faribahanafii

faribahanafii

توسط ۲ نفر دنبال می شود

مطالعه تحلیلی و انتقادی چگونه است؟

 

به طور کلی، تفکر تحلیلی به معنای تقسیم چیزی به بخش‌های مختلف آن، دیدن شباهت‌ها و تفاوت‌ها بین حقایق و ایده‌ها، جستجوی الگوها و روندها، و/یا شناسایی نمونه‌های واقعی از یک اصل انتزاعی است.

هنگامی که تجزیه و تحلیل برای خواندن اعمال می شود، باید به سؤالاتی فکر کنید، مانند اینکه چگونه خواندن با آنچه قبلا خوانده اید، چگونه می توان ایده های اصلی مقاله را به بخش ها تقسیم کرد و نمونه هایی از زندگی واقعی می تواند باشد.

خواندن انتقادی مستلزم این است که شما یک خواننده فعال باشید و به طور مداوم آنچه را که می خوانید ارزیابی کنید. شما باید در مورد آنچه نویسنده بحث می کند فکر کنید و به آن پاسخ دهید. به دنبال حذفیات، مفروضات و شواهد باشید. تصور کنید از نویسنده می‌پرسید "از کجا می‌دانی؟"

در ابتدا ممکن است مجبور شوید تا حد زیادی به سایر متخصصان در این زمینه تکیه کنید تا ببینید چه نقدهایی انجام شده است. همانطور که دانش بیشتری پیدا می کنید، می توانید به طور فزاینده ای بر ایده های خود تکیه کنید.

فکر کنید:

هدف، انگیزه، نگرش، پیشینه یا روش نویسنده

زمینه، ساختار، زبان، ارتباط یا اینکه متن اخیراً چگونه منتشر شده است

استدلال ها و اینکه آیا آنها منصفانه، منطقی یا مغرضانه هستند

اهمیت داده ها

شواهد مورد استفاده و میزان قابل اعتماد بودن آن

در سطح جمله، شما باید به کلمات و عباراتی که ایده‌ها را به هم پیوند می‌دهند یا انتقال‌ها را مشخص می‌کنند، توجه ویژه داشته باشید. این ممکن است شامل عباراتی مانند «اما»، «اضافه»، «زیرا»، «اگر» و «از سوی دیگر» باشد. اینها به شما می گویند که نویسنده چگونه رابطه بین ایده ها را می بیند. همچنین باید به دنبال عباراتی باشید که نگرش نویسنده را آشکار می کند، مانند «واضح» و «متاسفانه».

گروه پشتیبانی ما در آکادمی فرهنگ دارای اساتید برجسته می باشد. به یاد داشته باشید، شما تنها نیستید - ما برای کمک به شما  آماده هستیم!

faribahanafii
faribahanafii

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋