gansenja

gansenja

مراحل طراحی وب سایت

در طراحی وب سایت جدا از زیبایی شناسی، طراحی بهینه نیز برای تعامل سفارش طراحی سایت مشهد خوب کاربران با سایت مهم است. یک سایت زیبا را تصور کنید. آیا آن را مفید می دانید؟ از نظر فنی دو راه برای طراحی و ساخت وب سایت وجود دارد
چه نوع طراحی وب سایت وجود دارد؟
سایت ایستا
صفحات استاتیک با استفاده از زبان های برنامه نویسی ساخته می شوند و به طور کلی هزینه کمتری برای طراحی دارند. کدهای HTML و CSS برای ایجاد این صفحات استفاده می شوند و در سرور ذخیره می شوند. این نوع سایت ها برای به روز رسانی نیاز به تخصص تخصصی طراحی وب دارند. این بدان معناست که برای ایجاد کوچکترین طرح در یک صفحه، باید از یک طراح وب سایت کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مطالعه کنید: HTML چیست؟
کاربرد اصلی صفحات استاتیک برای صفحات شخصی است که نیازی به تغییر محتوا در طولانی مدت ندارند.
سایت های قدرتمند
سایت پویا سایتی است که مدیر محتوا می تواند محتوای خود را بدون دانستن طراحی وب به روز کند. این سایت ها معمولا با کنترل پنل های محتوای متفاوت طراحی می شوند و به دلیل پویایی و نو شدن، رتبه خوبی در موتورهای جستجو دارند. از آنجایی که مدیریت یک سایت پویا در یک پنل خاص انجام می شود، امکان مدیریت همزمان افراد زیادی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وجود دارد. طراحی و ساخت سایت‌های داینامیک برای افراد گران‌تر است، اما نگهداری و نگهداری آن‌ها نسبت به سایت‌های استاتیک ارزان‌تر است.
4 مرحله ساده برای طراحی سایت
همانطور که گفتیم، فرآیند طراحی وب چیزی فراتر از یک جلوه زیبایی است. این بدان معناست که در طراحی یک سایت خوب نباید تمرکز بر زیبایی سایت باشد، بلکه طراحی سایت باید توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و تجربه کاربری (UX) خوبی ایجاد کند که مطابق با شما باشد. استراتژی کسب و کار و برند شما محصول خود را به طور مداوم و بهینه در معرض دید مخاطبان قرار دهید. اما این شرایط چگونه فراهم می شود؟
با مطالعه ادامه مطلب مراحل طراحی وب سایت را به صورت حرفه ای فرا خواهید گرفت.
اهداف و استراتژی خود را مشخص کنید
اولین قدم در توسعه وب سایت این است که اهداف و استراتژی خود را مشخص کنید. آیا باید بدانید که چرا می خواهید یک وب سایت داشته باشید و مخاطبان اصلی شما چه کسانی هستند؟ چه مزیت هایی نسبت به رقبای شما به کاربران و مخاطبان شما می دهد؟ قبل از طراحی، باید به مواردی مانند شخصیت های مخاطب، اهداف و استراتژی های تجاری و چشم انداز رقابتی توجه کنید. تنها در این صورت است که می توانید یک وب سایت بهینه ایجاد کنید.
یک نمای کلی برای صفحه طراحی کنید
مرحله دوم در طراحی سایت طراحی وایرفریم است. اما وایرفریم چیست؟ این کار به طراحی نمای کلی صفحات سایت و تعیین موقعیت عناصر مختلف در آن اختصاص دارد. آنچه در این مرحله مهم است خلاقیت و نوآوری است. با توجه به افزایش تعداد سایت ها، شما باید بتوانید با خلاقیت و نوآوری متمایز شوید و مخاطبان خود را جذب کنید. در این مرحله برای طراحی هر صفحه، مهمترین سوالی که باید از خود بپرسید این است که کارکرد اصلی آن صفحه در سایت چیست و چگونه می تواند نیازهای مخاطب را برآورده کند.
حالا نوبت کدنویسی و برنامه نویسی است
مهم ترین مرحله در طراحی سایت برنامه نویسی آن است. در این مرحله طراح وب باید طرح مورد نظر را با استفاده از کدهای برنامه نویسی قابل نمایش در مرورگرها کدنویسی کند. در حالی که کدنویسی یک راه عالی برای به دست آوردن یک وب سایت خوب است، می توان آن را با سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و همچنین ابزارهای طراحی وب سایت انجام داد. برای ذخیره این محتوا چند ابزار طراحی سایت را پیاده سازی کرده ایم.
وب سایت را راه اندازی کنید
آخرین مرحله راه اندازی وب سایت است. برای این منظور پس از خرید هاست باید نام دامنه مناسبی را برای راه اندازی وب سایت انتخاب کرده و سپس در دسترس کاربران قرار دهید. با گذراندن این مراحل شما یک وب سایت خواهید داشت و از این پس باید برای مدیریت محتوای و سئوی آن برنامه ریزی کنید.
جمع بندی
در مورد هزینه ها و قیمت های طراحی سایت می توان گفت که قیمت ثابتی وجود ندارد. شرکت های فعال در این زمینه ممکن است بسته به تجهیزات ارائه شده و همچنین تضمین کیفیت، هزینه های متفاوتی را برای کار خود دریافت کنند.
عوامل مهمی بر قیمت گذاری و قیمت طراحی وب سایت تاثیر می گذارد. به عنوان مثال زمان تحویل پروژه، خدمات پشتیبانی پس از طراحی وب سایت و زبان برنامه نویسی از جمله این عوامل هستند. علاوه بر این نوع سایتی که طراحی می شود نیز در تعیین قیمت موثر است. به عنوان مثال، هزینه های طراحی سایت فروشگاهی با هزینه های یک سایت شخصی متفاوت است. هنگام سفارش طراحی سایت باید به نکات زیر توجه کنید:
قبل از شروع فرآیند طراحی، خواسته ها و انتظارات خود را با طراح وب روشن کنید
نوع صفحه مورد نظر را مشخص کنید
روی طراحی UX و طراحی UI تمرکز کنید
فراموش نکنید که قیمت بالای طراحی سایت تضمین کننده کیفیت نیست

gansenja
gansenja

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋