foryky

foryky

 کاشت ناخن چه عوارض و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت؟

علت ترک خوردن ناخن

آرایش صورت، مانیکور و پدیکور تمام آن چیزی است که یک زن از یک هفته پر استرس و خسته کننده در خانه و محل کار به آن نیاز دارد. با این وجود مواد شیمیایی که در رنگ‌های زیبا روی لاک ناخن پنهان شده‌اند می‌توانند به طرز شگفت‌آوری مضر باشند و خطرات جدی برای سلامتی داشته باشند. اکثر محصولات مراقبت از ناخن حاوی مواد سمی و خطرناکی هستند که بی‌صدا به سلامت شما و همچنین افرادی که در سالن‌های ناخن کار می‌کنند آسیب می‌رسانند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد عوارض کاشت ناخن صحبت کنیم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

عوارض کاشت ناخن چیست؟

مواد شیمیایی موجود در لاک ناخن به دلیل عوامل تشکیل دهنده مانند تولوئن، فرمالدئید و دی بوتیل فتالات، خطراتی برای سلامتی ایجاد می‌کند که ممکن است برای سلامتی زیان آور باشد. این گروه از مواد سرطان زا اغلب به عنوان “سه گانه سمی” نامیده می‌شوند. آنها به دلیل اثرات مضر سلامتی ناشی از استفاده مداوم از این مواد شیمیایی لقب “سه گانه سمی” گرفته‌اند.

علاوه بر این مواد شیمیایی، مواد شیمیایی دیگری نیز وجود دارند که نه تنها در لاک‌های ناخن یافت می‌شوند، بلکه جزء اصلی پاک‌کننده‌های ناخن، لاک‌های ژل و سایر محصولات مراقبت از ناخن هستند که می‌توانند یک خطر جدی برای سلامتی باشند.

کاشت ناخن چه عوارضی داراست؟

زیبایی دست ها و ناخن ها برای خانم ها و دخترخانم های جوان از عنایت ویژه ای برخوردار‌است و ممکن میباشد به خیال آن دست به هرکاری مانند کاشت ناخن بزنند ولی در حالتی که از عوارض آن آگاه باشید شاید دیگر برای زیباتر شدن دست هایتان سراغ کاشت ناخن نروید.

خوردگی ناخن

برای کاشت ناخن عموما از چسب ها و مواد شیمیایی به کار گیری میگردد. که‌این مواد سبب ساز به ساخت و ساز برخورد های آلرژیک تن میشود. این مواد می‌توانند منجر رخنه‌ خوردگی ناخن طبیعی شوند و بر روی آن‌ها رخنه‌ های عمیق ساخت و ساز نمایند.

پرورش قارچ ها

چسب هایی که بر روی ناخن زده میشوند، قابلیت و امکان تنفس بافت ها و گردش هوا را سلب می کنند. به همین برهان مکانی عالی برای پرورش قارچ ها مهیا می‌آورند. کاشت ناخن قادر است بافت ناخن طبیعی را به طور بدون نقص از میان برده و تغییر تحول دهد. به همین مراد برای معالجه قارچ ناخن دست و پا میتوانید با مراجعه به پزشک معالج از داروهایی شیمیایی یا این که طرز‌های معالجه خانگی به کار گیری نمائید.

مسمومیت با چسب کاشت ناخنراه های تقویت ناخن

چسبی که برای کاشت ناخن به کار گیری میشود عموما دارنده یک گاز سمی میباشد. که میتواند بر روی سیستم تنفسی اشخاص اثر نهاده و گاها موجب مسمومیت های شدید خواهد شد.

زرد رنگ شدن ناخن ها

زمانی شما مبادرت به کاشت می‌نمایید، اکسیژن رسانی به بافت های ناخن جاری ساختن نمیشود. لذا این دستور سبب میگردد تا ناخن ها به گذر زمان کدر و رنگ زرد خواهد شد.

زخم به بافت گوشه و کنار ناخن

اشخاصی که دارنده پوست های حساس میباشند، معمولا در حوالی محل کاشت ملتهب گردیده و قرمز‌رنگ می‌گردد. گاها در بعضا از اشخاص مشاهده گردیده که پوست درین نواحی به طور خط خط و قالب قالب تغییر و تحول مییابد.

اثرات مضر لاک ناخن

معمولاً سالن‌های ناخن تهویه مناسبی ندارند که از فرار مواد شیمیایی تبخیر شده به هوا جلوگیری کند. در نتیجه، این مواد شیمیایی در سالن به گردش در می‌آیند که منجر به قرار گرفتن مداوم در معرض این مواد شیمیایی سمی برای مشتریان و همچنین کارگران سالن می‌شود.

 

با وجود آگاهی از اثرات مضر آن، اکثر شرکت های محصولات مراقبت از ناخن از مواد شیمیایی صنعتی در محصولات خود استفاده می‌کنند که عمدتاً توسط مقامات دولتی تایید نشده است. نتیجه نهایی این است که اکثر لاک‌های ناخن موجود در بازار به سختی از نظر ایمنی آزمایش می‌شوند و اغلب ما مرتباً از آنها استفاده می‌کنیم. بسیاری از بچه‌های ما نیز از این رنگ‌های سمی بی‌صدا برای ناخن استفاده می‌کنند که می‌تواند خطرات سلامتی ایجاد کند.

قرار گرفتن مداوم در معرض رنگ‌های سمی ناخن و سایر محصولات مراقبت از ناخن می‌تواند اثرات زیادی بر سلامتی داشته باشد، از مشکلات جزئی مانند تحریک پوست، واکنش‌های آلرژیک، حالت تهوع تا مشکلات جدی‌تر مانند مشکلات تنفسی، سرطان و ایجاد ناباروری. مطالعات اخیر همچنین نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض محصولات مراقبت از ناخن می‌تواند باعث انقباض غیرقابل کنترل عضلانی و مشکلات شناختی شود. تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از کارگران سالن از مشکلات تنفسی، سردرد و تحریکات ناشی از حلال‌های موجود در این محصولات شکایت دارند. سرطان و ناباروری نیز به طور فزاینده‌ای در ناخن کارانی که در معرض بخارات سمی رنگ ناخن قرار دارند، رواج یافته است.

تولوئن

این ماده یک حلال است که برای ایجاد یک روکش صاف روی ناخن اضافه می‌شود و از جدا شدن رنگ جلوگیری می‌کند. این ماده شیمیایی معمولا در بنزینی که ما بعنوان سوخت خودرو استفاده می‌کنیم، به کار می‌رود. این ماده به سیستم عصبی مرکزی آسیب می‌رساند و برای اندام‌های تولید مثل آسیب نیز آسیب زاست. سایر عوارض جانبی عبارتند از سردرد، بی حسی و سوزش چشم و گلو.

فرمالدئید

یک عامل سرطان‌زای شناخته شده که به عنوان یک ماده سخت کننده ناخن استفاده می‌شود. لاک های ناخن با ماندگاری طولانی که دوست دارید به وفور حاوی این ماده هستند. علاوه بر این، به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده می‌شود که از آلودگی باکتریایی جلوگیری می‌کند. فرمالدئید همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده برای ابزارهای مورد استفاده در هنگام مانیکور و پدیکور استفاده می‌شود.

دی بوتیل فتالات

دی بوتیم فتالات به رنگ ناخن انعطاف پذیری می‌بخشد. با این حال، می‌تواند باعث آسیب شدید به دستگاه تناسلی شود. آنها از ترک خوردن یا شکننده شدن ناخن‌های صیقلی جلوگیری می کنند. استفاده از فتالات‌ها در برخی کشورهای اروپایی ممنوع است. استفاده از این ماده به دلیل اثرات مخرب آن کمتر شده است.

بسیاری از لاک های ناخن دارای نیترو سلولز هستند. استونی که برای پاک کردن لاک ناخن استفاده می‌شود نه تنها می‌تواند ناخن‌های شما را خشک کند، بلکه باعث واکنش‌های آلرژیک شدید و درماتیت نیز می‌شود.

سرطان و لاک ناخن

لاک ژل‌ها به طور فزاینده‌ای در حال محبوب شدن هستند زیرا دوام بیشتری دارند. محققان اخیرا مشاهده کردند که لاک ناخن نگرانی اصلی نیست، نحوه خشک شدن این ناخن‌ها در سالن‌ها خطر بیشتری برای سرطان پوست دارد. لاک های ناخن ژلی اخیر از یک ژل سخت‌کننده تشکیل شده است که نیاز به قرار گرفتن در معرض نور UV دارد. این قرار گرفتن مکرر در معرض اشعه ماوراء بنفش در صورت استفاده مکرر باعث ایجاد چین و چروک و سرطان پوست می‌شود. یک جایگزین مطمئن‌تر، استفاده از چراغ های LED است زیرا تولید اشعه UV توسط آنها بسیار کم است.

نکات بهداشتی برای جلوگیری از عوارض کاشت ناخن

در اولین قدم توصیه می‌کنیم برای زیبایی ناخن‌ها حتما به مراکز معتبر و تخصصی کاشت ناخن مراجعه نمایید و نکات زیر را به خاطر بسپارید

  • از آنجایی که لاک‌های ناخن موجود در بازار مضر هستند، توصیه می‌شود آنها را در فواصل زمانی و نه به طور مکرر آنها را به ناخن‌هایتان بزنید و همان شب آنها را پاک کنید.
  • هر ماه چند روز ناخن های خود را بدون رنگ ناخن بگذارید.
  • از استنشاق بخارهایی که هنگام باز کردن بطری رنگ ناخن ایجاد می‌شود، خودداری کنید.
  • سعی کنید با بررسی برچسب از رنگ‌های حاوی مواد شیمیایی مانند تولوئن، فرمالدئید و دی بوتیل فتالات اجتناب کنید.
  • لاک‌های غیر سمی، لاک‌های گیاهی ناخن و پاک کننده‌های ناخن را انتخاب کنید.
  • از لاک ناخن ژل و استفاده از اشعه ماوراء بنفش برای خشک کردن آنها اجتناب کنید.

چه گونه از عوارض کاشت ناخن پرهیز کنیم؟

در‌صورتی‌که شما هم کاشت ناخن تیته بیوتی را جاری ساختن داده اید و از ظواهر ناخن های خویش شادمان و راضی میباشید مایحتاج میباشد که برای سالم خویش نکات اصلی حفظ از ناخن و کاشت ناخن را بدانید.

در مرحله نخستین اعتنا داشتید باشید که در صورتی‌که برای شما ممکن میباشد، به عنوان مثال در‌صورتی‌که منزل دارااست میباشید، هنگام ایفا شغل های روزانه مانند شستشو و عمل با اجسام محکم یا این که تیز، قطعا از دستکش به کارگیری نمائید. شغل فارغ از دستکش ممکن میباشد منجر گردد مواد کاشت ناخن شما با بقیه مواد شیمیایی فعل و انفعالات مضر اجرا دهد.

همینطور می‌توانید در هنگامی که کاشت روی ناخن های شما وجود ندارد با جاری ساختن فعالیت های بی آلایش مانیکور مانند دورگیری، مانیکور با روغن و … از ناخن های خویش حفظ فرمائید. قیمت کاشت ناخن در مشهد ممکن است متفاوت باشد.

دقت داشته باشید که مطلقا برای ایفا کاشت ناخن به تالار های دارای اعتبار و ناخن شغل های حرفه‌ای رجوع‌کنید. درصورتی که ناخن فعالیت شما علم مورد نیاز برای جاری ساختن روند کاشت ناخن را نداشته باشد ممکن میباشد صدمات جبران ناپذیری را به ناخن و دستان شما وارد فرمایید که بعضی از آنان تا بازه ها عوارض خویش را علامت نمی دهند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم مهم ترین عوارض کاشت ناخن که باید از آن آگاه باشید را به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم این مقاله به شما در داشتن ناخن‌هایی زیبا و سلامتی جسمتان کمک نماید.

منبع: titebeauty.ir

 

foryky
foryky

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋