foryky

foryky

لیزر موهای زائد چه عوارض و خطرات احتمالی دارد؟

 

اگر از روش‌های سنتی رفع موهای زائد مانند اصلاح، اپیلاسیون یا کرم‌های موبر خسته شده‌اید و می‌خواهید اثری طولانی‌تر داشته باشید، ممکن است به لیزر موهای زائد فکر کنید. لیزر موهای زائد موثرترین روش حذف موهای زائد موجود است و می‌توان آن را تقریباً در هر قسمت از بدن از جمله نواحی حساس مانند صورت و خط بیکینی استفاده کرد. مناطق محبوب برای درمان عبارتند از: موهای صورت، موهای پا، ناحیه تناسلی، موهای زیر بغل، موهای پشت و موهای سینه. بر خلاف سایر درمان های رفع موهای زائد، اثرات طولانی مدتی را ارائه می دهد. با هر بار درمان، موها ریزتر و نرم تر می شوند، کمتر دیده می شوند و رشد آنها کند می شود.

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

چند عارضه جانبی رایج وجود دارد که ممکن است بعد از لیزر موهای زائد ظاهر شود، بنابراین همیشه به مراکز تخصصی مراجعه کنید، تیته بیوتی بهترین مرکز لیزر موهای زائد در مشهد است. با این اوصاف بیشتر این اثرات جزئی و موقتی هستند، اما عبارتند از:

قرمزی یا سوزش پوست

از آنجایی که لیزر موهای زائد با آسیب رساندن به فولیکول موی موهای مورد نظر عمل می کند، بسیاری از افراد دچار سوزن سوزن شدن، قرمزی یا تحریک پوست کوتاه مدت خواهند شد. ممکن است پوست کمی متورم شود. اینگونه تحریکات باید در عرض چند ساعت پس از درمان کاهش یابد.

پوسته پوسته شدن

برخی از افراد ممکن است پوسته پوسته شدن را در ناحیه تحت درمان تجربه کنند، یک اثر جزئی دیگر که باید به سرعت از بین برود. با مراقبت از ناحیه بعد، با استفاده از مرطوب کننده، می توانید از هر گونه پوسته پوسته شدنی که می تواند منجر به جای زخم شود، جلوگیری کنید.

تغییر در رنگ پوست

برخی از افراد ممکن است دچار هیپرپیگمانتاسیون یا هیپوپیگمانتاسیون شوند، به این معنی که پوست در ناحیه مورد نظر ممکن است تیره‌تر یا روشن‌تر شود. دوباره این تغییرات به مرور زمان محو می شوند و رنگ طبیعی پوست باز می گردد.

اینها عوارض جانبی رایج هستند و معمولا جزئی و موقت هستند. اگر هر یک از این علائم ادامه یافت، مهم است که با متخصص پوست خود مشورت کنید.

 

مانند هر روش دیگری برای رفع موهای زائد، همیشه خطر عفونت وجود دارد. اگر علائم یا علائم عفونت را تجربه کردید، فوراً با متخصص پوست خود تماس بگیرید یا به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.

از آنجایی که در این فرآیند از لیزرهای قدرتمندی استفاده می شود، ممکن است در مورد عوارض جانبی لیزر موهای زائد روی صورت نگران باشید. هنگامی که یک پزشک در نزدیکی چشم کار می کند، به طور بالقوه خطر آسیب چشم وجود دارد، بنابراین هنگام انجام عمل باید از تجهیزات محافظ چشم استفاده کنید. در غیر این صورت، این فرآیند برای صورت بی خطر است و فقط خطرات عادی و کوچکتر عوارض جانبی ذکر شده در بالا را به همراه دارد.

عوارض جانبی شدید نادر هستند و در صورت عدم انجام درمان توسط یک متخصص آموزش دیده و دارای گواهی، خطر آنها افزایش می یابد. اینها می تواند شامل رشد بیش از حد مو در ناحیه مورد نظر باشد. تغییر در بافت پوست شما؛ جای زخم یا تاول

در صورت داشتن هر گونه نگرانی در مورد این عوارض می توانید در مشاوره خود با متخصصین پوست در میان بگذارید.

باورهای غلط رایج در مورد لیزر موهای زائد

ممکن است چیزهای ترسناکی در مورد لیزر موهای زائد شنیده باشید. اینها معمولاً افسانه های بی اساس هستند.

باعث سرطان پوست می شود

این افسانه نادرست است. لیزرها به طور علمی برای عبور از سلول های پوست طراحی شده اند و فقط فولیکول های مو را هدف قرار می دهند. اگرچه آنها مقدار بسیار کمی تابش ساطع می کنند، اما تصور نمی شود که مضر باشد و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد لیزر موهای زائد باعث سرطان پوست می شود.

باعث ناباروری می شود

از آنجایی که لیزرها فقط به پوست نفوذ می کنند و به هیچ اندام دیگری نمی رسند یا روی آن تأثیر نمی گذارند، امکان ندارد لیزر بر باروری تأثیر بگذارد، حتی اگر در ناحیه شرمگاهی استفاده شود.

لیزر موهای زائد یک روش ایمن و موثر برای رفع موهای زائد برای اکثر افراد است. با این حال، افراد خاصی هستند که باید از آن اجتناب کنند.

چه کسانی نباید موهای زائد را با لیزر انجام دهند؟

 

افراد کمی هستند که یا باید از درمان لیزر موهای زائد اجتناب کنند یا وقتی که قبل از انجام این روش با یک پزشک متخصص مشورت می کنند، به ویژه مراقب باشند.

 لیزر موهای زائد در هنگام بارداری بارداری

لیزر موهای زائد برای افرادی که باردار هستند توصیه نمی شود. این به این دلیل است که هیچ مطالعه علمی انجام نشده است که بی خطر بودن آن را ثابت کند. قبل از انجام درمان باید صبر کنید تا بعد از زایمان و هورمون های شما به حالت عادی بازگردد.

حساسیت به نور

هر فردی که به نور حساس است نباید این روش را انجام دهد. برخی از داروها حساسیت به نور را افزایش می دهند، به عنوان مثال، برخی از داروهای ضد افسردگی، ضد انعقاد یا داروهای ضد التهابی. مهم است که با متخصص پوست خود در مورد داروهایی که ممکن است مصرف کنید صحبت کنید

اسکار کلوئید

افرادی که اسکارهای کلوئیدی دارند، یا اگر مشکلاتی در ترمیم پوست دارند، مانند اسکار هیپرتروفیک، ممکن است لازم باشد از لیزر موهای زائد در آن ناحیه اجتناب کنند. دوباره متخصص پوست شما می تواند به شما مشاوره دهد.

چه مدت طول می کشد تا به نتیجه برسید؟

از آنجایی که لیزر موهای زائد ریشه مو را در زیر سطح پوست هدف قرار می دهد، باید موها را از بین ببرد. مرحله خاصی از چرخه رشد آن موهای فردی همیشه در نقطه متفاوتی از این چرخه هستند، بنابراین برای دریافت طولانی‌ترین فواید به جلسات متعدد نیاز خواهید داشت.

ما معمولاً 6 تا 8 جلسه با فاصله 4 تا 6 هفته را توصیه می کنیم.

نتیجه گیری

لیزر موهای زائد برای خانم ها و آقایان با هر رنگ پوستی مناسب است.

روی کل بدن شما از جمله نواحی حساس مانند صورت و نواحی شرمگاهی کار می کند.

عوارض جانبی معمولا جزئی هستند، مواردی مانند قرمزی، سوزش یا تغییرات موقتی در رنگ پوست.

لیزر موهای زائد بی خطر است و با سرطان یا ناباروری ارتباطی ندارد.

برای افرادی که باردار هستند توصیه نمی شود.

همیشه در مورد داروهایی که مصرف می کنید در جلسه مشاوره خود صحبت کنید زیرا این داروها می توانند بر روند تأثیر بگذارند.

قبل از انجام لیزر موهای زائد، همیشه در مورد هر گونه بیماری پوستی که ممکن است دارید با یک متخصص پوست صحبت کنید.

لیزر موهای زائد روشی ایمن و مقرون به صرفه برای از بین بردن موهای زائد است.

 

 

foryky
foryky

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋