فیروز آسایش

فیروز آسایش

دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو
توسط ۱ نفر دنبال می شود

عطر زدن به کودک حرام است!

عطر زدن به کودک ممنوع!

تاثیر عطر روی کودکان!

همه افراد علاقه خاصی به عطر و ادکلن دارن و برحسب سلیقه خود نوعی عطر رو انتخاب می‌کنن. بعضی ها در منزل کودک دارن و نگران هستن که عطر و ادکلن برای کودک عوارضی داشته باشه.

اسپری کردن عطر روی لباس عوارض پوستي نداره و بهتره به جای استفاده از عطر، بهداشت کودکان رعایت بشه تا به خوشبوکننده‌ها نياز پيدا نکنن. نه ‌تنها عطر و ادکلن، حتی کرم‌های معطر مخصوص بزرگسالان هم مناسب کودکان نيست چون پوست و سيستم تنفسی کودکان بسيار حساس هست و محصولاتي که برای کودک استفاده میشه، بايد خاص و تاييد شده باشه.

 امروزه عطر و ادکلن‌های مخصوص کودکان هم وارد بازار شده اما فقط نباید به نوشته روی عطری که مخصوص کودکان هست، اطمینان کرد. لازم هست عطر يا محصول بهداشتی که خريداری مي‌ کنین، نشانه استاندارد و برچسب معتبر داشته باشه.

اگر کودک شما به آلرژی مبتلاست...

اگر در منزل نوزاد دارید، به هیچ وجه عطر نزنین. پدر و مادرهای نوزادان باید خیلی مراقب باشن. حتی برای اتاق نوزاد و کودک، نباید از بوگیرهای معطر استفاده کرد. به گفته پزشکان، بدن نوزادان از یک محیط استریل بیرون آمده و پاکیزه هست و نیازمند عطر و ادکلن نیست.
برای کودک مبتلا به آلرژی اصلا نبايد از عطر يا محصولات آرايشي بهداشتي معطر استفاده کرد چون باعث مي‌شه بدن کودک واکنش شديد نشان بده. از طرفی، گاهی استفاده از عطر روی پوست در شرايط عادی باعث حساسيت نمیشه اما در مواجهه با آفتاب باعث خارش، قرمزی و ايجاد تاول و ترشح و لک میشه. اگر فرزندتون آلرژی نداره، استفاده گهگاهي از عطر مخصوص کودکان اشکالي نداره اما هرگز عطر روی پوست کودک اسپری نکنين چون ممکن هست باعث بروز حساسيت يا لک بشه.معمولا عطر و ادکلن ها با توجه به بوی خوبی که دارن، بچه‌ها رو جذب می‌کنن ولی نباید استفاده کنن چون مضراتش از از فوایدش بیشتره!

عطر زدن کودک نی نی سایت

آیا عطر برای دوران شیردهی و نوزاد خطر داره؟

پیوند نوزاد و مادر از طریق حس بویایی ایجاد میشه.حس بویایی نوزادان از همان روزهای اول حساس هست.کودک شما بیشتر دوست داره بوی تن شما رو حس کنه. وقتی شما از عطر استفاده می‌کنین، نوزاد به دنبال بوی طبیعی تن مادر کنار شیر مادر می‌گرده. پس بهتره از مواد آرایشی معطر و ادکلن استفاده نکین.

اگر اصرار به خوشبو بودن کودک دارین...

اگر به هر دلیلی تمایل به خوشبو شدن کودک دارین، می‌تونین لباس کودک رو نیم ساعت قبل از پوشیدن اسپری کنین و تاثیر عطر بر روی کودک رو کاهش بدین و از بروز مشکلات جلوگیری کنین. استفاده از عطرهای ملایم به شرط اینکه مناسب کودک باشه و استانداردهای لازم رو داشته باشه، مشکلی نداره. انتخاب ادکلن های مردانه اصلا جالب نیست چون عطری تند و ترکیبات قوی دارن و برای پوست و مشام کودک مناسب نیستن.

درسن زیر 5 سال، حساسیت استفاده عطر یا مواد معطر به شدت بالا هست.توصیه پزشکان دوری کردن نوزادتون ازعطروادکلن هست. حتی گفته شده تا جایی که امکان داره خودتون هم موقع نزدیک شدن وآغوش گرفتن نوزادتون از زدن عطر، اسپری کردن هر نوع خوش بو کننده‌،اسپری هوا و .... خودداری کنین.

فیروز آسایش
فیروز آسایش دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋