فیروز آسایش

فیروز آسایش

دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو
توسط ۱ نفر دنبال می شود

طلاق با توافق فوری با وکیل خانواده

طلاق توافقی فوری با وکیل خانواده

برای انجام طلاق، با توجه به اینکه می بایست تکلیف بسیاری از موارد مانند دلایل درخواست، مهریه، نفقه، اجرت المثل، حضانت فرزند و ... مشخص شود به همین دلیل مراحل طلاق در ایران بسیار طولانی بوده و چندین ماه یا حتی چندین سال ممکن است طول بکشد! این شرایط موجب می شود که زن و مرد در طی این مدت طولانی دچار آسیب های روحی بیشتر شده، همچنین زمان زیادی را در جلسات مشاوره بهزیستی، دادگاه خانواده و ... هدر دهند.

زمانی که زن و مرد به این توافق رسیده اند که می خواهند از هم جدا شوند، می توانند در خصوص همه موارد ذکر شده فوق توافق نمایند و به آسانی از یکدیگر جدا شوند. در اینصورت، زمان طلاق به کمتر از 20 روز الی نهایتا 1 ماه کاهش می یابد! نام این نوع طلاق در اصطلاح، طلاق توافقی است اما در قانون خانواده چنین چیزی مطرح نشده و جزو طلاق بائن و قسم خلع است.

اگر مایل به کسب اطلاعات کامل در خصوص انواع طلاق هستید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 

مراحل طلاق توافقی

در ابتدا باید در نظر داشت که طلاق توافقی به کمک وکیل انجام خواهد شد یا بدون وکیل. در صورتی که به کمک وکیل انجام شود کار بسیار ساده بوده و زمان بسیار کوتاهی برای اینکار نیاز خواهد بود. اما اگر اینکار بدون وکیل صورت پذیرد در بهترین حالت می بایست حداقل حدود 3 الی 5 ماه زمان صرف شود.

 

طلاق توافقی با وکیل

اگر می خواهید طلاق توافقی را در سریع ترین حالت ممکن و بصورت فوری داشته باشید باید اینکار را به وکیل طلاق توافقی بسپارید. این موضوع، مزیت های زیر را در بر خواهد داشت:

  • عدم نیاز به شرکت در جلسات مشاوره بهزیستی
  • عدم نیاز به دریافت گواهی مشاوره برای ثبت دادخواست
  • عدم نیاز به ثبت دادخواست
  • عدم نیاز به مراجعه حضوری جلسات دادگاه خانواده

در صورت تمایل به انجام طلاق توافقی توسط وکیل، قبل از مراجعه به دفتر ایشان می بایست تکلیف مهریه، حضانت و حقوق مالی زوجه (زن) مشخص شده و توافق صورت پذیرد. در ادامه، تنها کافیست به دفتر وکیل طلاق توافقی مراجعه نموده و چند کار ساده زیر را انجام دهید:

  • اعلام کردن توافقات و اعطای وکالت طلاق به وکیل (نهایتا 1 ساعت)
  • مراجعه به دفتر وکیل برای دریافت رای قطعی عدم سازش (پس از حدود 20 روز)
  • مراجعه زوجین به دفتر طلاق و ثبت کردن آن (نهایتا 1 ساعت)

همانطور که مشاهده می کنید اینکار بسیار ساده بوده و زمان بسیار کمی برای آن نیاز است. لازم به ذکر است هزینه حق الوکاله، دادرسی و ... جمعا 8 میلیون تومان است که این مبلغ تا تاریخ 31 شهریور 1402 معتبر است و برای پس از این تاریخ نیز می توانید به صفحه طلاق توافقی در سایت وکیل سایا مراجعه نمایید.

 

طلاق توافقی بدون وکیل

در این حالت حتی با وجود اینکه زوجین بر سر مهریه، حضانت و حقوق مالی زوجه به توافق رسیده اند اما باز هم می بایست در جلسات مشاوره شرکت کرده و در دادگاه خانواده حضور یابند. همچنین مراحل اداری متعددی نیز وجود دارد که می بایست بصورت حضوری توسط زوجین انجام پذیرد. همانطور که گفته شد این روش حدودا 3 الی 5 ماه طول خواهد کشید!

 

معرفی وکیل طلاق توافقی

گروه وکلای سایا آماده ارائه انواع خدمات در حوزه حقوقی، کیفری و خانواده به شما عزیزان است. اگر به دنبال طلاق توافقی فوری و آسان هستید کافیست اینکار را به ما بسپارید. با توجه به اینکه برای هر یک از زوجین می بایست وکیل مجزا معرفی شود شما تنها با مراجعه حضوری و حتی ارتباط آنلاین می توانید نسبت به اعطای وکالت طلاق توافقی اقدام نمایید. هزینه ذکر شده نیز برای دو وکیل زوجین بوده و هیچ هزینه دیگری از طرفین دریافت نمی گردد.

برای آشنایی با گروه وکلای سایا و خدمات این مجموعه، از شما دعوت می کنیم به وبسایت وکیل سایا مراجعه نمایید.

آدرس سایت: وکیل سایا

همچنین اگر نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر دارید می توانید با شماره 09126386954 تماس حاصل فرمایید.

فیروز آسایش
فیروز آسایش دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋