فیروز آسایش

فیروز آسایش

دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو
توسط ۱ نفر دنبال می شود

برای سفر به کیش به چه چیزهایی نیاز دارید؟ (چک لیست کامل)

برای سفر به کیش چی لازمه؟ (چک لیست کامل)

سفر به کیش به عنوان جزیره‌ای جادویی به دلیل آب‌وهوا، موقعیت جغرافیایی، تفریحات مهیج و دریای فیروزه‌ای، تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد و سفری هیجان‌انگیز را برای گردشگران خلق می‌کند؛ تا جایی که مدت‌ها از خاطرات خود با دیگران صحبت کنید و لبخند روی لب‌تان نقش ببندد.

به‌طورکلی اولین گام برای سفر به کیش، تعیین هدف و روش سفر است. پس از آن باید شیوه اقامت خود را در جزیره انتخاب کنید و در گام بعدی، به سراغ آماده‌سازی وسایل مورد نیاز خود بروید. در نهایت، برای اینکه رنج حمل وسایل اضافی و سردرگم شدن در انبوه وسایل سفر را متحمل نشوید، خوب است یک چک لیست از وسایل مورد نیازتان تهیه کنید.

اما واقعا برای سفر به کیش، به چه چیزهایی نیاز داریم؟ وقتی چمدان را برای سفر به این جزیره آماده می‌کنیم، چه لوازمی را باید حتما با خود برداریم؟ در ادامه با پاسخ به این سوالات، شما را در سفری راحت یاری می‌کنیم.

وسایل مورد نیاز برای سفر به کیش

جزیره کیش، یکی از زیبا‌ترین جزایر خلیج همیشه فارس است که با عجایب خود، گردشگران ایرانی و بین‌المللی را متحیر می‌کند. این جزیره فرصت خوبی برای گردش در شهر، عکاسی و تماشای اماکن مختلف را فراهم می‌کند. شما می‌توانید با جمع‌آوری مختصر اما مفید وسایل، ضمن اطمینان خاطر از سهولت و راحتی سفر، از خرید بسیاری از وسایل جانبی بی‌نیاز شوید.

تفریحات متنوع، جاذبه‌های مختلف، دیدنی‌های تاریخی و زیرساخت‌های مدرن گردشگری در این جزیره، اشتیاق مسافران را برای سفر و خرید بلیط هواپیما تهران کیش  بسیار بیشتر از قبل کرده است. اولین گامی که پس از خرید بلیط باید بردارید، جمع کردن وسایل ضروری است که در طول سفر به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین این وسایل را توضیح می‌دهیم:

_ لباس و وسایل شخصی

لباس، بخش اعظمی از کوله‌بار سفر شما را تشکیل می‌دهد. اما در سفر به کیش، چه لباس‌هایی باید به همراه داشته باشیم؟! در پاسخ به این سوال باید گفت که انتخاب لباس و وسایل شخصی برای سفر به کیش، به مدت زمان سفر، فصل مد‌نظر و هدف از مسافرت بستگی دارد.

به طور مثال، اگر در فصل بهار یا پاییز قصد سفر به جزیره و بازدید از جاهای دیدنی کیش را دارید، باید لباس‌های مناسب پیاده روی در روزهای نسبتاً گرم جزیره را به همراه داشته باشید. توصیه می‌شود برای سفر به کیش، لباس‌های نخی، خنک و سبک با رنگ روشن به همراه داشته باشید تا گرمای هوا شما را کلافه نکند.

البته در هر صورت، حتماً تعدادی لباس راحت برای طبیعت‌گردی، کفش مناسب ساحل‌گردی و پیاده‌روی، یک ساک دستی سبک، مام و خوشبو کننده بدن، لوازم آرایشی مورد نیاز و کرم آبرسان، کلاه آفتاب‌گیر و لباس زیر به همراه داشته باشید.

_ لوازم مهم برای تفریحات آبی در کیش

یکی از تفریحات لذت‌بخش و ماندگار در سفر به منطقه گرمسیر کیش، آب‌تنی و تفریحات آبی وابسته به آن است. به همین منظور، اگر قصد دارید بخشی از سفر را به تفریحات آبی و استراحت در ساحل بگذرانید؛ همراه‌ داشتن لباس شنا، کلاه آفتاب‌گیر، کرم ضدآفتاب، لباس زیر و روی اضافی، زیرانداز سبک برای استراحت در ساحل و حوله از هر وسیله‌ای برای شما مهم‌تر خواهد بود.

لوازم مهم برای تفریحات آبی در کیش

در کنار تفریحات آبی بهتر است، قبل از سفر به جزیره و رزرو هتل کیش  به طور کامل تفریحات آن مانند شاتل، پاراسل و دیگر موارد را بررسی کنید تا سفر و اقامتی خاطره‌انگیز داشته باشید.

_ دارو و وسایل بهداشتی

به همراه داشتن دارو و وسایل بهداشتی عمومی، در هر سفری ضروری است. داروهای عمومی شامل قرص‌های تسکین‌دهنده درد، سرما‌خوردگی و حساسیت می‌شود. به علاوه، اگر بیماری خاصی دارید، حتما داروهای خود را به همراه داشته باشید. از طرفی، اگر یک فرد خردسال یا نوزاد با شما سفر می‌کند، حتماً داروی تب‌بُر و پماد ضدالتهاب به همراه داشته باشید.

به‌طورکلی، برای این که با خیال راحت قدم در مسیر سفر به جزیره بگذارید، وسایل بهداشتی نظیر داروی ملین و ضد اسهال برای مواقع ضروری، پماد ضد خارش، اسپری یا لوسیون دور‌کننده حشرات و آنتی‌هیستامین ضروری است که باید همراه خود داشته باشید.

_ لوازم الکترونیکی مورد نیاز

برای سفر به کیش وسایل الکترونیک ضروری مانند شارژر، هندزفری و پاوربانک به همراه داشته باشید. از طرفی، اگر اهل عکاسی هستید، حمل دوربین حرفه‌ای می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد. ضمنا اگر اهل کار دائمی با لپ تاپ هستید، کیف لپ‌تاپ یا تبلت خود را به همراه تجهیزاتی نظیر شارژر و ماوس را فراموش نکنید.

مدارک مورد نیاز برای سفر به کیش

همراه‌داشتن مدارک شناسایی، اسناد محرمیت و بلیط‌ از مهم‌ترین وسایلی هستند که به همراه‌ داشتن آن‌ها برای آغاز سفر و اسکان در هتل ضروری است. بنابراین، پیش از سفر مدارکی مانند کارت ملی تمام هم‌سفران، شناسنامه‌ها، دفترچه بیمه، بلیط‌، کارت‌بانکی، کارت خودرو، بیمه‌نامه و گواهینامه رانندگی را آماده کنید.

توجه داشته باشید که بهتر است این وسایل را در پوشه یا کیفی مخصوص با خود حمل کنید تا نگران‌ ‌گم‌شدن یا عدم دسترسی آسان به آن‌ها نباشید.

لوازمی که نباید همراهتون باشه!

همان قدر که فراموش کردن یک وسیله ضروری در سفر به جزیره کیش می‌تواند شما را با مشکلاتی زجر‌آور مواجه کند؛ به همراه داشتن لوازم اضافی و غیر‌ضروری، می‌تواند بار شما را سنگین کند و حتی آزاردهنده باشد. برای حمل وسایل به اندازه کافی، خوب است بدانید که بیشتر وسایل ضروری و خصوصی توسط هتل به عنوان خدمات رایگان به مهمانان ارائه می‌شود. در ادامه چند مورد از وسایل غیر‌ضروری را توضیح می‌دهیم:

_ لوازم آرایش مو

بیشتر خانم ها و آقایان به زیبایی موهای خود اهمیت می‌دهند و تا حرف از سفر می‌شود به یاد سشوار و وسایل آرایش مو خود می‌افتند، اما واقعا نیازی به برداشتن این وسایل نیست؛ چرا که اغلب هتل‌ها، معمولا سشوار را در جلوی آینه اتاق یا سرویس بهداشتی قرار می‌دهند تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

جالب است بدانید که در صورت نیاز به سایر لوازم آرایش مو مانند اتو یا وسیله فر کننده مو نیز می‌توانید آن‌ها را درخواست کنید و پس از استفاده دوباره تحویل دهید. البته، بهتر است برای اطمینان از وجود این وسایل، اطلاعات هتل را به دقت بررسی کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

_ لوازم خیاطی در سفر

نگران دکمه و یا قسمت کوچک پارگی لباس خود نباشید. لازم نیست حتما برای سفر به کیش، وسایل خیاطی با خود حمل کنید. تنها به سراغ کشوهای زیر آیینه محل اقامت خود بروید و آنها را با دقت وارسی کنید. زیرا کیف لوازم خیاطی، جزو لوازم رایگانی است که بسیاری از هتل‌ها در اختیار مسافران می‌گذارند.

البته، به همراه داشتن وسایلی مانند نخ رنگ اصلی مانند مشکی و سفید، سوزن و قیچی کوچک که جای چندانی نمی‌برند، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

میزان حمل بار مجاز به کیش

سفر با هواپیما به جزیره کیش، شما را با موضوعی به نام میزان بار مجاز و هزینه اضافه‌بار مواجه می‌کند که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافران در پروازهای داخلی و خارجی است.

به طور کلی، میزان بار مجاز هر پرواز به نوع ایرلاین، هواپیمای انتخابی، نوع پرواز و مقصد انتخابی بستگی دارد. می‌توان گفت که ایرلاین‌های داخلی، میزان بار مجاز خود را در کلاس اکونومی حداکثر ۲۵ کیلوگرم و در کلاس بیزینس ۳۵ کیلوگرم در نظر گرفته‌اند.

میزان حمل بار مجاز به کیش

در صورتی که بیش از این میزان بار همراه داشته باشید، موظف به پرداخت هزینه‌ای تحت عنوان جریمه اضافه بار هستید که به طور کلی شامل یک درصد از هزینه پرواز به ازای هر کیلو‌گرم می‌شود.

نکات مهم برای سفر به کیش

تنوع تفریحات و جاذبه‌های کیش باعث شده است تا افرادی که به کیش سفر می‌کنند، تجربه‌های متفاوتی داشته باشند. اطلاع از تجربه دیگران می‌تواند شما را در سفر راحت‌تر با دیدی جامع کمک کند تا بیش‌ترین استفاده را از جزیره زیبای کیش ببرید. در ادامه به مهم ترین نکات برای سفر به کیش می پردازیم:

_ برنامه‌ریزی کردن

بسیار مهم است که پیش از آغاز سفر حتما طول اقامت، تفریحات، اقامت و وسیله حمل‌ونقل خود را انتخاب کنید تا مطابق با برنامه موجود، دست به بهترین انتخاب بزنید. انتخاب تور‌های گردشگری کیش، می‌تواند عاملی برای صرفه‌جویی در زمان و استفاده حداکثری از خدمات رفاهی و تفریحی کیش به حساب آید.

_ توجه به بودجه

اهمیت به میزان بودجه و آمادگی قبلی برای سفر از جمله نکات مهم در مسافرت به کیش محسوب می‌شود که برخی افراد آن را نادیده می‌گیرند. بنابراین، قبل از آغاز سفر، بودجه‌ای برای آن در نظر بگیرید تا اقدامات خود نظیر اجاره اقامتگاه، تفریحات مد‌نظر و تغذیه را در محدوده مالی امکان‌پذیر بردارید.

_ انتخاب بهتر زمان سفر به جزیره کیش

یکی از دیگر نکات مهم در سفر به کیش این است که بدانید بهترین زمان سفر به جزیره چه وقت سال است تا بتوانید از آب‌و‌هوای آن و تفریحات وابسته، نهایت لذت را ببرید و از این بابت اذیت نشوید.

همانطور که می‌دانیم، جزیره کیش آب‌وهوایی گرم و مرطوب دارد. بنابراین، ماه‌های ابتدایی فصل بهار و زمستان می‌تواند، دغدغه‌های شما بابت گرما یا رطوبت آب‌و‌هوا را از بین ببرد. و نیاز است، پیش از سفر تصمیم بگیرید، در کدام فصل سال به این جزیره سفر ببرد

_‌ نحوه رفتن به کیش

در صورتی که قصد دارید، با پرواز هوایی به جزیره کیش سفر کنید؛ کافی است بلیط هواپیما را رزرو کنید و در زمانی کوتاه به مقصد جزیره برسید تا ماجراجویی خود را آغاز کنید.

ولی اگر قصد دارید به صورت دریایی با لندینگ سفر کنید، توصیه می‌کنیم پیش از تعیین تاریخ سفر، شرایط آب و هوایی را به خوبی بررسی کنید تا مشکلی بابت رفتن به جزیره برایتان ایجاد نشود.

کلام آخر

می‌خواهید به کیش سفر کنید و نگران جمع‌آوری وسایل خود هستید؟ نمی‌دانید بردن چه وسایلی ضروری نیست؟ ما در این محتوا با هدف رفع نگرانی‌های نام‌برده، وسایل ضروری سفر به کیش را نام بردیم. بنابراین، بهتر است چک لیستی از وسایل خود تهیه کنید. سپس، متناسب با آن به جمع آوری چمدان یا کوله بار خود مشغول شوید.

فیروز آسایش
فیروز آسایش دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋