فیروز آسایش

فیروز آسایش

دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آیا رابطه جنسی بعد از زایمان امکان پذیر است؟

آیا رابطه جنسی بعد از زایمان امکان پذیره؟

رابطه جنسی بعد از زایمان

البته در مرحله اول زنان باید به شرایط جسمانی خود نگاه کنن. اگر آمادگی‌های لازم برای برقراری رابطه رو داشتن، می‌تونن برای اون اقدام کنن. خانوم‌هایی که زایمان طبیعی کردن یا سزارین شدن، برای رابطه جنسی با شریک زندگی خود، باید تا زمانی که به بهبودی کامل دست پیدا کردن، صبر کنن. افرادی که تازه زایمان کرده‌اند، اگر‌ به دنبال رابطه جنسی هستن باید از دستورالعمل‌هایی که در این زمینه وجود داره، کمک بگیرن. در این مقاله به بررسی نکات مهمی که در زمینه رابطه جنسی بعد از زایمان وجود داره، می‌پردازیم.
 

پارگی واژن

رابطه جنسی بعد از زایمان امکان پذیره یا نه؟

در این بخش قصد داریم نکاتی که در خصوص اولین رابطه جنسی بعد از زایمان وجود داره، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شرایط بدنی زنان مختلف، متفاوته. بعضی از زنان بلافاصله بعد از زایمان می‌تونن رابطه جنسی داشته باشن و در مقابل، عده‌ای دیگر از زنان تا مدت‌ها بعد از زایمان نمی‌تونن با شریک زندگی خود رابطه برقرار کنن. به عبارت دیگه بعضی از زنان بعد از زایمان، درد‌های بسیار خفیفی دارن و بعضی دیگر تا حدود چند ماه بعد از زایمان، دردهای بسیار شدیدی رو تجربه می‌کنن. عده‌ای از زنان که در ماه‌های آخر بارداری هستن از طرف پزشک خود، برای رابطه جنسی منع می‌شن. به همین خاطر این دسته از زنان، حدود 5 الی 6 ماه بعد از زایمان هم نمی‌تونن هیچ گونه رابطه جنسی داشته باشن.

رابطه بعد از زایمان طبیعی

در این بخش قصد داریم در خصوص اولین رابطه جنسی بعد از زایمان طبیعی صحبت کنیم. اینکه زنان چه مدت بعد از زایمان می‌تونن رابطه جنسی داشته باشن، به روش زایمان اون‌ها بستگی داره. زنانی که با روش طبیعی زایمان کرده‌اند، ممکنه که در ناحیه عضلات واژن دچار کشیدگی شن. در صورت وجود این شرایط، بهتره که خونسردی خود رو حفظ کنید، چون موقتیه و بعد از گذشت زمان معینی این مشکل رفع خواهد شد. از دیگر عوارض زایمان طبیعی می‌تونیم به خشکی بیش از اندازه واژن اشاره کنیم. شیردهی، یکی دیگه از دلایل خشکی واژن در دوره بعد از زایمان محسوب می‌شه. هورمون استروژن یکی از هورمون‌های زنان هست که در میزان رطوبت واژن و جلوگیری از خشکی اون تاثیر فراوانی داره. زنانی که در دوره شیردهی هستن، میزان هورمون استروژن در بدن اون‌ها کاهش پیدا می‌کنه و در نهایت دچار خشکی واژن می‌شن. این زنان تا زمانی که هورمون استروژن موجود در بدنشون به حد نرمال نرسه، نمی‌تونن رابطه جنسی داشته باشن.

رابطه جنسی

تا چند وقت بعد از زایمان نمی‌توان رابطه جنسی داشت؟

به توصیه پزشکان برقراری رابطه جنسی تا 5 الی 6 هفته بعد از زایمان ممنوعه. پزشکان این توصیه رو بدون در نظر گرفتن نوع روش زایمان گفته‌اند. عوارض زایمان در دو هفته اول نسبت به زمان‌های دیگه شدت بیشتری داره و زنان درد بسیاری رو در این دو هفته تحمل می‌کنن. از عوارض زایمان می‌تونیم به پارگی واژن، خونریزی، خشکی واژن، کاهش میل جنسی و درد اشاره کنیم. دو هفته بعد از زایمان، زمان خوبی برای بهبود جراحت‌های بدنه. به همین خاطر زنان در این مدت باید از برقراری رابطه جنسی خودداری کنن تا بتونن سلامت جسمی خود رو مجدد به دست آورن. البته قابل ذکره، زنانی که دچار پارگی واژن شدن، باید زمان بیشتری رو جهت ترمیم واژن خود سپری کنن.

کاهش درد با اولین رابطه جنسی بعد از زایمان

تا اینجای مقاله در خصوص معایب اولین رابطه جنسی بعد از زایمان صحبت کردیم. در این بخش به بررسی فواید رابطه جنسی بعد از زایمان می‌پردازیم. اکثر زنان فک می‌کنن که رابطه جنسی بعد از زایمان از درد زیادی برخورداره. تجربه بعضی از زنان نشون می‌ده که درد رابطه بعد از زایمان کوتاه مدته. در مقابل این افراد، زنانی هستن که بعد از زایمان دچار پارگی واژن شدن و درد شدیدی رو بعد از برقراری رابطه تجربه کردن. یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک رابطه جنسی خوب و بدون درد، برگشتن به عادتیه که در برقراری رابطه داشتید. مثلا اگر قبل از حاملگی یک الی دو بار در طول هفته رابطه جنسی داشته‌اید، بعد از زایمان می‌تونید به این عادت برگردید.

اولین قدم برای رابطه جنسی بعد از زایمان، مدیتیشنه. از شریک زندگی خود بخواهید که شما رو ماساژ بده و با بیشترین ملایمت با شما رفتار کنه. استفاده از روان‌کننده به افرادی که به تازگی زایمان کردن، به شدت توصیه می‌شه.
فیروز آسایش
فیروز آسایش دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋