حالا که هتل توانسته به استانداردهای یک کمدی تراز برسد، در این مطلب به سراغ چهار لحظه تماشایی این اثر میرویم.
برترینها: این روزها فیلم هتل اکران آنلاین شده است. فیلمی که بار کمدیاش را روی دوش پژمان جمشیدی گذاشته و حالا پس از فسیل به دومین فیلم پرفروش سینمای ایران تبدیل شده. حالا مسعود اطیابی (کارگردان فیلم) میتواند ادعا کند که رگ خواب ساخت فیلمهای پرفروش را به خوبی میداند. پرفروشهایی که حالا از بعد فنی و تکنیکی هم انگار حرفهایی برای گفتن دارند و صرفا به دید فیلمی پاپکورنی نمیتوان آن را قضاوت کرد.
حالا که هتل توانسته به استانداردهای یک کمدی تراز برسد، در این مطلب به سراغ چهار لحظه تماشایی این اثر میرویم. بازی با خط قرمزها و نمایش درست یک موقعیت متناقض از جمله نقاط قوت هتل اطیابی است. با ما همراه باشید.
سکانس عروسی پژمان با همسر دومش در ابتدای فیلم، آغازی موزیکال و باشکوه است .صدای حسن شماعیزاده و ترانهای خاطرهانگیز. چه چیزی بهتر از این؟ در واقع هتل سعی کرده از همان ابتدا قلاب را بیاندازد تا مخاطب را با خود تا ورود به نقطه اصلی داستان همراه کند. البته که این ترفند جواب داده. ضمن اینکه استفاده از خودروی کلاسیک در حین فیلمبرداری عروسی هم به جذابیت بصری هتل کمک کرده. گره اصلی البته همینجاست. حضور پلیس برای دستگیری رامین (پژمان جمشیدی) موقعیت عروسی را به مخاطره انداخته و اینجاست که رامین برای رهایی از مخمصه به درخواست سهیلا، همسرش اولش با بازی صدف اسپهبدی پناه میبرد و قائله موقتا با ترانه مشهور سندی(باز هم یک تمهید به اتکای خاطرهبازی) ختم بخیر میشود.
رامین که به بهانه ماموریت، نوعروسش را رها کرده تا به خواسته همسر نخستش تن دهد به کیش رفته و ناگهان در هتل با مهتاب و پدرش مواجه میشود! موقعیتی متناقض که رامین را در بدترین نقطه ممکن قرار داده. اما او باز هم دست به دامن سهیلا میشود و انگار پادزهر تمام مشکلات رامین هم دست سهیلاست. او خانواده مهتاب را سرگرم میکند تا رامین از مهلکه بگریزد و با لباس به وان حمام پناه ببرد. موقعیتی که انگار پژمان جمشیدی را میخواست تا بار کمدی دوباره به فیلم غلبه کند.
از طرف دیگر مسعود (محسن کیایی)، رئیسِ رامین، با منشی شرکت، خانم دائمی، در همان هتلی حضور دارد که رامین اقامت دارد و قصد دارد به همسرش خیانت کرده و با منشیاش ازدواج کند. حالا اوضاع پیچیدهتر شده. مسعود، خانم دائمی را همسر رامین معرفی کرده تا زندگی نخستش به مخاطره نیافتد. درست در همان روزی که او قصد سورپرایز و خواستگاری از خانم دائمی را دارد، ستاره (مهلقا باقری) به بهانه سالگرد ازدواج سر میرسد تا تمام تدابیر مسعود سهم او شود. همینجاست که آغوش مسعود و ستاره برای هم باز شده اما خب این صرفا بازی با خط قرمزهاست. ابتکاری تیزهوشانه که گذار از درام به کمدی را با حرکت ناگهانی مسعود به نمایش میگذارد.
خلوت مهتاب و رامین با صدای درب ناگهان بهم میخورد. مسعود آمده تا با جملات کدگذاری شده با کلیدواژه پروژه (ستاره و دائمی) موقعیتی را همراه با دیالوگهای پینگپنگی با رامین بسازد. در واقع مسعود در مقابل مهتاب از رامین میخواهد که خانم دائمی را از موقعیت هتل دور کند تا مبادا ستاره پته رامین را مقابل مهتاب روی آب بریزد. این بار کلید حل مشکلات رامین، ناخواسته دست مسعود میافتد. زوجسازی از پایههای یک کمدی موفق به حساب میآید و اطیابی در این سکانس با استفاده از دو بازوی موفق کار، یعنی جمشیدی و کیایی، کیفیت هتل را دوچندان میکند.
پاسخ ها