filmology

filmology

سعی دارم که در این سایت فیلم ها و سریال های برتر سینمای جهان را به شما نشان دهم
توسط ۱۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

کدام انیمیشن‌های والت دیزنی قرار است به فیلم تبدیل شود؟

 

این روزها والت دیزنی در حال ساخت یا بهتر است بگوییم بازسازی تعداد قابل‌توجهی از آثار قدیمی‌تر خود است. پس از موفقیت‌های کم‌نظیر عناوینی چون «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) با بیش از ۱.۲ میلیارد دلار فروش جهانی و همچنین «کتاب جنگل» (The Jungle Book) که با نظرات مثبت منتقدان و فروش ۹۶۶ میلیونی همراه بود، والت دیزنی شک و تردیدها را کنار گذاشته و دارد یکی پس از دیگری، عناوین کلاسیک خود را از نو می‌سازد. از سوی دیگر بازسازی‌هایی مانند «سیندرلا»، «مالفیسنت» و «اژدهای پیت» نیز عملکرد قابل‌قبولی داشتند تا نگرانی‌های هواداران و همین‌طور والت دیزنی برطرف شود و حال، بسیاری از افراد چشم‌انتظار فیلم‌های جدیدی هستند که امسال و سال آینده اکران می‌شوند.

آنطور که می‌دانیم، والت دیزنی قرار است امسال ۴ تا از فیلم‌ها یا اصطلاحاً لایو‌-اکشن‌های خود را به اکران درآورد و در عین حال، تعداد زیادی اسپین‌آف و آثار جدید درحال ساخت است. در این مقاله قصد داریم به برخی از این عناوین نگاهی بیندازیم؛ با ویجیاتو همراه باشید.

مالیفیسنت: سردسته اهریمنان

تاریخ اکران: ۲۶ مهر ۹۸

 

البته این عنوان کاملاً یک بازسازی محسوب نمی‌شود و دنباله‌ای بر عنوان «مالیفیسنت» (Maleficent) محصول ۲۰۱۴ است. در این فیلم داستان زیبای خفته با تمرکز بر شخصیت منفی آن، افسونگر شریر، روایت می‌شود. آنجلینا جولی قرار است برای دومین بار در این فیلم به ایفای نقش بپردازد؛ در کنار او بازیگرانی چون ال فانینگ (آئورا)، جونو تیمپل، ایملدا استنتون، لسلی منویل و سم رایلی (دیاوال) به مالیفیسنت بازمی‌گردند. کاراکتر‌های جدید نیز مانند میشل فایفر به عنوان ملکه Ingrith، اِد اسکرین در نقش یک شخصیت منفی و چیویتل اجیوفورکه طبق شایعات به عنوان شیفته مالفیسنت در فیلم حضور دارد.

فیلم «مالیفیسنت: سردسته اهریمنان» (Maleficent: Mistress of Evil) در ابتدا قرار بود اواسط سال ۲۰۲۰ اکران شود امّا در نهایت به اواخر ۲۰۱۹ موکول شد. داستان این عنوان چند سال پس از وقایع قسمت اول روایت می‌شود، جایی که آئورا قرار است به زودی ملکه شود و می‌خواهد یک اتحاد و دوستی با مالفیسنت برقرار کند. نویسندگان فیلم عبارت‌اند از لیندا وولورتون، میکا فیتزرمن‌بلو و نواح هارپستر، و کارگردانی آن برعهده یوآخیم رونینگ خواهد بود.

بانو و سگ ولگرد

تاریخ اکران: اواسط/اواخر ۹۸

 

«بانو و سگ ولگرد» (The Lady and the Tramp) محصول ۱۹۵۵ میلادی، از کارتون‌های دوست‌داشنتی و جذاب دیزنی بود که به‌خاطر وجود عناوین بزرگ‌تر و مطرح‌تر، کمتر مورد توجه قرار گرفته؛ حال این عنوان قرار است با یک لایو-اکشن زیبا به خانه طرافداران دیزنی بازگردد. بانو و ولگرد به کارگردانی چارلی بین طبق تایید رسمی، مستقیماً به سرویس تلویزیونی دیزنی پلاس خواهد رفت. اگرچه، تاریخ دقیق پخش آن همچنان نامشخص است و احتمال می‌رود در اواخر سال جاری میلادی شاهد آن باشیم.

آنطور که گزارشات نشان می‌دهد، در لایو-اکشن بانو و ولگرد از سگ‌های واقعی استفاده می‌شود و تسا تامپسون، جاستین ثرو، اشلی جنسن، بندیکت وانگ، کرسی کلمونس، توماس مان و ایوت نیکول براون صداپیشگان اصلی آن خواهند بود.

مولان

تاریخ اکران: ۳۰ خرداد ۹۹

 

«مولان» (Mulan) پیش از این چند باری به تاخیر افتاده بود؛ اولین از ۲۰۱۸ به ۲۰۱۹ و حال نیز به ۲۰۲۰. امّا اینبار می‌دانیم که همه‌ چیز آماده است و دیگر شاهد به تعویق افتادن اکران آن نخواهیم بود. نیکی کارو درحالی کارگردانی این فیلم را برعهده دارد که در بتدا قرار این یک عنوان سینمایی غیرموزیکال را شاهد باشیم و سپس، وقتی هواداران به‌شدت متعرض شدند، سازندگان آن را به فیلمی پراز موسیقی و رقص مبدل کردند. لیو ییفئی، بازیگر آسیایی نقش مولان را ایفا خواهد کرد و جت‌ لی در نقش پادشاه، دونی یِن فرمانده Tung و یوسون ان به عنوان معشوق مولان در فیلم حضور دارند. البته که معشوق اصلی مولان کاراکتر لی شانگ است، امّا چنین شخصیتی در فیلم حضور نخواهد داشت و نقشی که یوسون ان ایفا می‌کند شباهت زیادی به وی دارد.

کروئلا

تاریخ اکران: ۳ دی ۹۹

 

طبق گزارش Omega Underground اتفاقات فیلم Cruella در لندنِ سال ۱۹۷۹ رقم خواهد خورد و فرهنگ پانک و موسیقی پانک راک پس‌زمینه داستان خواهد بود. از مدت‌ها پیش تایید شده که اما استون ستاره مطرح هالیوود قرار است در بازسازی «صد و یک سگ خالدار» به ایفای نقش بپردازد. حال، کارگردان فیلم «من تونیا هستم» (I, Tonya) کریگ گیلسپی نیز به عنوان کارگردان Cruella معرفی شده است و با این حساب کار تولید و ساخت فیلم باید آغاز شده باشد. با تایید والت دیزنی این عنوان برای زمستان ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است.

لیلو و استیچ

تاریخ اکران: نامشخص

 

«لیلو و استیچ» (Lilo & Stitch) اولین انیمیشن دیزنی بود که اعلام شد فیلم یا لایو-اکشنی از روی آن ساخته خواهد شد. اطلاعات زیادی از این عنوان در دست نیست و تنها می‌دانیم که نویسنده آن آقای مایک ون ویس (نویسنده اسپین‌آف Conjuring یعنی The Crooked Man) خواهد بود.

گوژپشت نوتردام

تاریخ اکران: نامشخص

 

یکی دیگر از آثار مهم دیزنی در دهه نود میلادی – اگرچه به شهرت جهانی نرسید- «کوژپشت نوتردام» (The Hunchback of Notre Dame) بود که این کمپانی بزرگ تصمیم به بازسازی آن گرفته است. جاش گد که احتمالاً به عنوان کازیمودو در فیلم ایفای نقش کند، کارگردان و تهیه‌کننده آن نیز خواهد بود. این فیلم مانند عنوان اصلی همچنان موزیکال است.

پری دریایی کوچک

تاریخ اکران: نامشخص

 

فیلم «پری دریایی کوچک» (The Little Mermaid) هم مدتی می‌شود که در مراحل پیش‌تولید به سر می‌برد و به‌نظر می‌رسد توانایی یک موفقیت چشم‌گیر را داشته باشد. طبق شایعات راب مارشال پس از کارگردانی عنوان «مری پاپینز بازمی‌گردد» قصد دارد دوباره به دنیای والت دیزنی برگردد و پری دریایی کوچک را کارگردانی کند. این فیلم نیز قرار است با نوازندگی آلان منکن و لین مانوئل میراندا یک اثر موزیکال و درخور را به هواداران هدیه کند. تا به امروز، از تاریخ اکران و یا بازیگران احتمالی فیلم نیز رونمایی نشده است.

شمشیر در سنگ

تاریخ اکران: نامشخص

 

عنوان دیگری که قرار است مستقیماً به سرویس دیزنی پلاس اضافه شود، «شمشیر در سنگ» (The Sword in the Stone) است. دیزنی در نظر دارد مانند مارول و یا لوکاس‌فیلم، هرساله ۴ یا ۵ فیلم مختلف را در سرویس اختصاصی خود منتشر کند و ظاهراً برنامه اصلی آن‌ها کار کردن روی عناوین قدیمی خود است. شمشیر در سنگ به احتمال قوی در سینماها اکران نمی‌شود، امّا این بدان معنا نیست که این عنوان موفق یا محبوب نخواهد بود؛ برای اثبات این موضوع می‌شود نگاهی به «فرزندان» (Descendants) محصول ۲۰۱۵ داشت که از عناوین محبوب و موفق محسوب می‌گردد. فیلم شمشیر در سنگ قرار بود به کارگردانی خوان کارلوس فرسنادیو، از سپتامبر ۲۰۱۸ کار فیلم‌برداری را در ایرلند آغاز کند امّا پس از آن خبری دیگری منتشر نشده است.

پینوکیو

تاریخ اکران: نامشخص

 

خبر ساخت لایو-اکشن پینوکیو چند سالی است که منتشر شده امّا همچنان اطلاعات چندانی از آن نمی‌دانیم. سال ۲۰۱۷ سم مندز کارگردانی آن را برعهده گرفت و پس از مدتی پروژه را ترک کرد. اخیراً کارگردان فیلم «پدینگتون» (Paddington) یعنی پائول کینگ نیز از کارگردانی پینوکیو انصراف داده است. دیزنی امیدوار بود فیلم پینوکیو در سال ۲۰۱۹ و یا حداکثر ۲۰۲۰ اکران شود که با وضع موجود، چنین امری غیرممکن به‌نظر می‌رسد. تا به حال هنرپیشگان مطرحی برای این فیلم معرفی نشده‌اند، امّا ظاهراً جک ثورن –نویسنده مطرح فیلم‌ «هری پاتر و کودک نفرین‌شده» – درحال بازنویسی فیلم‌نامه این اثر می‌باشد.

پرنس چارمینگ

تاریخ اکران: نامشخص

 

در سال ۲۰۱۵، دیزنی اعلام کرد که فیلمی بر اساس زندگی پرنس چارمینگ – عشق حقیقی سیندرلا که هیچ‌گاه چیز زیادی از وی نفهمیدیم- ساخته خواهد شد. نوامبر سال ۲۰۱۷ بود که دیزنی خبر داد استیون شباسکی کارگردانی و نویسندگی فیلم را برعهده گرفته و اگرچه داستان درباره چارمینگ است، امّا از زبان برادر وی روایت خواهد شد. باتوجه به موفقیت مالفیسنت، این اقدام می‌تواند کاملاً هوشمندانه و بجا باشد. اطلاعات تازه دیگری از فیلم مورد نظر منتشر نشده و به هیچ‌وجه نمی‌توان گفت تا چه زمان باید منتظر اکرانش بمانیم.

کتاب جنگل ۲

تاریخ اکران: نامشخص

 

هنگامی که اولین قسمت از لایو-اکشن «کتاب جنگل» (Jungle Book) در سال ۲۰۱۶ مورد تمجید بسیاری از منتقدان قرار گرفت، می‌شد پیش‌بینی کرد که قسمت دوم آن نیز دیر یا زود ساخته خواهد شد. با اینکه تاریخ اکران همچنان نامشخص است، می‌دانیم که جان فاورو، کارگردانی قسمت دوم را نیز برعهده دارد؛ امّا همان‌طور که می‌دانید وی در حال حاضر سخت مشغول پروژه The Lion King است و باتوجه به کار پیچیده و دشوار آن، بعید است به این زودی‌ها به کتاب جنگل ۲ ملحق شود. با این حال والت دیزنی پافشاری می‌کند که این عنوان در حال توسعه است.

تینک

تاریخ اکران: نامشخص

 

اگر مالفیسنت و کروئلا هرکدام می‌توانند فیلم‌های خاص خود را داشته باشند، چرا تینکربل نداشته باشد؟ فیلم «تینک» (Tink) مدت زیادی می‌شود که در حال توسعه است و طبق تایید رسمی، الیزابت بنکس نیز در آن ایفای نقش خواهد کرد. به تازگی برخی شایعات مبنی بر حضور ریس ویترسپون هم در فیلم شنیده شده که خب منابع رسمی همچنان آن را به تایید نرسانده‌اند. این پروژه نیز پس از سال ۲۰۱۵ در سکوت فرو رفته است.

پیتر پن

تاریخ اکران: نامشخص

 

دیوید لووِری توانست به خوبی از پس کارگردانی لایو-اکشن «اژدهای پیت» برآید و حال دیزنی می‌تواند با خیالی آسوده عنوان «پیتر پن» (Peter Pan) به او بسپارد. پیتر پن اولین بار در سال ۱۹۵۳ به نمایش درآمد و با شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌ و جذابش توانست مخاطبان بسیاری را به سمت خود بکشاند. طی سال‌های اخیر صحبت‌های زیادی راجع به داستان پیتر پن و فیلم‌ آن وجود داشته و لووری قرار است یک لایو-اکشن با چاشنی هیجان و ماجراجویی تحویل مخاطبان دهد. البته که مدتی می‌شود صدایی از این پروژه هم بلند نشده است.

Rose Red

تاریخ اکران: نامشخص

 

اینکه یک نسخه جدید از سفید برفی ساخته شود، اصلاً جای تعجب ندارد؛ امّا صبر کنید! جالب اینجاست که زاویه دید داستان جدید به کلی متفاوت است. فیلم Rose Red دیگر روی پرنسس آوازخوان یا همان سفیدبرفی تمرکز ندارد، بلکه قرار است شاهد داستان خواهر وی باشیم. پس از آنکه سفید برفی سیب مسموم را می‌خورد، خواهرش به همراه هفت‌کوتوله سفری را برای پیدا کردن یک راه درمان، آغاز می‌کند. اخیراً شنیده شده که دیزنی به دنبال بری لارسون برای ایفای نقش اصلی در این فیلم است.

سفیدبرفی و هفت‌کوتوله

تاریخ اکران: نامشخص

 

علاوه بر Rose Red، دیزنی در حال کار روی یک نسخه کامل‌تر از «سفیدبرفی و هفت‌کوتوله» (Snow White and the Seven Dwarves) است. نمایشنامه‌نویس مطرح ارین کرسیدا ویلسون – نویسنده فیلم «دختری در قطار» محصول ۲۰۱۶ – به همراه زوج موفق نویسندگان موسیقی «لالالند» (La La Land) بنچ پاسک و جاستین پاول، در حال بازنویسی فیلم‌نامه و تمام آهنگ‌ها و اشعار سفیدبرفی هستند. باتوجه به اینکه از زمان معرفی این فیلم زمان زیادی می‌گذرد، گمان می‌رود دیزنی به‌خاطر تمرکز بر Rose Red، برای مدتی آن را به تعویق انداخته باشد.

منبع: Screen Rant

filmology
filmology سعی دارم که در این سایت فیلم ها و سریال های برتر سینمای جهان را به شما نشان دهم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋