فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت

فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت

فال روزانه، فال ازدواج، سبک زندگی، موفقیت و ثروت، خنده بازار 🎊🎉 مجله سرگرمی "فان" با جذاب‌ترین مطالب با آپدیت روزانه برای شما
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۱۱ نفر را دنبال می کند

کدام ورزش درد سیاتیک را سریع تر درمان می کند؟

کدام ورزش درد سیاتیک را سریع تر درمان می کند؟

درد سیاتیک معمولا از ناحیه کمر و یک طرف باسن شروع شده و به پاها انتقال می یابد با تقویت عضلات کمر می توان این دردها را تا حد زیادی درمان کرد.

علائم سیاتیک و مناسب ترین راه برای درمان سیاتیک

واژه سیاتیک علائم درد پا و احتمالاً گز گز، بی حسی و یا ضعف را توصیف می کند که از قسمت پایین کمر سرچشمه می گیرند و از روی باسن به کمر و روی عصب سیاتیک بزرگ در پشت هر پا حرکت می کنند. سیاتیک یک تشخیص پزشکی نیست - این نشانه ای از شرایط پزشکی اساسی است. مشکلات کمری هم که می توانند موجب بیماری سیاتیک شوند، شامل فتق دیسک کمری، بیماری زوال فاسد کننده دیسک، اسپوندیلولیستیس و یا تنگی مجرای نخاع است.

سیاتیک چیست

انواع درمان های موثر برای رفع سیاتیک 

علائم سیاتیک درد عصبی

سیاتیک، اغلب با یک یا چند مورد از علائم گفته شده در ادامه این بخش از سلامت فان مشخص می شود:

_درد مداوم تنها در یک طرف باسن یا پا (به ندرت در هر دو پا)

_درد در زمان نشستن بدتر می شود

_درد پایی که اغلب به عنوان سوزش، گز گز، یا بی حسی (در مقابل درد خسته کننده) توصیف می شود

_ضعف، بی حسی و یا مشکل در حرکت پا، کف پا و یا انگشتان پا

_دردی شدید که ممکن است ایستادن یا راه رفتن را دشوار کند.

سیاتیک عصبی

انواع نشانه ها و راه های درمان سیاتیک  

نشانه های رایج دیگر سیاتیک:

برخی از علائم زیر بسیار رایج هستند:

_درد مداوم در یک طرف کفل یا پا، و به ندرت در هر دو طرف،

_دردی که از پایین کمر یا باسن بلند می آید و در امتداد مسیر عصب ادامه می یابد.

_درد در زمانی که بیماران دراز می کشد و یا در حال راه رفتن است، احساس بهتری دارند، اما وقتی می ایستند یا می نشینند، بدتر می شود.

_درد معمولاً نقطه ای و سوزنی است.

_بی حسی و یا ضعف در زمان حرکت دادن پا ایجاد میشود.

_درد شدید و یا تیر کشیدن در یک پا و در ایستادن یا پیاده روی.

_درد و علائم دیگر در انگشتان پا، بسته به جایی که عصب سیاتیک تحت تاثیر قرار می گیرد.

درد سیاتیک

درمان سیاتیک و نشانه های رایج آن

راه تشخیص سیاتیک و چگونگی درمان آن

علائم ممکن است در طی حرکات ناگهانی، مانند عطسه یا سرفه، یا هنگام تغییر حالت، مانند هنگام حرکت از موقعیت نشستن به ایستادن افزایش یابد.

علایم ویژه ای بسته به علت اصلی سیاتیک، منحصر به فرد هستند. برای مثال، خم کردن بدن به عقب و یا راه رفتن زیاد اغلب باعث تحریک علائم در زمانی می شود که نخاع علت اصلی آن است.

خم کردن بدن به جلو ممکن است علائم را تحریک کند،البته اگر علت آن یک دیسک کمری باشد.

علائم سیاتیک براساس جایی که ریشه عصبی فشرده شده در آن قرار دارد، متفاوت است برای مثال:

درد سیاتیک ریشه در عصب L4 معمولاً بر ران تاثیر می گذارد. بیماران ممکن است احساس ضعف در صاف کردن پا را احساس کنند و ممکن است واکنش دو ضرب را کاهش دهند.

نشانه های عصب ریشه سیاتیک L5 ممکن است تا پای بزرگ و قوزک پا گسترش یابد. بیماران ممکن است احساس درد و بی حسی را در بالای پایشان داشته باشند، به خصوص در "تار" پوست بین انگشت بزرگ و انگشت دوم.

سیاتیک ریشه عصبی S1 قسمت خارجی پا را تحت تاثیر قرار می دهد که ممکن است تا انگشت کوچک یا پنجه های کوچک ادامه یابد. بیماران ممکن است هنگام بالا بردن پاشنه از روی زمین و یا تلاش برای ایستادن روی نوک انگشتان خود ضعف را تجربه کنند.

از آنجا که ممکن است بیش از یک ریشه عصبی فشرده شود، بیماران ممکن است ترکیبی از علائم فوق را تجربه کنند.

درمان سیاتیک کمر

درمان سیاتیک و چگونگی تشخیص آن

درمان های خانگی و غیر جراحی برای درد سیاتیک:

اهداف جراحی سیاتیک برای تسکین درد و هر نوع علائم عصبی ناشی از ریشه عصبی فشرده شده است. مجموعه وسیعی از گزینه ها برای درمان سیاتیک وجود دارد که در بین آنها یک یا چند نمونه از درمان های معرفی شده در این بخش از سلامت فان معمولاً مفید هستند.

1.حرارت یا یخ:

برای درد سیاتیک حاد، پک گرمایی و یا یخ به آسانی در دسترس هستند و می توانند به کاهش درد پا بویژه در مرحله اولیه کمک کنند. معمولاً پک یخ یا داغ می تواند حدود 20 دقیقه به کار رود و بهتر است هر دو ساعت یک بار، تکرار شود.

2.داروهای ضد درد:

داروهای ضد درد و تجویزی اغلب در کاهش یا تسکین درد سیاتیک موثر هستند.داروهای ضد التهابی بدون استروئیدی (مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن)، و یا استروئیدی خوراکی می توانند التهاب را کاهش دهند که معمولاً بخشی از علت درد است.

3.تزریق استروئید اپیدورال: 

اگر درد شدید باشد، تزریق استروئید اپیدورال می تواند التهاب را کاهش دهد.در حالی که این اثرات موقتی هستند و برای همه کار نمی کند، یک تزریق استروئید اپیدورال ممکن است در تسکین دردهای شدید حاد موثر باشد.

داروی سیاتیک

درمان سیاتیک با تزریقات و داروها

درمان برای دردهای مکرر سیاتیک:

برای اکثر مردم، خبر خوب این است که سیاتیک معمولاً بهتر عمل می کند و فرآیند درمان معمولاً فقط چند روز یا چند هفته طول می کشد. به طور کلی، قسمت اعظم درد سیاتیک در طول یک بازه زمانی 6 تا 12 هفته ای فروکش می کند.

پس از تسکین درد اولیه، یک برنامه درمانی فیزیکی و ورزشی باید به منظور کاهش درد و جلوگیری و یا به حداقل رساندن درد مداوم در حال انجام، دنبال شود.

یک ارزیابی ارگونومیک در محل هم ممکن است در توصیه بهتر کردن حالت بدنی، بسته به ماهیت شغل، و یا آموزش بیمار بر روی عوامل سبک زندگی مفید باشد، که به مشکلات مربوط به ستون فقرات کمک می کنند.

رفع درد سیاتیک

چه درمانی برای سیاتیک موثر تر است؟

درمان جایگزین سیاتیک:

علاوه بر درمان های پزشکی استاندارد، چندین روش درمانی دیگر نیز برای ارائه کاهش درد سیاتیک موثر است. برخی از اشکال متداول این درمان ها فن ماساژ ستون فقرات، طب سوزنی، درمان رفتاری شناختی و ماساژ درمانی است.

_فن ماساژ و جابه جا کردن ستون فقرات دستی:

تنظیمات ستون فقرات و دستکاری دستی توسط متخصصان سلامت آموزش دیده، مانند فن ماساژ و جابه جا کردن ستون فقرات و استئوپاتیک فیزیکی، بر فراهم کردن نظم بهتر ستون فقرات متمرکز هستند، که به نوبه خود برای کمک به بهبود تعدادی از شرایط و مشکلات اساسی طراحی شده اند که می تواند باعث ایجاد درد عصبی شود.

_طب سوزنی:

این عمل بر فلسفه دستیابی یا حفظ بهبودی از طریق جریان باز انرژی از طریق مسیرهای خاص در بدن متمرکز است. سوزا هنی نازک مویی (که معمولاً احساس نمی شوند) در پوست نزدیک به ناحیه درد قرار داده می شوند.

طب سوزنی توسط اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان درمان درد کمر مورد تایید قرار گرفته است.

طب سوزنی سیاتیک

بهترین روش ها برای درمان سیاتیک

موثرترین راه درمان سیاتیک 

درمان رفتار شناختی:

این روش درمانی برای کنترل و تغییر رفتارها می تواند در مدیریت درد سیاتیک به ویژه در کوتاه مدت مفید باشد.

ماساژ درمانی:

انواع خاصی از ماساژ درمانی برای کاهش درد کمر با استفاده از این مزایا مفید است، از جمله افزایش گردش خون، استراحت ماهیچه ها و آزاد کردن اندورفین.

ماساژ سیاتیک

درمان خانگی سیاتیک پا و کمر

درمان و تسکین درد سیاتیک با حرکات ورزشی مخصوص

ورزش های کلی برای سیاتیک:

تمرینات ورزشی معمولاً بر روی سه حوزه کلیدی تمرکز دارند:تقویت، کش دادن، و هوازی.

ورزش های تقویتی: 

بسیاری از تمرین ها می توانند به تقویت ستون فقرات و عضلات پشتیبان، رباط ها و تاندون ها کمک کنند. بیشتر این تمرینات کمری نه تنها بر پشت کمر، بلکه همچنین بر ماهیچه های شکم (عضلات شکم) و عضلات باسن تمرکز دارند.

ماهیچه های مرکزی قوی می توانند درد را تسکین دهند، زیرا آن ها از ستون فقرات پشتیبانی می کنند و احتمال آسیب را کم تر می کنند.

تقویت کمر

درمان سیاتیک با تقویت عضلات کمر

درمان سیاتیک با انجام تمرینات موثر

_تمرینات کششی:

کشش معمولاً برای تسکین درد سیاتیک توصیه می شود. این کار به انعطاف پذیر شدن عضلات کمک می کند. کشش همسترینگ تقریباً بخش مهمی از برنامه ورزشی سیاتیک است.

بیشتر مردم این ماهیچه ها را کش نمی دهند، که از لگن به زانو در پشت ران هر روز کشیده می شوند. یک کشش دیگر که اغلب به تسکین درد سیاتیک کمک می کند، حرکت سگ پرنده است:بعد از این که دست ها و زانوهای خود را بلند می کنید، یک دست و پای مخالف را کش دهید.

سپس دست و مفصل ران را به نوبت عوض کنید. یک نسخه پیشرفته از این تمرین، حرکت تخته سگ پرنده است که در آن کشش زمانی انجام می شود که فرد در موقعیت تخته روی دست ها و انگشتان خود قرار دارد.

ورزش کششی

چه ورزشی برای درمان سیاتیک خوب است؟

کدام ورزش به درمان سیاتیک کمک می کند؟

_ورزش هوازی کم تاثیر:

برخی از انواع اعمال کم تاثیر قلبی - عروقی از قبیل پیاده روی، شنا، یا استخر درمانی معمولاً جزیی از بازیابی هستند، زیرا فعالیت هوازی، مبادله مایعات و مواد مغذی را برای کمک به ایجاد یک محیط التیام، بهتر می کند.

ورزش های هوازی نیز مزایای منحصر به فرد برای آزاد کردن اندورفین دارند که منجر به کاهش درد مزمن می شود. این نوع ورزش می تواند جداگانه و یا به طور هماهنگ انجام شود. مثال هایی از انواع ورزش هایی که شامل تقویت و کشش هستند، شامل یوگا، تای چی، و پیلاتس می شوند.

برای هر کسی که درد مزمن و یا مرتبط با سطح نسبتاً بالای درد سیاتیک را دارد، یک گزینه مناسب برای او انجام ورزش ملایم آب درمانی است که برنامه تمرینی میباشد، که در استخر گرم انجام می شود.

ورزش شنا

تاثیر ورزش های مختلف بر درمان سیاتیک

برای درمان سیاتیک ورزش بهتر است یا استراحت؟

به طور کلی برای درمان و تسکین سیاتیک ورزش کردن بهتر از استراحت کردن است چراکه با استراحت و بی تحرکی در واقع نتیجه عکس خواهد بود و عضلات پشت و ساختمان ستون فقرات عملکرد خود را از دست می دهند و قادر نیستند از کمر حمایت کنند .

ممکن است فرد1 تا 2 روز استراحت کند تا درد شدید سیاتیک بهتر شود، اما در حقیقت چنانچه بعد از این مدت روز باز هم استراحت کنند، دردشان شدیدتر می شود پس در کل ورزش کردن بهتر است. 

فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت
فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت فال روزانه، فال ازدواج، سبک زندگی، موفقیت و ثروت، خنده بازار 🎊🎉 مجله سرگرمی "فان" با جذاب‌ترین مطالب با آپدیت روزانه برای شما

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋