filmology

filmology

سعی دارم که در این سایت فیلم ها و سریال های برتر سینمای جهان را به شما نشان دهم
توسط ۱۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

آیا سریال لوکی می‌تواند به فیلم Thor: Love and Thunder مرتبط باشد؟

 

همان طور که احتمالا در جریان هستید، در مراسم کامیک‌کان ۲۰۱۹ در سن دیگو از برنامه کامل فاز چهارم دنیای سینمایی مارول (MCU) رونمایی شد و دو عنوان Thor: Love & Thunder و سریال لوکی (مخصوص سرویس دیزنی‌ پلاس) هم معرفی شدند. در این میان صحبت‌ها و شایعاتی وجود دارد که می‌گوید این دو اثر احتمالاً به هم مربوط باشند. در ادامه این مقاله با ویجیاتو همراه باشید.

 

شروع فیلم Avengers: Infinity War در واقع پایانی بر شخصیت لوکی در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. این کاراکتر توسط یکی از قدرتمندترین ضدقهرمانان تاریخ به کام مرگ کشیده شد (حداقل تا جایی که می‌دانیم). در طول فیلم‌های پیشینِ مارول مخاطبان چندین بار شاهد مرگ لوکی و سپس بازگشت شگفت‌انگیز او از سرزمین مردگان بودند. در عنوان Avengers: Endgame مارول بخش جدیدی را به ما عرضه داشت؛ سفر در زمان. با این روش شخصیت‌های داستان به زمان گذشته رفتند و آنجا در خطوط زمانی دیگر، لوکی همچنان زنده بود. از سوی دیگر می‌دانیم که برادر کوچک ثور قرار است سریالی مستقل و مفصل برای خود داشته باشد که از سرویس دیزنی پلاس پخش خواهد شد.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که سریال مذکور می‌تواند به نوعی زمینه‌سازِ Thor: Love & Thunder باشد و حتی ممکن است به طریقی (که نمی‌دانیم چیست) به خط زمانی فعلی مارول بازگردد و در Love & Thunder حضور پیدا کند. اگر به یاد داشته باشید زمانی که انتقام‌جویان به دوران The Avengers در سال ۲۰۱۲ رفتند، تونی استارک سعی در سرقتِ سنگ فضا (the Space Stone) یا همان تسرکت داشت که نهایتاً در آن صحنه این لوکی بود که به همراه تسرکت فرار کرد. گفته می‌شود که داستان سریال لوکی روایتگر همین خط زمانی و اتفاقاتی است که برای لوکی رخ می‌دهد. با توجه به اینکه لوکی در آن زمان شخصیتی به‌شدت منفی و بدطینت بود، این سفر زمانی به احتمال قوی بیش از آنکه خوب و مفید باشد، ناخوشایند و مضر خواهد بود.

طبق مطلبی که در سایت Fandomwire منتشر شده، لوکی با استفاده از این سنگ قدرتی به‌دست می‌آورد که نهایتاً وی را به خط زمانی اصلی مارول، یعنی پس از وقایع Endgame می‌کشاند. اینگونه است که حضور وی در Thor: Love & Thunder محتمل خواهد بود.

در کنار این‌ها مسائل دیگری نیز وجود دارد. در مراسم کامیک کان اعلام شد که شخصیت جین فاستر (ناتالی پورتمن) به عنوان Love & Thunder باز خواهد گشت و درست مانند شخصیت کتاب‌های کمیک، به Mighty Thor تبدیل می‌شود. در کتاب‌های کمیک، مایتی ثور از میولنیر (چکش ثور) استفاده می‌کند. اما میولنیر در فیلم Thor: Ragnarok توسط خواهر ثور نابود شد. اگر کاپیتان راجرز و استفاده وی از میولنیر به ذهنتان آمده، اشتباه نمی‌کنید اما کاپیتان آمریکا در پایان Endgame سلاح خدای رعد را به زمان اصلی خود بازگرداند و با این احتساب باید پرسید: جین فاستر باید از چه سلاحی استفاده کند؟

در ظاهر، لوکی باز هم میولنیر را از خط زمانی خودش به زمان حال می‌آورد و حتی دلیل تبدیل شدن جین فاستر به Mighty Thor هم خود او خواهد بود. حال نامشخص است که لوکی چگونه سلاح ثور را به‌دست  خواهد آورد. و خب بعید است که در آن دوره از زندگی‌اش بتواند ارزش استفاده و بلند کردن میولنیر را کسب کند.

 

با این حساب سریال لوکی دومین سریالی است که مستقیماً به یکی از فیلم‌های سینمایی مارول مرتبط می‌شود. طی مراسم کامیک کان اعلام شد الیزابت اولسن در نقش «اسکارلت ویچ» به فیلم Doctor Strange: Multiverse of Madness خواهد آمد و سریال Wandvision هم به طور مستقیم با آن ارتباط خواهد داشت.

اطلاعات مربوط به لوکی و Love & Thunder همچنان مورد تایید منابع رسمی نیست و صرفا یک سری گمانه‌زنی و تئوری محسوب می‌شود. اما می‌دانیم که تایکا وایتیتی اخیراً نوشتنِ فیلم‌نامه Thor: Love & Thunder را به پایان رسانده و تسا تامپسون هم در نقش والکری در آن حضور دارد. در نهایت بازگشت لوکی می‌تواند اتفاقات جذابی را برای فیلم‌های آینده رقم بزند.

ما همچنان نمی‌دانیم لوکی چگونه ممکن است با در اختیار داشتن تسرکت بتواند در زمان سفر کند. به هرحال در میان شش سنگ بی‌نهایت تنها سنگ زمان (Time Stone) است که چنین قدرتی دارد. لازم به ذکر است که تام هیدلستون برای ایفای نقش لوکی به سریال دیزنی باز می‌گردد و در کنار آن صداپیشگی یکی از شخصیت‌های انیمیشن ?…What If را بر عهده خواهد داشت. (اینکه ما وی را در Love & Thunder خواهیم دید یا نه، مشخص نیست.)

فیلم سینمایی Thor: Love & Thunder روز پنجم نوامبر 2021 (مصادف با ۱۴ آبان ۱۴۰۰) روی پرده نقره‌ای خواهد رفت و سریال Loki هم تاریخ پخش مشخصی ندارد. به گفته سازندگان فرآیند تولید این مجموعه از اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد شد و زمانی در ۲۰۲۱ از سرویس دیزنی پلاس پخش می‌شود.

منبع: Cinemablend

filmology
filmology سعی دارم که در این سایت فیلم ها و سریال های برتر سینمای جهان را به شما نشان دهم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋