اداره پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمیترین سازمان های دولتی ایران، وظیفه ارائه خدمات پستی را بر عهده دارد. این سازمان در طول سالهای گذشته همواره مورد انتقادات و شکایات مردمی قرار گرفته است. از جمله دلایل این امر می توان به تاخیر در تحویل مرسولات، آسیب دیدن مرسولات، عدم رعایت موازین قانونی در ارائه خدمات و رفتار نامناسب کارکنان اداره پست اشاره کرد.
در صورتی که شما نیز از خدمات اداره پست ناراضی هستید و قصد شکایت از این سازمان را دارید، می توانید از طریق یکی از روشهای زیر اقدام کنید:
ثبت شکایت در سامانه ثبت و پیگیری شکایات: در خصوص نحوه شکایت از اداره پست باید به این نکته تاکید داشته باشیم که ساده ترین و سریع ترین راه برای ثبت شکایت از اداره پست، استفاده از سامانه ثبت و پیگیری شکایات این سازمان است. این سامانه در وبسایت اداره پست به نشانی اینترنتی eop.post.ir قابل دسترس است.
برای ثبت شکایت در این سامانه، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که حساب کاربری ندارید، می توانید با وارد کردن اطلاعات شخصی خود، یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. پس از ورود به حساب کاربری، بر روی گزینه ثبت شکایت» کلیک کنید. در صفحه جدید، نوع شکایت خود را انتخاب کنید.
اشاره داشتیم که شکایت از اداره پست می تواند دلایل زیادی داشته باشد. در صورتی که شکایت شما مربوط به تاخیر در تحویل مرسوله است، باید گزینه تاخیر در تحویل مرسوله را انتخاب کنید. در ادامه، باید اطلاعات مربوط به مرسوله خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل کد رهگیری مرسوله، تاریخ ارسال مرسوله و تاریخ مقرر برای تحویل مرسوله است.
در نهایت، باید توضیحات خود را در مورد شکایت خود وارد کنید. در این بخش، باید به طور دقیق توضیح دهید که چه مشکلی برای مرسوله شما پیش آمده است. پس از تکمیل فرم ثبت شکایت، بر روی گزینه ثبت» کلیک کنید. شکایت شما پس از بررسی توسط کارشناسان اداره پست، رسیدگی خواهد شد. این روش ساده ترین راه اعتراض به خدمات پستی است.
ثبت شکایت در دفاتر پستی: علاوه بر سامانه ثبت و پیگیری شکایات، میتوانید شکایت خود را به صورت حضوری در دفاتر پستی نیز ثبت کنید. برای این کار، باید به یکی از دفاتر پستی مراجعه کنید و فرم ثبت شکایت را تکمیل کنید. در فرم ثبت شکایت، باید اطلاعات شخصی خود، اطلاعات مربوط به مرسوله و توضیحات خود را مبنی بر شکایت از نرسیدن مرسوله پستی وارد کنید.
ارسال شکایت به اداره پست به صورت مکتوب: در صورتی که تمایل دارید شکایت خود را به صورت مکتوب به اداره پست ارسال کنید، می توانید از طریق پست یا پیک اقدام کنید. در نامه شکایت خود، باید اطلاعات شخصی خود، اطلاعات مربوط به مرسوله و توضیحات خود در مورد شکایت را وارد کنید. در اسرع وقت به نحوه شکایت از اداره پست رسیدگی خواهد شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه شکایت از اداره پست چگونه است؟ با وب سایت از وکیل بپرس همراه باشید
پاسخ ها