سازمان یا شرکت دارای پیچیدگی است، بهتر است از طراحی سایت اختصاصی استفاده کنید. سایت‌های وردپرس ارزان‌تر، استفاده آسان‌تر و برای راه‌اندازی کسب‌وکار بسیار مناسب هستند.
برنامه نویسی وردپرس
به دلایل مختلف، ممکن است به دنبال ویژگی ای باشید که وردپرس از آن پشتیبانی نمی کند و به طور پیش فرض آن ویژگی را ندارید، یا شاید از یک افزونه استفاده می کنید و می خواهید تغییراتی در آن افزونه ایجاد کنید، یا حتی ممکن است طرح بندی سایت شما گزینه ها را اضافه کنید. در این مورد، شما به برنامه نویسی وردپرس نیاز دارید زیرا باطن وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده است. اگر زبان را می دانید، از آنجایی که وردپرس متن باز است، می توانید به راحتی تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید. انجام دهید بنابراین، با برنامه نویسی وردپرس، می توانید تغییرات مورد نظر خود را در وردپرس و ویژگی ها و تغییرات مربوطه ایجاد کنید.
مزایا و معایب میزبانی وب اختصاصی
ظاهر زیبا و متفاوت:
وب سایت های اختصاصی در مقایسه با وب سایت های وردپرسی ظاهر متفاوتی دارند. دست شما برای ساخت طرح مورد نظرتان باز است و می توانید با هر شکلی که می خواهید در قسمت های مختلف اشیاء قرار دهید.
سئوی قوی یک وب سایت خاص:
وردپرس ویژگی های متفاوتی برای سئو در زمینه های مختلف دارد. افزونه هایی نیز برای این کار وجود دارد در حالی که در یک سایت اختصاصی باید تگ ها، ابرداده ها، عناوین و ... را تهیه و تعریف کنید. سئوی سایت اختصاصی کمی دشوارتر از سایت وردپرسی است.
جمع بندی
تصمیم گیری برای ساخت یک وب سایت با استفاده از وردپرس یا برنامه نویسی سفارشی به عوامل مختلفی از جمله زمان، بودجه و مهارت های برنامه نویسی بستگی دارد. اما برای کسانی که می خواهند کسب و کاری راه اندازی کنند، انتخاب وردپرس بسیار راحت است. استفاده از وردپرس و افزودن محتوا به قدری آسان است که همه افراد گروه می توانند این کار را انجام دهند. زمانی که کسب و کار شما راه اندازی شد و تعداد کاربران افزایش یافت، می توانید شروع به طراحی یک وب سایت اختصاصی کنید.
شما می توانید پول بیشتری را در وب سایت اختصاصی جدید خود نسبت به وب سایت وردپرس خود خرج کنید. این روش نسبت به پرداخت هزینه برای طراحی وب سایت اختصاصی از ابتدا مقرون به صرفه تر است. علاوه بر این، در این مدت مفاهیم زیادی در زمینه طراحی وب، تولید محتوا، سئو و بازاریابی را یاد خواهید گرفت و قادر خواهید بود با اطلاعات بیشتر وب سایت خود را ایجاد و مدیریت کنید.

gansenja
gansenja

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋