چرت زدن در محل کار ممکن است برای افراد در محل کار رخ بدهد اما مدیران با این موضوع مخالف هستند، منتها در شکرت های کشور ژاپن با روش دیگری با این موضوع برخورد می شود.
چرت زدن در زمان کاری به خصوص در فضای کاری کارمندان یکی از اتفاقات طبیعی است ، اتفاقی که مدیران و مسئولان به هیچ وجه دوست ندارند شاهد آن باشند و این میل در همه جای دنیا یکسان است ؛ شرکت های ژاپنی مثل همیشه به نوعی متفاوت با این مشکل برخورد کرده اند با روشی که در این بخش از سرگرمی فان خواهید خواند.
این روزها شرکت های ژاپنی در حال تعیین اتاق چرت برای کارمندان خود هستند ، ایده ای که از شرکت های فناوری اطلاعات از جمله " نکست بیت" در توکیو آغاز شد .این شرکت مشهور برای این هدف خود و برای رفع خواب آلودگی کارمندان خود یک اتاق مخصوص چرت خانم ها و یک اتاق مخصوص چرت آقایان در نظر گرفت و انتشار تصاویر آن سایر شرکت ها را نیز به این فکر انداخت تا برای کارمندان خود اتاق چرت تعیین کنند.
اتاق هایی با ویژگی های خاص برای داشتن یک نپ کوتاه و آرام ، اتاق هایی که طوری طراحی شده اند که صدای محیط بیرون به آن ورود ندارد و استفاده از تلفن همراه و کامپیوتر شخصی در آن کاملا ممنوع است.
رئیس هیئت مدیره Neurospace هیدیوکی کبایاشی توضیح داد که شرایط لازم برای گرفتن نیروی مجدد و البته موثر، پس از شش ساعت کار مداوم و شروع دوباره به کار با انرژی مناسب با این ایده بهبود یافته است و دیگر نیاز نیست به کارمندان مرخصی ساعتی بدهیم.این اتاق برای چرت 30 دقیقه ای ایده ای مفید بود که در ابتدا کارمندان برای استفاده از آن تمایل نشان نمیدادند اما بعد از مدت کوتاهی با دیدن تاثیر آن علاقه مند شده و از آن استفاده می کنند.
پاسخ ها