maedeh

maedeh

جهان زیباست اگر درست بنگری

برای تولید محتوا چقدر تحقیق می کنی؟

امروزه تولید محتوا بیشتر از همیشه رقابتی شده. مثل قدیم نیست که هر کی دو خط محتوا بنویسه و توی گوگل دیده بشه. نوشتن یک محتوای ارزشمند و پرمخاطب واقعا کار تخصصی هست. وجود این رقابت یک مزیت بزرگ داره. تولیدکننده های محتوا در شرایط رقابت تلاش میکنن بهتر بنویسن. تلاش میکنن ارزشمند تر خلق کنن. اگه شما هم می خواین تولید محتوا رو جدی دنبال کنین باید جزء این دسته باشین. اگه دوس ندارین محتوای شما هم بین میلیون ها محتوای اینترنت گم بشه، لازمه قبل از شروع یکم تحقیق کنین و مطلبی که قراره در موردش بنویسین یکم تخصصی تر درک کنین. حتما می پرسین چجوری تحقیق انجام بدیم؟ اینجوری:

توی گوگل سرچ کنین

کلمه کلیدی مد نظرتون رو توی گوگل سرچ کنین و چند سایت اول رو با دقت بخونین. این ها محتواهایی هستن که بیشترین مخاطب رو دارن و مطمئنا تا حد زیادی طبق اصول و قواعد تولید محتوا نوشته شدن. اگه چند محتوای اول رو بخونین با اصل موضوع ارتباط بهتری برقرار می کنین و اون رو بهتر درک میکنین. برای مثال یک موردی که خودِ من درگیرش بودم. تولید محتوا برای آموزشگاه کنکوری بود. اول کلید واژه های اصلی رو در این حوزه پیدا کردم و «دونه دونه» سرچ کردم. همه مطالب رو با دقت خوندم. اول این که با اصلِ موضوع آشناییت پیدا کردم تا حدی که یک متخصص مطالب کنکوری شدم! دوم این که فهمیدم این سایت ها از چه روش و متدی برای تولید محتوا استفاده می کنن. چه آیتم هایی در مطالبشون دارن و از چه نوع تیتر هایی استفاده می کنن. این کار به من کمک کرد الگوبرداری کنم و محتوای خوبی تولید کنم. البته اینم بگم که الگوبرداریِ محض کار درستی نیست. چون اینجوری ارزش جدیدی ایجاد نشده فقط همون مطلب به نحو دیگه ای مطرح شده. بهترین کار اینه که از مطالب قبلی الگو بگیرین و اونو با خلاقیت و دانش خودتون ترکیب کنین.

از بقیه همکاران بپرسین

در مجموعه ای که در حال تولید محتوا هستین حتما کارمندان و مسوولین دیگه ای هستن که میتونین از اون ها برای خلق یک محتوای ارزشمند کمک بگیرین. ازشون بپرسید که مشتری ها به چه مطالبی علاقمندن. چه نیاز هایی دارن. میتونین از مسوول فروش یا روابط عمومی سوال کنین. از جواب هاشون برای استفاده در تولید محتوا بهره بگیرین.

مخاطب رو تحریک کنین!

 هدف تولید محتوا ایجاد رغبت و میل در مخاطب برای انجام یک کاره. پس باید با لحنی بنویسین و از ادبیاتی خاصی استفاده کنین تا مخاطب برای اقدام تحریک بشه. هدف میتونه ثبت یک ایمیل ساده باشه یا ثبت نام برای یک وبینار یا خرید یک نرم افزار یا خرید موبایل و هر چیزی که دارید براش تولید محتوا می کنین. حالا چجوری این کارو بکنیم؟

همدردی با مخاطب

خودتون رو جای خواننده بذارید. اول از همه از خودتون بپرسین که برای چی وارد این سایت شدین؟ چرا دارین این محتوا رو می خونین؟ مشکلتون چیه؟ حتما مخاطب شما دنبال راه حل برای یک گره یا مشکل یا مساله می گرده. حالا تلاش کنین کلید حل مشکل رو در تولید محتوا به مخاطب بدین. اگه این کار رو به شکل مستمر انجام بدین، مخاطب های بیشتری سراغِ شما رو میگیرن و از اون مهم تر حاضرن برای هر کاری که شما درخواست می کنین وقت بذارن. از ثبت نام برای دریافت ایمیل یا خرید یک کتاب یا حتی خرید محصولات فیزیکی.

 

منبع مطالب: سایت ترجمه صد

maedeh
maedeh جهان زیباست اگر درست بنگری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋