فیروز آسایش

فیروز آسایش

دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو
توسط ۱ نفر دنبال می شود

4 دلیل پزشکی که ممکن است بعد از زایمان بعد از رابطه جنسی خونریزی کنید

اولین باری که بعد از زایمان رابطه جنسی داشتید ممکن است کمی خونریزی داشته باشید. به احتمال زیاد این تنها بخشی از بهبودی شما پس از زایمان است. با این حال در برخی موارد خونریزی ممکن است نشان دهنده مشکلات جدی‌تری باشد. این چهار دلیل رایج پزشکی را بررسی کنید که چرا ممکن است بعد از رابطه جنسی پس از زایمان خونریزی داشته باشید.

قبل از قطع لوکیا رابطه جنسی داشتید:

گاهی اوقات خونریزی برای چند روز متوقف می‌شود و سپس دوباره شروع می‌شود. این یک بخش طبیعی از روند بهبودی است اما به این معنی می‌باشد که شما هنوز به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارید. پزشکان توصیه می‌کنند قبل از از سرگیری رابطه جنسی صبر کنید تا لوکیا به طور کامل متوقف شود. اکثر متخصصان پزشکی موافقند که رابطه جنسی دهانی و خودارضایی چند روز پس از زایمان کاملاً خوب است. وقتی صحبت از مقاربت به میان می‌آید‌ایده خوبی است که تا ویزیت شش هفته‌ای پس از زایمان خود صبر کنید.  

 زمان‌بندی بد داشته باشید:

رابطه جنسی پس از زایمان ممکن است مشکل باشد. عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید از جمله بهبود فیزیکی پس از زایمان، وضعیت عاطفی شما، میل جنسی، حساسیت یا درد سینه، درد یا احساس متفاوت بودن. مقاربت بعد از سزارین چالش‌های خاص خود را دارد و ممکن است متوجه شوید که بیشتر از آنچه انتظار داشتید طول بکشد تا دوباره برای رابطه جنسی آماده باشید. بسیاری از مسائل پس از زایمان وجود دارد که می‌تواند بر توانایی یا تمایل شما برای داشتن رابطه جنسی تاثیر بگذارد و این اشکالی ندارد.  اگر احساس می‌کنید آماده هستید و خونریزی متوقف شده است مطمئن شوید که به بدن خود زمان لازم برای ریکاوری را می‌دهید و خیلی زود در رابطه جنسی دخول عجله نکنید. اگر هنوز آماده نیستید می‌توانید روی راه‌های دیگر برای صمیمیت با همسرتان تمرکز کنید.

هنگامی که شما و همسرتان احساس آمادگی کردید، بدنتان بهبود یافت و میل شما ایجاد شد رابطه جنسی برقرار کنید. البته کمی خونریزی و ناراحتی کاملاً طبیعی بوده و این بدان معنی که ممکن است بافت زخمی در داخل یا اطراف واژن شما وجود داشته باشد که به مرور زمان نرم می‌شود. ممکن است‌ ایده خوبی باشد که در ابتدا کار‌ها را آهسته پیش ببرید. رحم یکی دیگر از منابع بالقوه خونریزی پس از زایمان است. ارگاسم باعث انقباض رحم می‌شود که در صورت عدم بهبود کامل ممکن است باعث خونریزی شود. دیدن خون بعد از رابطه جنسی بسیار رایج است. به احتمال زیاد خونریزی مدت کوتاهی پس از آن متوقف می‌شود. اگر خونریزی شدید است (باید تامپون یا پد را بعد از کمتر از دو ساعت تعویض کنید یا لخته‌های خونی به اندازه یک چهارم دفع می‌کنید) با پزشک خود مشورت کنید.

 شما خشکی واژن دارید:

عدم روانکاری یک اتفاق بسیار شایع پس از زایمان است. قبل و در طول بارداری ممکن است اصلاً این را تجربه نکرده باشید زیرا بدن شما به طور طبیعی تمام روغن مورد نیاز شما را تولید می‌کند. اکنون خشکی واژن ممکن است بیش از آنچه فکر می‌کنید بر زندگی جنسی شما تاثیر بگذارد. خشکی واژن مخصوصاً در صورت شیردهی شایع است زیرا سطح استروژن شما کمتر از حد معمول است. استروژن نقش عمده‌ای در روان‌سازی واژن دارد و اگر در دوران شیردهی هستید ممکن است بخواهید در طول رابطه جنسی روان‌کاری داشته باشید.  

 شما بخیه‌زده دارید:

اگر بخیه‌های ناشی از پارگی یا اپیزیوتومی دارید ممکن است بعد از چند بار اول رابطه جنسی پس از زایمان خونریزی بیشتری داشته باشید. بخیه‌های اپیزیوتومی بعد از 10 تا 14 روز شروع به حل شدن می‌کنند. در بیشتر موارد آن‌ها با علامت یک ماهگی بهبود می‌یابند اما بهتر است قبل از شروع مجدد رابطه جنسی در مورد روند بهبودی خود با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه بهداشت خود را رعایت کنیم؟

یک بطری آبپاش تهیه کنید و آن را با آب ولرم پر کنید. از آن برای تمیز کردن پس از ادرار کردن استفاده کنید. برای تمیز کردن کامل‌تر بعد از مدفوع، برای شستشوی سریع زیر دوش بروید. اولین مدفوع شما پس از زایمان ممکن است احساس ناراحتی کند. برای اینکه این فرآیند تا حد امکان آسان و بدون درد باشد با پزشک خود در مورد مصرف نرم‌کننده مدفوع و خوردن یک رژیم غذایی خاص برای جلوگیری از یبوست و زور زدن صحبت کنید.

نتیجه‌گیری:

در حالی که ممکن است شما و همسرتان مشتاق از سرگیری مقاربت پس از زایمان باشید مهم است که از نزدیک به بدن خود گوش دهید. ممکن است بعد از رابطه جنسی یا پس از زایمان خون ببینید. خونریزی کمی طبیعی بوده اما اگر شدید است (یعنی باید تامپون یا پد را بعد از کمتر از دو ساعت تعویض کنید یا متوجه لخته شدن خون به اندازه یک چهارم شده‌اید) حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

 

منبع:

flo.health

 

فیروز آسایش
فیروز آسایش دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋