بیشتر مخاطبین در ابتدا 15 ثانیه صرف دیدن مقاله می کنن. توی این مدت کوتاه اگه چیز خاصی توجهشون رو جلب کنه مقاله رو میخونن در غیر این صورت بازم بای بای… توی این زمان کم، اهمیت تیتر ها خیلی حس میشه. چند کلید طلایی برای نوشتن عناوین جذاب رو در ادامه بخونین:
یک تحقیق نشون میده هر چی تعداد کلمات عنوان بیشتر باشه و متن مقاله رو بهتر توضیح بده، بیشتر کلیک میخوره. اگر بپرسید چه تعداد کلمه مناسبه؟ باید بگم تعداد مشخصی وجود نداره یعنی تحقیقی در این رابطه انجام نشده البته توی زبان انگلیسی گفته میشه بین 14 تا 17 کلمه عالیه اما توی زبان فارسی این تعداد فرق داره. به هر حال نکته اصلی اینه که تعداد کلمات در حدی کوتاه نباشه که مخاطب به خوندن ترغیب نشه و به قدری زیاد نباشه که مخاطب رو گیج کنه.
در تولید محتوا به تیتر ها و عناوین عشق بورزید. این تیتر ها مهم ترین چیز در تولید محتوا هستن. از کلمات حاوی احساس استفاده کنین. اینجوری مخاطب جذب میشه. کلمات حاوی احساس مثل : قدرت، عشق، زیبا، امنیت، باور، مهر، آرامش یا کلمات برعکسش مثل: نفرت، خطر، خشم و.. همه و همه دارای بار احساسی هستن و باید از قدرت این کلمات در تولید محتوا استفاده کرد.
تلاش کنین در کمترین کلمات موضوع اصلی رو بگین. اگر مخاطب سریعا بفهمه موضوع بحث چیه، راحت تر تصمیم میگیره مقاله شما رو بخونه یا نه. اما اگه متوجهِ موضوع نشه وقت بیشتری رو صرف این کار نمیکنه و ترجیح میده بره و مقاله دیگه ای رو بخونه پس حتما صریحا و روشن موضوع بحث رو در ابتدا مشخص کنین.
منبع: ترجمه100
پاسخ ها