fatemeh

fatemeh

توسط ۷ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

شکایت از کلاهبرداری اینترنتی پلیس فتا

پلیس فتا یا پلیس فضای مجازی یک نهاد امنیتی در فضای مجازی است که مسئول پیشگیری از جرایم مرتبط با اینترنت و فضای مجازی، تحقیق دربارهٔ جرایم اینترنتی و ارائه خدمات امنیتی در فضای مجازی می‌باشند. همچنین پیشگیری، تحقیق، و مبارزه با جرایم مرتبط با فضای مجازی و اینترنت را بر عهده دارد. پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، که مبارزه با کلاهبرداری اینترنتی وظیفه آن است و با ارائه جدیدترین روش‌ها به سرعت بخشیدن پیگیری شکایات کمک کرده و در راستای تامین امنیت فضای مجازی از به روزترین روش‌ها استفاده می‌کند، در واقع این مرجع مسئول حفظ امنیت فردی و عمومی در فضای مجازی می‌باشد و روش‌های مختلفی برای شکایت از کلاهبرداری اینترنتی در پلیس فتا وجود دارد، از این روش‌ها می‌توان به ثبت شکایت با شماره پلیس فتا آنلاین، شکایت از کلاهبرداری اینترنتی و آنلاین و مراجعه حضوری به پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه‌ای را نام برد.

برای ثبت شکایت به صورت اینترنتی لازم است به وب سایت csirc.cyberpolice.ir مراجعه کنید و در هر ساعت از شبانه روز جرایم اینترنتی را گزارش داده و به ثبت شکایات خود بپردازید، برای انجام این کار ابتدا لازم است مراحل ثبت نام را طی کنید و یکی از گزینه‌های گفتگوی پلیس فتا آنلاین، ارتباط آفلاین، گزارش تخلف شبکه اجتماعی، گزارش تخلف نرم‌افزار بازی، گزارش تخلف وب سایت را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

پس از ورود به وب سایت پلیس فتا آنلاین و تکمیل مراحل ثبت نام به منظور شکایت از سایت‌های اینترنتی باید گزینه گزارش تخلف وب سایت انتخاب شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پلیس فتا گزارش ارسالی شما را پیگیری خواهد کرد، همچنین برای شکایت اینترنتی باید وارد سامانه ثنا با آدرس adliran.ir شوید و بعد از طی کردن مراحل ثبت نام به دریافت نوبت بپردازید، که در صفحه نوبت دهی خدمات الکترونیکی قضایی ابتدا باید اطلاعات شما شامل نام استان و شهر محل سکونت و نوع شکایت وارد شود. نوبت دهی باعث مشخص شدن زمان مراجعه به خدمات قضایی خواهد شد و در زمان مشخص شما باید به خدمات قضایی به صورت حضوری مراجعه کرده و شکایت خود را با آنها در میان بگذارید.

به منظور شکایت از کلاهبرداری اینترنتی پرونده شما پس از ثبت شکایت به دادسرا ارجاع داده می‌شود و رای نهایی با بررسی پرونده شما در دادسرا صادر می‌شود، چنان چه شکایت شما از تخلفات سایبری می‌باشد، باید برای ثبت شکایت به سامانه فوریت‌های سایبری مراجعه کنید و به ثبت شکایت خود اقدام نمایید، و در نهایت باید به صورت حضوری به دادسرا برای پیگیری شکایت مراجعه شود.

برای ثبت شکایت در سامانه فوریت‌های سایبری پلیس فتا باید به آدرس ciberpolice.gov.ir مراجعه شود و اطلاعات خود را از قبیل شماره تلفن و کد ملی وارد کنید، با ثبت اطلاعات، به شماره تلفن شما یک کد امنیتی ارسال می‌شود، که یک حساب کاربری بعد از وارد کردن این کد امنیتی خواهید داشت، با ورود به سایت، گزینه مربوط به نوع شکایت خود را انتخاب کرده و به تکمیل شهر استان و محل سکونت و پست الکترونیکی و نوع شکایت خود بپردازید. مدارک لازم برای شکایت از کلاهبرداری اینترنتی با توجه به نوع شکایت متغیر است که باید این مدارک در بخش مشخص شده، اضافه شود که از طریق سایت پلیس فتا نیز این مراحل قابل انجام می‌باشد، که برای طی این مراحل نیز نیاز به حساب کاربری می‌باشد.

 

سلام به دوستانم عزیزم اگر که میخواهید اطلاعاتی در مورد شکایت از کلاهبرداری اینترنتی کسب کنید با وب سایت از وکیل بپرس همراه باشید

سشکایت از کلاهبرداری اینترنتی پلیس فتا

fatemeh
fatemeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋