vakilmoshavare

vakilmoshavare

سلام به دوستان عزیزم به صفحه من خوش امدید سایت وکیل مشاوره سعی دارد که بزرگترین و بهترین سایت حقوقی در ایران می باشد با من همراه باشید

آیا مرد می تواند با انتقال اموال از پرداخت مهریه فرار کند؟

مهریه در واقع یک تعهد مالی از سوی مرد است که در زمان نکاح به انجام آن مقید می شود؛ اما گاهی برخی از مردها برای فرار از پرداخت مهریه، سعی در انتقال اموال خود به صورت غیر واقعی به دیگران می کنند. این دسته از مردها سعی در این دارند تا پس از اعلام عدم تمکن مالی شوهر توسط دادگاه بتوانند از پرداخت مهریه شانه خالی کنند. در واقع این اقدام مصداق بارز انتقال اموال برای فرار از دین است و جرم محسوب می شود و در صورت اثبات، فرد متهم مجازات خواهد شد.

انتقال اموال به دیگران از طریق معاملات صوری انجام می شود. در واقع معاملات صوری توافقی است که فرد برای دور زدن قانون تصمیم می گیرد اموال خود را به یکی از اقوام، دوستان و یا آشنایان خود منتقل کند. در شکل دیگری از معاملات صوری مرد در قراردادی صوری به پرداخت مبلغ گزافی به طرف مقابل تعهد می دهد. در واقع فرد به صورت غیر واقعی خود را بدهکار می سازد. در این صورت فرد طلبکار برای جلب اموال او اقدام می کند تا در نهایت زن از دریافت مهریه باز بماند.

معامله صوری اقدامی خلاف قانون است و در صورت اثبات آن در دادگاه، دو طرف قرارداد مجازات می شوند. برای دادگاه این نکته مهم است که معامله انجام شده از سوی شوهر قبل از مطالبه مهریه توسط زن صورت گرفته است یا پس از آن. در صورتی که معامله قبل از مطالبه رسمی مهریه صورت گرفته باشد کار زن برای اثبات صوری بودن معامله قدری سخت است و می بایست از کمک بهترین وکیل مهریه در تهران استفاده کند. در غیر این صورت شانس زن بسیار کم است.

سلام به دوستان عزیزم

سایت وکیل مشاور بزرگترین و بهترین سایت حقوقی در ایران می باشد 

اگر که دنبال بهترین وکیل مهریه در تهران هستید پیشنهاد می کنم که با سایت وکیل مشاور همراه باشید این سایت بهترین وکلای مهریه را معرفی کرده است.

vakilmoshavare
vakilmoshavare سلام به دوستان عزیزم به صفحه من خوش امدید سایت وکیل مشاوره سعی دارد که بزرگترین و بهترین سایت حقوقی در ایران می باشد با من همراه باشید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋