filmology

filmology

سعی دارم که در این سایت فیلم ها و سریال های برتر سینمای جهان را به شما نشان دهم
توسط ۱۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

اتفاقات ترسناکی که برای بازیگران و عوامل Annabelle Comes Home افتاده است

 

سومین عنوان از فیلم‌های آنابل یعنی Annabelle Comes Home روز ۵ تیر ماه در سینماها به اکران درآمد و نمرات نسبتاً متوسطی را از سوی منتقدان دریافت کرد. جدا از بحث‌های فنی فیلم و جلوه‌ها و داستان‌های آن جلو دوربین، بازیگران و عوامل آنابل هم با اتفاقات عجیب و بعضاً وحشتناکی را تجربه کرده‌اند. از حرکت یک نیمکت پیانو و خونریزی‌های بینی سر صحنه گرفته تا رفتن برق در حال فیلم‌برداری، تنها بخشی از این وقایع غیرقابل‌توصیف است. البته، این اولین باری نیست که شاهد چنین وقایعی هستیم و پیش از این اتفاقات هولناکی برای عوامل و بازیگران فیلم‌های Conjuring رخ داده بود. در ادامه این مقاله با ویجیاتو همره باشید.

 

مکینا گریس بازیگر دوازده ساله Annabelle Comes Home که نقش دختر اد و لورن وارن (با بازی پارتریک ویلسون و ورا فارمیگا) محققان فراطبیعی را ایفا می‌کند، تجارب عجیبی داشته و قادر به وصف آن‌ها نیست. وی در مصاحبه با سایت TheWrap گفت:

چیزهای زیادی اتفاق افتاده اما با این موضوع شروع می‌کنم: یک روز صبح که از خواب بلند شدم، دیدم روی پیشانی‌ام یک زخم کوچک قرار دارد. تا حد زیادی به شکل یک مثلث شباهت داشت. خیلی ترسیدم. پیش از آن گری دوبرمن به من گفته بود تو که توسط بیگانگان تسخیر شده‌ای! سپس من شروع به تحقیق و بررسی کردم و کم‌کم داشت باورم می‌شد که توسط بیگانگان دچار تغییر و تحول شده‌ام.

نکته عجیب‌تر این است که طی همین صحبت‌ها یک خودرو از جلوی گریس و نویسنده The Wrap رد می‌شود که نماد بیگانگان رویش نقش بسته است!

این زخم نسبت به بقیه چیزهایی که تجربه کردم هیچ است. وقتی همه بازیگران و عوامل برای اولین بار در صحنه حضور داشتند، برق‌ها رفت و همگی به‌شده ترسیده بودیم. می‌گفتیم: «آنابل تو اینجایی؟» سپس هنگامی که برق وصل شد، دیدم بینی‌ام به طرز وحشتناکی خونریزی دارد. این اتفاق بعضاً به خاطر حساسیت‌های فصلی برای من رخ می‌دهد اما هیچگاه آنقدر شدید و عجیب نیست. جالب‌تر اینکه وقتی خواستم به دنبال دستمال کاغذی بروم، ناگهان خونریزی متوقف شد.

برای ساخت فیلم‌هایی که از دنیای «احضار» (Conjuring) هستند، همیشه یک کشیش پیش از آغاز کار سر صحنه می‌آید و با خواندن دعاهای مختلف نیروهای شیطانی را دور می‌‌کند. برای ساخت Annabelle Comes Home هم یک کشیش روز ۷ نوامبر ۲۰۱۸ به آنجا آمد و صحنه را به اصطلاح تطهیر کرد.

او [کشیش] در یکی از اتاق‌ها حضور یافت و از طریق آی‌پد خود بخش‌هایی از انجیل را زمزمه کرد. سپس آبی مقدس به اطراف پاشید و تماشای آن خیلی جالب بود. بعد از آن من، مدیسون و کتی را تطهیر کرد.

با این حال اتفاقات ماورایی و فراطبیعی راهی پیدا کردند تا روی گریس و پاتریک ویلسون، و همچنین برخی روزنامه‌نگاران و اجسام مختلف اثر بگذارند. بر اساس گزارشاتی که از صحنه ثبت شده، یک شب نیمکتی مخصوص پیانو بارها تکان خورده در حالی که هیچ‌کس آن‌جا کار نمی‌کرده است. به علاوه، وقتی یک روزنامه‌نگار برای دیدن کردن از صحنه فیلم‌برداری به آنجا رفته بود، ساعت مچی‌اش به شکل عجیبی تکان می‌خورده و با سرعت غیرقابل‌کنترلی می‌چرخیده است. به گفته خود روزنامه‌نگار، هنگامی که روز بعد ساعت را دستش کرد، همه چیز عادی بود و زمان کاملاً درست نشان داده می‌شد.

گریس که نقش جودی وارنِ ۱۰ ساله را بازی می‌کند، تجارب هولناک دیگری هم داشته که می‌تواند برای هرکسی دیوانه‌وار باشد. رفتن برق به صورت مداوم و برگشتن آن به صورت خودکار، باز شدن درهایی که بسته بودند، هیکل تاریکی که در اتاق‌های لوکشین‌ها خوابیده بوده، بویی عجیب و نامطبوع که پس از ناپدید شدنش شرایط به حالت عادی بازگشته و… تنها بخشی از اتفاقاتی است که به عینه در حین تولید فیلم مشاهده شده.

گریس یک گردنبند صلیب و رنگارنگ هم داشته که آرم صلیب آن به طور ناگهانی از گردنبند جدا شده و بر زمین می‌افتد.

من این گردنبند را تمام روز به گردن آویخته بودم و هیچ اتفاق خاصی برایم نیوفتاد. ناگهان بدون هیچ مقدمه و چیز دیگری شکست و از جایش در آمد. این عجیب‌ترین تجربه من در طول فیلم‌برداری بود.

 

همچنین گزارشات دیگری هم وجود دارد که می‌گوید گریس با خود یک دوربین عکاسی آورده بود تا با دیگر بازیگران و عوامل عکس بیندازد. اما هرگاه عکسی می‌گرفت که در آن آنابل حضور داشت، تصویر نهایی کاملاً سیاه و تار بود. یا مثلاً زمانی که با پاتریک ویلسون عکس انداخت، تصویر گردنبند صلیب وی با خط سیاهی پوشانده شده بود. گریس در این باره توضیح داد:

من دوربینم را به آنجا بردم تا با همه عکس بگیرم. هربار عکسی از آنابل می‌گرفتم، تصویر به شکل تاریک و سیاه از دوربین خارج می‌شد. حتی تصمیم گرفتم غیر از دوربین خودم، یک دوربین دیگر را امتحان کنم که بازهم نتیجه نهایی، همان تصویر سیاه بود. اما تصاویر دیگر همه سالم و عادی بودند. در ابتدا فکر می‌کردم شاید به خاطر انعکاس محفظه شیشه‌ای آنابل است که عکس‌ها سیاه می‌شود. وقتی آن را از محفظه بیرون آوردم، نتیجه همان بود. سپس تصمیم گرفتیم به همراه ورا و پاتریک عکسی دسته جمعی بیندازیم. پاتریک یک گردنبند صلیب بزرگ به تن داشت و زمانی که عکس گرفته شد، صلیب با خطوطی سیاه محو شده بود.

در پروسه تست امنیت که پیش از شروع فیلم‌برداری اجرا می‌شود، یک جعبه شیشه‌ای درست در کنار گریس و مدیسون آیسمن سقوط کرد. یک بطری عجیب که به گریس هدیه داده شده بود، ناگهان شروع به داغ شدن کرد و دست او را سوزاند. اما شاید جنون‌آمیزترین تجربه گریس سر صحنه رویارویی آیسمن و دختر ۱۰ ساله با آنابل بود. این دو باید از یک راهرو و چند پله پایین می‌رفتند تا آنجا با آنابل روبه رو شوند.

من و مدیسون [آیسمن] بایستی از یک راهرو پایین می‌رفتیم و این موقع صدای سه بار در زدن را شنیدیم. اما دوربین در حال فیلم‌برداری بود پس ما به کار خود ادامه دادیم. وقتی برای بار چندم همان صحنه را اجرا کردیم، دیدیم که آن صدا هر بار تولید می‌شود. از مدیسون پرسیدم که آیا تو هم صدا را می‌شنوی؟ او گفت بله و این خیلی عجیب است. در فیلم اول Conjuring سه ضربه نشانه سه چیز مقدس است: پدر، پسر و روح‌القدس. ما در را باز کردیم و دیدم که آنابل آنجا روی یک صندلی قرار دارد. فکر کردیم شاید بقیه عوامل دارند ما را دست می‌اندازند. در برداشتِ بعدی وقتی دوباره صدا را شنیدیم و در را باز کردیم، آنابل دیگر آنجا نبود.

پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا که پیش از این در فیلم The Conjuring به عنوان اد و لوری وارن ایفای نقش کرده بودند، در Annabelle Comes Home نقش‌های پیشین خود را تکرار می‌کنند. گری دوبرمن که یکی از خالقان دنیای Conjuring محسوب می‌شود هم اینبار کارگردانی فیلم را برعهده گرفته است.

«آنابل به خانه می‌آید» (Annabelle Comes Home) سومین فیلم از سری آنابل است و در این عنوان اد و لوری وارن تصمیم می‌گیرند عروسک شیطانی را در یک اتاق در خانه‌شان قرار دهند تا جلوی آسیب به دیگران گرفته شود. اما یک‌ سال بعد، زمانی که دختر آن‌ها و دوستانش از عروسک دیدن می‌کنند، آنابل آزاد می‌شود…

گریس در پایان صحبت‌هایش  رااینگونه جمع‌بندی کرده است:

نمی‌دانم که به ارواح یا چیزهایی شبیه به آن‌ اعتقاد دارید یا نه، اما برای این اتفاقات نمی‌توانم عجیب و وحشتناک هیچ توضیحی پیدا کنم. واقعاً نمی‌شود چیزی گفت.

منبع: The Wrap

filmology
filmology سعی دارم که در این سایت فیلم ها و سریال های برتر سینمای جهان را به شما نشان دهم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋